2019-07-07, 21:37
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caelus
Det var amerikanska nationaldagen den 4e juli, fonden var då stängd för handel och inget NAV uppdaterades.

När du köper/säljer fonden får du givetvis den korrekta NAV-kursen som gällde för respektive trade date.
Men den var öppen 3 och 5. Det här måste Avanza ordna. Deras egna fond.. Antar att det är en leverantör av kurser som felar.
Citera
2019-07-08, 13:35
Medlem
Avanza verkar ha rejält med strul. Flera valutor, index osv uppdateras ej. Varför?
Citera
2019-07-09, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Nu är inte min Avanza global uppdaterad sen 2/7. Inte ok, tror inte att det varit så innan.
Vill naturligtvis ha den uppdaterad varje kväll.
Undrar hur det blir om man köper/säljer när det är så där, vad kursen blir.

Undrar detsamma. Och så inbillar jag mig att jag alltid får låg kurs när jag säljer och hög kurs när jag handlar. Hur var det nu igen man ser köp och säljkursen? Ursäkta min okunnighet!
Citera
2019-07-09, 09:14
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Undrar detsamma. Och så inbillar jag mig att jag alltid får låg kurs när jag säljer och hög kurs när jag handlar. Hur var det nu igen man ser köp och säljkursen? Ursäkta min okunnighet!
Köp och säljkursen ser du inte fören på kvällen när fonden 'uppdateras'. När du köper en fond så skriver du ju i för vilken summa du vill köpa fondandelar och så när börsen stänger för dagen så får du reda på exakt vad du får, hur många andelar dina pengar räcker till.
När du köper aktier däremot så fyller du i hur många aktier och till vilken kurs du vill köpa. Medan fonder så skriver du bara i för hur mycket du vill köpa och så får du sen se hur mycket du får.
Citera
2019-07-09, 09:18
Medlem
Ok. Tack för klargörandet!
Citera
2019-07-09, 10:50
Medlem
Vekrusets avatar
Trist att Avanza skippade traditionen med gratis courtage för USA 4 juli. (Egentligen gratis dagen intill då.)
Citera
2019-07-09, 20:45
Medlem
unrecognizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Trist att Avanza skippade traditionen med gratis courtage för USA 4 juli. (Egentligen gratis dagen intill då.)
Håller med, men istället fick vi info om utdelningar, börsvärde, P/E, P/S o.s.v. för amerikanska och andra utländska aktier vilket inte heller är fy skam.
Citera
2019-07-10, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unrecognized
Håller med, men istället fick vi info om utdelningar, börsvärde, P/E, P/S o.s.v. för amerikanska och andra utländska aktier vilket inte heller är fy skam.

Hur mycket får man pröjsa i courtage för att handla på NASDAQ tex?
Citera
2019-07-12, 18:39
Medlem
När dyker de nya "Avanza Trackers" för råvaror upp?

https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/trackers/avanza-trackers.html

Edit:
Missade att det inte längre finns någon representant från Avanza i tråden. Men kanske någon annan som vet?
Senast redigerad av Anvandarnamn2 2019-07-12 kl. 18:43.
Citera
2019-07-13, 15:59
Medlem
Grafen på ett VF-konto i en portföljrapport (inte min utan en väns ex, de ligger i skilsmässa och hon försöker troligen blåsa honom) går brant nedåt till noll från 22000-100 kr under början på 2017. det tar ca 3 mån.

Det är ett mindre kontant uttag och en mindre insättning (runt 2000) men inget annat registrerat. Realiserad vinst -45000 kr står den nederst.

Kontot ska ha funnits sen 2015/16.

Det ser konstigt ut, få VP gick ner så under 2016/2017? Pengarna måste väl ha flyttats internt eller? Hon måste ha andra Avanza-konton hon inte redovisat vid skilsmässan eller har jag fel?
Citera
2019-07-13, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
När dyker de nya "Avanza Trackers" för råvaror upp?

https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/trackers/avanza-trackers.html

Edit:
Missade att det inte längre finns någon representant från Avanza i tråden. Men kanske någon annan som vet?

Den senaste informationen jag har hört angående Avanza trackers för råvaror var på detta podavsnitt och då hade de ingen aning när de blir tillgängliga men att de jobbade på det.
Citera
2019-07-15, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangeln
Den senaste informationen jag har hört angående Avanza trackers för råvaror var på detta podavsnitt och då hade de ingen aning när de blir tillgängliga men att de jobbade på det.
Intressant podcast. Dock full med skitsnack.

"Vi var tvungna att sluta med ETFer" Sant att de var tvungna att sluta med de nordamerikanska, men att de slutade erbjuda tyska ett halvår efter mifid2 skedde uppenbarligen för att få folk att börja använda deras egna produkter vid lansering, trots att de påstod raka motsatsen i podden.

Jävligt irriterande att man senaste halvåret behövde öppna ytterligare ett ISK i en annan bank, och sen betala en avgift för att flytta över pengar, bara för att kunna investera i en vettig guldprodukt. Och sen visar det sig att allt det strulet blev man påtvingad för att Avanza vill börja kränga sina egen produkt istället för de billiga och väl fungerande ETFer som redan existerar.

Börjar bli jävligt trött på Avanzas "Vi placerar alltid våra kunder först"-skitsnack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in