Citat:
Ursprungligen postat av
J-dilla
Aptit? Feber? Hosta? Slem? Nästäppa? Snuva? Muntorrhet? Halsont? Muskelvärk? Sömnproblem? Huvudvärk?
Du har nämnt ovanlig trötthet och att du inte orkar.
Frågorna är ställda med atypiskt pneumoni i tankarna:
- Mycoplasma
- TWAR
- C. Pneumonie
Tack för ditt svar. Jag har god aptit, ingen feber, inget slem, en viss mild nästäppa (den var kraftigare i början, samt har viss snuva, men väldigt mild den också), ingen muntorrhet, inget halsont, ingen muskelvärk, inga sömnsvårigheter, ingen huvudvärk (hade lite huvudvärk den första veckan). Jag var väldigt snuvig i början, men det har gått över. Det enda som återstår är då den är överväldigande tröttheten som jag aldrig haft tidigare och som kom i samband med att min förkylning bröt ut (dvs samtidigt som jag fick väldig snuva och nästäppa).
Jag var hos läkaren på vårdscentralen idag och han undersökte mig och allt såg bra ut rent kroppsligt. Sedan tog de lite blodprover och jag skulle få svaret nästa vecka. Jag hoppas de finner vad det kan vara (och jag hoppas att det inte är något farligt jag åkt på).
Läkaren gissade, ifall blodproverna inte visar någonting särskilt, att det helt enkelt är en efterförkylningströtthet som jag åkt på, som inte är helt ovanlig, och som kan sitta i ett par månader utan att det är någon bedömd fara från vårdscentralens sida (även om det förstås är jobbigt för den som har tröttheten). Jag får väl hoppas att tröttheten går över snart helt enkelt eftersom jag har en masteruppsats att skriva denna termin, men hittills har jag inte fått gjort något (på grund av tröttheten). Jävligt jobbigt och deppigt detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bananrepublikan
Man brukar säga att en förkylning går över på 5 dagar utan medicin och en vecka med medicin.
Men för att tillföra tråden något så bör man se till att göra en koll för borelia om man har vistats i ett fästingområde och får förkylningssymptom som varar längre än en vecka, det kan utvecklas till något riktigt jävla tråkigt om det vill sig illa.
Tack för ditt svar också. Jag har inte varit utomlands på länge så förhoppningsvis är jag skonad från sådana hemskheter.