2018-10-02, 13:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulPaljett
Nu är det väl en annan diskussion egentligen, men åtminstone för mig som lekman vore det rimliga att då höja straffen med motsvarande tid. Dvs att istället för som nu få 3 år, men kunna vara ute efter 2, då få 4 år, men med möjlighet att vara ute efter 3.

Nu är det en ständig rabatt om man sköter sig, vilket borde vara en grundpremiss att man ska göra.
Straffen är ju lagda med det i beaktande.

Jag tycker också det är bra om folk som protesterar mot dagens straff och 2/3 frigivningen har lite hum om hur straffen såg ut tidigare och då det var halvtidsfrigivning om gällde (1983-- 1993)
Citera
2018-10-02, 13:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans-Scheike
Jaså, hur skulle du straffa honom?

Problemet är att om vi inför livstid på våldtäkter så är det inte bara Niklas Lindgren som aldrig mer kommer ut. Även alla våldtäktsafghaner får då sitta inne på livstid + alla män som bryter mot samtyckeslagen och glömmer fråga om lov när de pippar med frugan.
Fast nej. Vi har livstidsstraff i straffskalan för vissa brott men det betyder ju inte alla får livstid för de brotten -- tvärtom så långt ifrån.
Citera
2018-10-02, 14:26
Medlem
Radiodokumentär om denna svärmorsdröm här: https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1167421?programid=2519

Undra vem som blir nästa offer?
Citera
2018-10-02, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misstop
Nu när han släpps på fri fot kommer han bosätta sig i Gävle.
Gävle är rena fristaden för såna som Niklas, Mats Alm och likasinnade. Gävleborna gapar och är kaxiga över internet men irl är dom hur trevliga som helst mot kvinnokränkare, inte ens en dagsedel har delats ut, i Gävle kan dom leva ostört.
Citera
2018-10-02, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Gävle är rena fristaden för såna som Niklas, Mats Alm och likasinnade. Gävleborna gapar och är kaxiga över internet men irl är dom hur trevliga som helst mot kvinnokränkare, inte ens en dagsedel har delats ut, i Gävle kan dom leva ostört.
Källa?
Citera
2018-10-02, 23:14
Medlem
Har hört bostadsort i Dalarna när han kommer ut och nytt efternamn.. Dock är det ju inte så långt mellan tex Bolänge, Ludvika o Gävle mfl så i den delen av landet verkar stämma..
Citera
2018-10-03, 11:05
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misstop
Nu när han släpps på fri fot kommer han bosätta sig i Gävle.
Källa på det? Tror hans mamma flyttade till Härnösand så det är väl en troligare ort att bosätta sig på. Om jag inte minns fel så var hans mamma läkare på USÖ, psyk har jag för mig. Kan ha fel.
Citera
2018-10-03, 13:16
Medlem
Mamman läkarsekreterare och Pappan kirurg
Citera
2018-10-03, 14:56
Medlem
elizadeaths avatar
Pappan är överläkare på Infektionskliniken på USÖ. De delar samma efternamn så det är lätt att kolla upp.. Mamman vet jag inte.
Citera
2018-10-03, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Pappan är överläkare på Infektionskliniken på USÖ. De delar samma efternamn så det är lätt att kolla upp.. Mamman vet jag inte.

Det är fd kärlkirurgen Eliasson som är hans far, ej längre aktiv i yrket. Han gick å jobbade typ dagen efter hans son greps.. Riktigt creepy stämning på hans arbetsplats. Men det säger väl lite om hur familjen är... Trist för alla drabbade offer som gärningsman som förstört sitt liv.
Senast redigerad av Garrison 2018-10-03 kl. 16:38.
Citera
2018-10-04, 11:18
Medlem
Niklas har ansökt om skyddad identitet och kommer att få en tillfällig sekretessmarkering i väntan på beslut.
Han kommer alltså inte att hittas på Ratsit eller liknande sidor.

https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/valdtaktsmannen-niklas-eliasson-vill-ha-skyddad-identitet-bara-dagar-innan-frigivningen-maste-finnas -nagon-hotbild
Citera
2018-10-04, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drbalkongi
Vänta tills fantombilden släpps och snubben har minsta spår av utländskt utseende.

Väntar du ännu?

Vad var det som gick fel för lilla Niklas? Dåliga gener eller miljön?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in