2010-10-11, 13:58
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hassehustler
Dessa "källor" ska komma från en bekants vän som jobbar på stationen. Hur sant eller inte det är kan nog bara polisen svara på.. Men liknande uppgifter har florerat runt på flera håll i staden

Från live-chatten nyss:
Alf Saxin 2010-10-11 Stämmer det att våldtäkten vid Eurostop var oerhört rå och att verktyg fanns med i bilden eller är det ryktesspridning?

Torbjörn Carlson Hej Det stämmer inte, det fanns inga verktyg med vid tillfället eller som användes av gärningsmannen. Det har av någon anledning förekommit vädigt mycket rykten runt dessa brott. Mvh
Carlson är Örebropolisens informationschef .
Citera
2010-10-11, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Just att de använder cyklar borde ju om något vara ett tecken på att de är bosatta lokalt.

Måste vara rejält sjuka typer, kanske dags att topsa alla personer inskrivna eller anställda av Örebros universitet. Där lär det finnas gott om folk som stämmer in på tidningssignalementen.

Nej, detta tror jag inte stämmer. Tvärtom. Det vore ju verkligen att ringa in sig själv. Detta är en förslagen typ.

Kan tänka mig att han inte bor i stan men känner till den; "lånar" en cykel i den stad där han bor, fraktar den i bilen, parkerar på ett dolt ställe, cyklar sedan till platsen där han räknar med att kunna hitta sitt offer, våldar, därefter cyklar han i väg en bit, och promenerar sista biten fram till bilen och åker hem.

Citera
2010-10-11, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hassehustler
Här kommer lite uppgifter om eurostop-våldtäkten som jag fått höra.

Han höll på med offret i flera timmar, drog ut tänder med tång.. total förstörde hennes underliv. Hade ett vitt skynke och massa jävla verktyg som rena motorsågsmassakern. Det var länge sen nu som jag fick ta del av informationen, det jag kan minnas var att jag mådde riktigt jävla dåligt av alla detaljer och ville till slut inte höra mer.

Ett flertal poliser fick gå i terapi efter att dom jobbade med fallet.

Dessa "källor" ska komma från en bekants vän som jobbar på stationen. Hur sant eller inte det är kan nog bara polisen svara på.. Men liknande uppgifter har florerat runt på flera håll i staden

Allt det där dementerades i polisens chat på NA idag.
Citera
2010-10-11, 14:00
Medlem
QEX13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Han har svarat på 21 frågor på 60 minuter, det är ungefär 3 minuter per fråga och då har han klarat av enradiga svar. Han skriver långsammare än en sexåring.

Inte lätt att skriva med en munk och kaffe i vardera hand samtidigt.
Citera
2010-10-11, 14:01
Medlem
hassehustlers avatar
Citat:
Från live-chatten nyss:
Alf Saxin 2010-10-11 Stämmer det att våldtäkten vid Eurostop var oerhört rå och att verktyg fanns med i bilden eller är det ryktesspridning?

Torbjörn Carlson Hej Det stämmer inte, det fanns inga verktyg med vid tillfället eller som användes av gärningsmannen. Det har av någon anledning förekommit vädigt mycket rykten runt dessa brott. Mvh

Jag hoppas verkligen att det är så! För kvinnans skull! Men vi alla vet nog hur poliser har en förmåga att dölja sanningen!
Citera
2010-10-11, 14:02
Medlem
QEX13s avatar
Citat:
Från live-chatten nyss:

Roligt att han skriver "Det har av någon anledning förekommit vädigt mycket rykten runt dessa brott.". Det var polisen själva som grät ut i NA och berättade hur dåligt de mådde av detaljerna i dessa våldtäktsfall.

Klart som fan det uppstår otroliga rykten då.
Citera
2010-10-11, 14:08
Medlem
AudereEstFaceres avatar
Off topic.

Gud va skönt att slippa alla nazister och rasister i denna tråd. Undrar vad det kan bero på?
Citera
2010-10-11, 14:11
Medlem
Lalajlajs avatar
Flyktingförläggningen i Örebro ligger vad jag förstår nere vid universitetet i södra Örebro. Finns det fler flyktingförläggningar än den?
Citera
2010-10-11, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AudereEstFacere
Off topic.

Gud va skönt att slippa alla nazister och rasister i denna tråd. Undrar vad det kan bero på?

Vänta tills fantombilden släpps och snubben har minsta spår av utländskt utseende.
Citera
2010-10-11, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Flyktingförläggningen i Örebro ligger vad jag förstår nere vid universitetet i södra Örebro. Finns det fler flyktingförläggningar än den?

Finns ingen flyktingförläggning där
Citera
2010-10-11, 14:17
Medlem
deckardrottningens avatar
Tänkte på alternativa förklaringar till varför det går 4 veckor mellan överfallen:

Förutom tidigare förslag så kommer här ett par gissningar till

- Månens faser. Det var nymåne i lördags. Han kanske är feg och det ger honom trygghet att det är extra mörkt ute, vilket också skulle förklara att han satt lugn det ljusa sommarhalvåret.
- Religion. Månen kan i sin tur kopplas till religioner - islam har en kalender som styrs av månen och är han asatroende eller praktiserar svart magi kan det nog finnas ritualer som utförs vid nymåne och fullmåne.
- Mens/PMS. Han är kanske sambo och hans kvinna nekar honom sex under mensen eller så äcklas han av mensblodet så det får honom att gå ut på stan och ta ut sin maktlöshet på andra kvinnor.
Citera
2010-10-11, 14:18
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drbalkongi
Finns ingen flyktingförläggning där

Okej, tidigare i tråden nämndes att ett av överfallen skedde i närheten av en flyktingförläggning. Var ligger i såfall den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in