2018-06-14, 08:26
Medlem
Shejkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Du kan ju skriva betalvägg så man slipper klicka på skiten.

GK är det nog inte, han har ju nyligen muckat, denna har nyligen torskat, det är därför det står om det i GP. Det står har " mannen ingick under många år i toppskiktet".

Han har ansökt om det flera gånger.

Kan det vara K? Någon från gamla OG är det.

Folk glömmer inte tydligen....
Citera
2018-09-19, 13:40
Medlem
Någon som vet hur det går för og idag? Rykten säger att dom börjat synas på olika ställen runt om i skaraborg.
Citera
2018-09-21, 10:26
Medlem
kungarolfs avatar
Ser att en viss Gyner nämns i den här tråden, gamla inlägg iof men ändå.

1 Är det sant att Gyner åkte till Naser med en handgranat och hotade spränga alla i luften? Jag har hört den är historien, men fick det berättat för mig att någon hade snackat skit om Gyner, varpå Gyner ilsknade till och krävde en ursäkt.

2 Vad hade Gyner för koppling till Naser och andra gängkriminella?? Har han haft någon koppling till OG?

3 Någon som vet om vad Gyner hittat på genom åren? Vad har han sysslat med för kriminell verksamhet? Jag känner ju till drogproblematiken å så...

4 Är Gyner psykopat, varför?
Citera
2018-10-03, 07:37
Medlem
Tidigare OG-ledarens plan: Återvända till Sverige
Citat:
Han har anklagats för att vara hjärnan bakom ett bombdåd, en grov mordbrand och två grova utpressningar.

Men OG-grundaren Denho Acar, 44, har nyligen friats från alla misstankar efter att rättegången mot honom avslutats i en turkisk domstol.

Nu planerar den tidigare OG-ledaren för att återvända till Sverige.

– Jag har ansökt om att få tillbaka mitt svenska uppehållstillstånd så det är det jag väntar på, säger Denho Acar.
https://unv.is/expressen.se/gt/tidigare-og-ledarens-plan-atervanda-till-sverige
Citera
2018-10-03, 08:02
Medlem
mjohan84s avatar
Vore helt sjukt om Sverige beviljar uppehållstillstånd till en sån parasit
Citera
2018-10-03, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serol
Tidigare OG-ledarens plan: Återvända till Sverige

https://unv.is/expressen.se/gt/tidigare-og-ledarens-plan-atervanda-till-sverige

Är nog sannolikt så att han inte får något nytt uppehållstillstånd då hans anknytning till Sverige inte uppväger hans minst sagt stökiga vandelsprövning.

Om han däremot får komma hit och fortsätter sin karriär som förr då dröjer det nog inte alltför lång tid innan någon offar honom. Det är nya tider nu och han kommer utan tvekan få smaka på det om han ger sig in på tidigare spår.
Citera
2018-10-03, 08:32
Medlem
Han har fru/flickvän och barn i Turkiet undrar om han tänkt ta med dem hit? En vuxen man borde ha mer anknytning till dem än syskon och föräldrar om de nu är i livet. Tänker också vilken inkomst han officellt tänk att leva på här eller är det vårt generösa bidragssystem som ska användas?
Citera
2018-10-03, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Han har fru/flickvän och barn i Turkiet undrar om han tänkt ta med dem hit? En vuxen man borde ha mer anknytning till dem än syskon och föräldrar om de nu är i livet. Tänker också vilken inkomst han officellt tänk att leva på här eller är det vårt generösa bidragssystem som ska användas?

Att söka uppehållstillstånd med anknytning till familj när man själv är vuxen och har vuxna syskon och mor-/farföräldrar är i stort sett meningslöst. Det är inte något som kommer fungera. Det är om han själv skulle ha barn under 18 här men så är ju inte fallet. Det blir nog ett relativt kort svar om att han nekas uppehållstillstånd efter ca 2 år i köande för hans beslut.

Men visum hit kan han ju kanske få och bli beviljad tre månader Schengenvisum. Dock inte säkert med tanke på hans tidigare brottslighet att han får det.
Citera
2018-10-03, 09:31
Medlem
Det återkallades alltså 2008, så vad ska nu åberopas för skäl till att beviljas uppehållstillståndet? Sannolikt arbete?

https://www.svd.se/acars-uppehallstillstand-aterkallat
Citera
2018-10-03, 09:35
Medlem
Ska svenska politikerna öppna portarna också för denna gangster? Som vanligt? Han kanske vill ha andra chansen? FYFAAAAN!
Citera
2018-10-03, 09:56
Bannlyst
Den här ”friande domen” kan den skickas av någon?
Jag tror Turkiet blåste Sverige.

Först flydde han landet. Sen vägrade han att återvända och sist frias han i Turkiet och nu vill han komma till Sverige. Vad fan är det som händer?
Senast redigerad av Anonymaalko 2018-10-03 kl. 10:28.
Citera
2018-10-03, 10:02
Bannlyst
Turkiet har varit bra för honom eftersom hans brottsliga bana avstannade direkt. Kurvan dök ned till noll.

Men nu han vill tillbaka och skulle Sverige sära på benen, och släppa honom in i landet, ja då börjar hans brottsliga aktiviteter återigen. Vad har man att välja här?
Senast redigerad av Anonymaalko 2018-10-03 kl. 10:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in