Citat:
Ursprungligen postat av
wishfulthinking
[/spoiler]
Det understrukna i mitt första inlägg är det som framkommer i polisanmälan.
Sedan har jag funderingar över bakgrunden till konflikten eftersom jag aldrig tidigare har hört talas om polisanmäld knoggnuggning efter avböjd inbjudan till fika. Jag tycker fortfarande att det är underligt.
Jag har kopierat några responser från tråden, och först får jag veta att allt redan är sagt och sedan kommer totalt olika slutledningar avolika kvalitet. Snälla, kan vi inte vara mer seriösa?
Jag anser att hela bilincidenten är konstig. Det är inte normalt att tvinga sig kvar i en bil för att till varje pris propsa på att få bjuda en motvillig på fika.
Om man vill tvinga ut någon från sin bil (bara det...) är knoggnuggning inte den första metod jag skulle välja. Jag tror fortfarande att det är något konstigt med detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
StudebakerHog666
Som jag ser ”bil- och bullepisoden” så ville LW att de skulle fika och prata.
SD ville inte.
De började ”tjafsa”.
Det ena ledde till det andra och till slut var gnuggningen ett faktum.
Jag tolkar det inte som att LW blev sur för att SD inte ville äta hennes nybakade fikabröd - utan att det hela eskalerade och förmodligen drogs gamla förorätter upp.
Som det kan vara vid ”tjafs”.
Det var det bråket handlade om, inte om att SD inte ville käka bullar mitt i natten.
Det har flera gånger i tråden tagits upp att LW blev sur för att hon ej fick bjuda på fika. Jag tror inte att det var så simpelt.
Angående att få ut någon ur sin bil mha knog-gnuggningar:
Många har sagt att en smidigare metod vore att gå ur bilen och helt sonika lyfta ur vederbörande.
Någon har föreslagit att man själv kunde lämna bilen och promenera hem.
Mitt förslag är att berätta att ”nu kör jag hem, sitt kvar om du vill, men då får du
gå hem, eller spendera natten STILLA i bilen, för jag låser och larmar den som vanligt”.