Citat:
Ursprungligen postat av
Julinho
Har varit kliniskt deprimerad de senaste omgångarna men alla sura poängtapp är som bortblåsta ur medvetandet en kväll som gårdagens.
Allvarligt, hur bra är Neto Borges? I 84:e får han en utrullning från Wiland och ställs stillastående en mot en mot Erlingmark utan något uppenbart passningsalternativ. Hans lösning blir att, på skolgårdsmanér, lobba bollen över motståndaren för att därefter rusha 40 meter rätt igenom Blåvitts mittfält. Kan rekommendera den sekvensen för er med CMore-konto.
I övrigt rätt tam insats mot ett uselt motståndarlag. Djurdjic lirade med dykardojer och Jeppe A verkade fundera på vilken bajer han skulle dricka efter matchen. Praktdålig insats av bägge. Har verkligen saknat Dibba de senaste matcherna.
Finns inte ord att beskriva vad Kennedy betyder för mig. Allt sedan han, nedanför mig på Råsundas västra läktare, förnedrade Patrik Eriksson-Ohlsson i höstderbyt -99 har han varit min stora fotbollshjälte. Tack tack tack!
Neto var brutalt bra igår. Sekvensen du nämner var helt fantastisk, men hamnade i skymundan av förklarliga skäl.
Blev överlag mycket skolgårdsfasoner i slutet. Fällman var nära att plöja igenom några gånger. Hur många lägen hade inte Paulsen (som högerback!)? Leo var igenom några gånger och borde gjort mål också.
Igen, Göteborgs insats var verkligen provocerande svag. Insatsen var i nivå med dem som BP och Dalkurd stod för mot oss (om inte sämre till och med).
En klubb av Gbgs dignitet ska ALLTID kunna bjuda upp till motstånd, oavsett hur form och truppläge är. Det ska sitta i deras dna liksom. Matchen påminde väldigt mycket om vårmötet lagen emellan 2016, med skillnaden att vi var blåvitt igår och de var oss.