2018-10-01, 17:49
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Hur vet du det?

Vi vet att horisonten är nedanför ögonhöjd för att alla undersökningar visar det och därför att ingen undersökning har visat något annat.
Senast redigerad av madtop 2018-10-01 kl. 17:51.
Citera
2018-10-01, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Vi vet att horisonten är nedanför ögonhöjd för att alla undersökningar visar det och därför att ingen undersökning har visat något annat.
Så varför visar ni enbart ovetenskapliga videos på detta?
Citera
2018-10-01, 18:01
Medlem
madtops avatar
Citat:

Gör vi?

Det är inte riktigt din sak att bedöma hur vetenskapligt belagt något är. Vad du däremot kan göra är att visa att teorin om att "horisonten alltid ligger under ögonhöjd" inte stämmer.
Citera
2018-10-01, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Jag kan inom el-läran få förklaringar genom matematiska uträkningar varför ett kretskorts beteende är felaktigt. Genom en mattematisk uträkning kan jag direkt får förklarat dess beteende och byta ut den defekta delen.

Menar du att jag bara gissa mig till förklaringen... Jag säger det igen, eftersom du inte har grundkunskap inom matematiskt tänkande (jag pratar grundskolenivå) så förstår du helt enkelt inte detta.

JO du kan få förklaringar genom matematiska uträkningar.

Exakt VAD är jag lurad på
Får jag fråga vilken kunskapsnivå du har inom mattematik?

Kan du med egna ord förklara vad vetenskap är enligt dig?

Kan tips dig att läsa Wiki´s förklaring innan du kanske skriver...

Länk: https://sv.wikipedia.org/wiki/Vetenskap

Läs gärna lite vad som kallas skräpvetenskap är för något:
Ja, mattematik KAN ge förklaringar.
Mattematik i grunden ÄR att ett verktyg och räkna bönor.

När man enbart räknar bönor, så behövs ingen direkt förklaring för matematiken i sig ger en förklaring på det.
När man däremot ska räkna ut en observation så ger det oftast en beskrivning. Det kan ge en förklaring, ja. Men då måste hela matematiken vara korrekt.

I matematik är det lätt och få sin beskrivning och stämma med observationen, och folket här börja jubla av mathmagicians med sin underbara konst. Dom inser inte att dom är lurade.

Jag vet vad vetenskap är, därför ifrågasätter jag hela mainstream vetenskapen.
Detta har jag skrivit om flera gånger förut, likaså har boldogg pratat om det också. Jag tänker inte gå in på detta bara för att det passar dig.
Citera
2018-10-01, 18:19
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Jag såg inte filmen. Ungefär så känns det med era videos.
Och era videos är så himla bra.

Hur många gånger har inte den där wolfie videon dykt upp med vingen.
Flygplanet kan åka upp och ner, vingen kan vingla. Kameran kan justeras något uppåt eller neråt. Men likt förbannat så bevisar det de ni säger givetvis. Även om det kommer ifrån Youtube som ni hånar konstant. Hycklare.

Jag vet inte vad för film du syftar på just nu. Du får gärna förklara vad som visas i denna film.

Citat:
Och sist jag prata om vad jag sett med mina egna ögon så ignonera du det, och jag blev trött för längesedan och spela med i din agenda. Sist jag gjorde det så bekräfta du det ännu starkare vad jag misstänkte dessutom.

Har du sett något med egna ögon? Vet inte riktigt vad du pratar om.
Eftersom det är 100-tals inlägg per vecka är det svårt att hålla koll.
Så du kan ge en hint om vad du syftar på så kanske minnet kommer.
Citera
2018-10-01, 18:24
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Hela grejen med flat earth känns som en psyop. Altså en planterad konspirationsteori i syfte att förlöjliga och klumpa ihop med äkta konspirationer som t.ex 9/11, zionisters makt över banksystemet och media, Kennedy avrättningen etc.
Har ni flat earthers inte tänkt att ni blir grundlurade av eliten?
Citera
2018-10-01, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Hela grejen med flat earth känns som en psyop. Altså en planterad konspirationsteori i syfte att förlöjliga och klumpa ihop med äkta konspirationer som t.ex 9/11, zionisters makt över banksystemet och media, Kennedy avrättningen etc.
Har ni flat earthers inte tänkt att ni blir grundlurade av eliten?
Jo jag tänker rätt ofta på om det är en psyop eller inte.
Jag ser samtidigt rätt lika mönster i detta som andra områden om vården. Vad forskas DET INTE OM tycker jag är en bra fråga.

Mina sinnen säger att den är platt. Vilket kan vara fel när man får fler demonstrationer/observationer och göra, jag kan inte ta någons ord och siffror före mina egna sinnen när jag samtidigt vet hur korrupt vetenskapen är.
Citera
2018-10-01, 20:57
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Hur vet du det?
Det går att mäta. Det finns länkar till videoklipp där folk gjort ett eget vattenpass, man ser tydligt att horisonten alltid är under ögonhöjd och att horisonten är lägre ju högre upp betraktaren befinner sig, vilket är omöjligt om jorden är platt och oändlig.
Citera
2018-10-01, 21:49
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
..Måste jag upprepa samma skit verkligen? Jag nämnde inget om att se en kurva när man tittar från sidan.
Så vad du har förklarat för mig är skit, har inget med att se från sidan och göra. Men du vägrar och fatta även fast jag skrivit det klart och tydligt.
Varför ville du se en bild från sidan?
Om bron är byggd rak, eller om den nästan är rak eftersom den följer jordens kurvatur, då kommer den förstås att se rak ut från sidan.

Citat:
Moder natur räknar inte mattematik.
Kan man inte förklara utan mattematik så förstår man inte.
Mattematik kan ge beskrivningar men sakna förklaring.
Mattematik skapar ett ypperligt tillfälle och lura någon..
Matematik kan bara lura någon som inte förstår.

Citat:
Ta detta med svartahål. Existerar det? Jo det är möjligt.
Det är inte ordet som ger betydelse utan definitionen på ordet.
Denna definition kan vara 200000% fel, men fortfarande så kan observationen stämma.
Så det förklarar inte verkligheten.
I detta fallet är svarta hål något helt annat än vad definitionen är.
Hur vet du att svarta hål är något helt annat än vad definitionen är?

Citat:
Men ni kommer aldrig fatta att ni är lurade på många sätt.
En annan förklaring kan vara att vi inte är lurade, det är bara något som du tror.

Citat:
Det är som folk brukar säga, dom sovande ser inte sin egen kult(kultur) och religion(vetenskap)
Det har jag aldrig hört folk säga.
Citera
2018-10-01, 22:12
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Var är alla vetenskapliga videos som bevisar att jorden är platt.

Problemet med (o)vetenskaplig video i det här sammanhanget är att om jag visar en vetenskaplig video full med avancerade instrument som använder matematik, då blir det för krångligt för dig och du skyller på att instrumenten och formlerna är djävulens/illuminatis/jude-elitens påfund. Om jag då visar ett supersimpelt experiment, som vem som helst kan göra, då skyller du på att experimentet är ovetenskapligt.
Citera
2018-10-01, 22:21
Medlem
Zwoop77s avatar
Ett tydligt bevis för att jorden är rund är ju att ni plattjordare får hålla på här på Flashback och på YouTube, och hela tiden avslöja den stora bluffen som DOM kämpat att hålla hemlig i tusentals år.

Hur kommer det sig att ni inte försvinner spårlöst? Nog har världens genom tiderna största konspiration pengar, muskler och hjärna att leta upp er och tysta er.

Eller varför tror ni att ingen hemlig organisation söker upp er och försöker tysta er? Vad är er teori om detta?
Citera
2018-10-02, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
om du snackar om denna bilden https://www.google.se/search?q=Pontchartrain&source=lnms&tbm=isch&sa=X&v ed=0ahUKEwiI79ig2uLdAhWmp4sKHW-_C-UQ_AUICygC&biw=1638&bih=807#imgrc=MBdeyROS59ebmM: så har den blivit debunkad sedan länge, det är en optisk illusion. Jorden är platt.

Se själv
https://www.youtube.com/watch?v=PqFN-_xwyF8

Jag har kollat lite närmare på videon, pga pontchartrain power lines.
https://youtu.be/PqFN-_xwyF8?t=2m dvs 2 minuter in i videon.
Dr. Zack, han väljer fel power lines. De på 16kilometer, istället de som är 16miles.
De på 16 kilometer, de är inte rak linje hela vägen, DET har han rätt i.
Men, de på 16 miles "25km" de är i en rak linje.

Ni kan själv ta "Mät avstånd" funktionen i google maps och kolla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in