2018-10-01, 01:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ingen som gnällt och alla lag kör exakt likadant håller med, Men när JT63 kommer och säger att man har hela laget fullt av egen fostrade spelare som sedan skickats vidare till NHL då har han/hon fel bevisligen.
JAg sa aldrig hela laget jag sa 6 spelare, sedan att dom har levererat flest spelare till NHL senaste åren är inte heller någon osanning....
Citera
2018-10-01, 03:39
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Sedan är det skitsnack att man inte ska kunna hålla sig på isen. Att säga att SHL mördar sporten om man ger matchstraff känns rätt löjligt. Hur barnslig är man liksom? Får jag inte skrika fitta kan jag inte prestera på isen?
Det handlar inte om prestation. Det handlar om känslor och kamp. Hockey är en kampsport. Att SHL förbjuder yttringar som dom anser vara opassande är vidrigt. Som sagt, det kommer inte finnas några profiler kvar i SHL om ett par säsonger.
Citera
2018-10-01, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Det handlar inte om prestation. Det handlar om känslor och kamp. Hockey är en kampsport. Att SHL förbjuder yttringar som dom anser vara opassande är vidrigt. Som sagt, det kommer inte finnas några profiler kvar i SHL om ett par säsonger.
Jag såg just filmen Borg. Han blev ju mycket sämre när han slutade med sina pubertala utspel... Eller inte.
Citera
2018-10-01, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JT63
Jag pratar om fostrade spelare genom akademin, där har Frölunda i dagens trupp 6 spelare.
Om du ser det så, då har Färjestad 8st som varit i något eller några av dom yngre lagen. Laget som inte har någom undgomsverksamhet och bara köper spelare
Citera
2018-10-01, 12:27
Medlem
vegeges avatar
Citat:
Jag såg just filmen Borg. Han blev ju mycket sämre när han slutade med sina pubertala utspel... Eller inte.

Du ser inte vad som håller på att hända med sporten? Samma klientel som försöker luska ut varför intresset för sporten sjunker tycker det är rimligt med mp+två matchers avstängning pga fula ord som sägs i stridens hetta. Gissningsvis var inte motparten i det här fallet helt oskyldig heller. Var dras gränsen i framtiden? Som upplagt för ännu fler situationer som kommer lysa av bristande logik (läs inkonsekvens).

Domarnivån och nya (otydliga) regler kring handgemäng och "språkbruk" etc är vad som mördar intresset. Fokuset är riktigt snett. Matchstraff för nånting som sägs på planen? Vilket trams. Det som sägs på isen borde stanna på isen. Varför ska det basuneras ut till allmänheten? Jag tycker folk som förfäras över Sylvegårds fula ord blottar sin okunskap. De har rimligtvis inte förstått hur sporten fungerar.

Människor styrs av känslor och känslor finns det alltsomoftast gott om på en ishockeyplan. Hur rolig brukar en slutspelsmatch utan upprörda känslor vara? Är det inte bättre att ha lite överseende med fula ord istället för att riskera fula vansinnestacklingar? För det är orimligt att tro att det går att få bort båda, om man nu har som mål att behålla något som helst underhållningsvärde (där känslor på plan utgör en stor del av underhållningsvärdet).
Citera
2018-10-01, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Då kan du svara på varför Jocke klarar sig undan sina stygga tilltag.
Jo endast för att han ses som en profil. Hade tex OKT gjort detsamma som Jocke gjorde i slutspelet och i matchen mot HV så hade det slutat med en väldigt lång astängning.
OKT blev tom stängd av en domares lögner, eller hur var det med den saken?
Citera
2018-10-01, 15:18
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vegege
Du ser inte vad som håller på att hända med sporten? Samma klientel som försöker luska ut varför intresset för sporten sjunker tycker det är rimligt med mp+två matchers avstängning pga fula ord som sägs i stridens hetta. Gissningsvis var inte motparten i det här fallet helt oskyldig heller. Var dras gränsen i framtiden? Som upplagt för ännu fler situationer som kommer lysa av bristande logik (läs inkonsekvens).

Domarnivån och nya (otydliga) regler kring handgemäng och "språkbruk" etc är vad som mördar intresset. Fokuset är riktigt snett. Matchstraff för nånting som sägs på planen? Vilket trams. Det som sägs på isen borde stanna på isen. Varför ska det basuneras ut till allmänheten? Jag tycker folk som förfäras över Sylvegårds fula ord blottar sin okunskap. De har rimligtvis inte förstått hur sporten fungerar.

Människor styrs av känslor och känslor finns det alltsomoftast gott om på en ishockeyplan. Hur rolig brukar en slutspelsmatch utan upprörda känslor vara? Är det inte bättre att ha lite överseende med fula ord istället för att riskera fula vansinnestacklingar? För det är orimligt att tro att det går att få bort båda, om man nu har som mål att behålla något som helst underhållningsvärde (där känslor på plan utgör en stor del av underhållningsvärdet).
Bidrog Sylvegårds uttryck till underhållningsvärdet?
Citera
2018-10-01, 16:15
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Bidrog Sylvegårds uttryck till underhållningsvärdet?

Nä det gjorde det inte eftersom det bara hördes på plan å andra sidan gav det heta känslor vilket ev kan ha ansetts bidragit till underhållningsvärdet.
Citera
2018-10-01, 21:24
Medlem
abborrmasters avatar
Man kan konstatera att en avstängd Sylvegård iaf sänker underhållningsvärdet i SHL ;P
Citera
2018-10-01, 21:49
Medlem
BallaKlavas avatar
Som vanligt sätter domarna nivån där den ska vara, dvs att ingen har en aning om vad som gäller.

Det enda (ända betyder ändalykt MitchRapp) Gustafssons avstängning visar är att ligan minsann fortsätter slå sig för bröstet om att ta krafttag mot allvarliga huvudskador. Det är såklart bra om man statuerar exempel när en spelare enbart försöker skada (Lindström host host), men det krävs 2 för tango. Wright ser att han kommer men kör Jesper Jensen-stilen och vänder ryggen till. Men det står i domen att Erik lättar från isen i tacklingsögonblicket så nämnden vet nog vad de snackar om. Det händer ju aldrig annars vid tacklingar förutom just mot våldsamma övergrepp mot huvudet.

Att bli avstängd för att säga något känns ungefär på samma nivå som "svärburken". Vilket jävla skämt. Inkvisitionen är tillbaka. Att straffet för snack (som aldrig skadat någon) är i princip lika långt som det påstådda mordförsöket visar delvis på hur absurt straffsystemet fungerar, men mest är det en god indikation på att man inte har en aning om vad man sysslar med.

Precis som vanligt.
Senast redigerad av BallaKlava 2018-10-01 kl. 22:02.
Citera
2018-10-01, 22:05
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Att bli avstängd för att säga något känns ungefär på samma nivå som "svärburken". Vilket jävla skämt. Inkvisitionen är tillbaka. Att straffet för snack (som aldrig skadat någon) är i princip lika långt som det påstådda mordförsöket visar både på hur absurt straffsystemet fungerar, men mest är det en fingervisning om att man inte har en aning om vad man sysslar med.

Precis som vanligt.
Snick-snack. I Sverige gör inget så ont som ord, har du inte lärt dig det? Inget framkallar såna trauman som dumma ord gör. Speciellt om de gud förbjude är sexistiska.

Jag begriper inte riktigt - kan man inte bara ge en minor penalty? Om man får 2 min stup i kvart för säga fula ord lär man ju oxå sila tugget en aning?
Citera
2018-10-02, 01:21
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Vad vad det du inte förstod i mitt svar? Igen, det handlar inte om prestation.
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Att straffet för snack (som aldrig skadat någon) är i princip lika långt som det påstådda mordförsöket visar delvis på hur absurt straffsystemet fungerar.
Du vet väl inte om spelare som blivit kallade fula saker går hem efter matcherna, lägger sig i fosterställning och gråter sig till sömns?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in