2018-10-01, 02:23
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Sluta ta alla termer från amerikanska filmer. I Sverige arresteras ingen. De grips.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Gripande

Tack! Jag borde inte skriva när jag håller på att somna...

–
Citera
2018-10-01, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hemsk produktion...
Jag tittar på avsnitt 3.
Stackarn NB traskar runt på en is med ungkarlsflaggade byxben och en axelremsväska. Och sitter i en Volvo.
Varvat med ”diabilder” från Granliden som på ett låtsas-1950-tal. Och manus läst innantill...

Och så försöker man få det till att Johanna är elak och har mördat Aki utan att berätta det — vilket förstås kommer som en komplett överraskning för alla.

Att man misskött brottsplatsundersökningen vid Akis död skyller man på Johanna. Vilket känns ovant i ett brottsfall.

Att man därför inte kunnat fälla henne, och hennes medhjälpare, skylls på elaka och lögnaktiga Johanna. Vilket ledde till ytterligare dödligt våld.

Att Johanna är topp tunnor framgår ju från sekund ett för var och en som måste ha med henne att göra.

De stackars utredarna har ju gjort en fantastisk och behjärtansvärd sak, men att förstora Johanna till något annat än en simpel riksvrickad dumslug hatarmördare känns ju eget i mina ögon.

Der görs sak av att det händer ett brott igen när de har misstänkt nåt skumt kring det första, men hur många blixtnedslag på samma ställe kan man begära för att myndighetspersoner ska lägga ihop ett och ett? Det går ju liksom till slut inte skrika högre.

Det är ju inte för att hon är listig, precis, som hon undgår upptäckt, utan för att hon är en fräck, skoningslös svartalf från underjorden som har insett att ingen jävel nånsin dubbelkollar någonting utan går på kräftpremiär i stället. För hur ska man annars förklara en halvtaskigt onlineförfalskad ensidig livsförsäkring kort före den finska midjedupsdrunkningen under bryggan? På min planet händer inte något sånt, det är omöjligt. Och det beror inte på enskilda personers ondska utan på att samhället ska skydda den ovetande försvarslöse från att det tecknas livsförsäkringar i dennes namn utan att någon ens riktigt vill upptäcka det efter att småbarnspappan, sonen, den älskade har skändligen slagits ihjäl efter stämpling mot hans liv med Baileys och entrecote bland kriminella och barnungar. Och sen sitter varenda högre försäkringstjänsteman och petar tänderna och planerar sitt konferensande och försöker få det till en bedrift att det vidriga och korkade våpet sattes dit med gemensamma krafter från allt annat än poliser. Och stapplar säkert på ord som skadestånd och moralisk kompensation.

Livsförsäkringar är inte till för att uppmuntra till mord. Och för att det inte ska ske så inrättar man dem så att det inte kan ske. Ska man gå in på ett försäkringsbolag eller dess hemsida med upplevelsen att nån försöker konspirera mot ens liv? Hur många försäkringsbolagsanställda har vi i riket? Och hur många försäkringstagare? Ganska många.... Vi kanske behöver ett bolag som istället kallar sig för ...wtf!?! — ...what the fuck!?!

Försök lösa Aki-fallet i stället för att sitta och dikta Johanna märkvärdigare än hon är. Sätt fast medhjälparna. Och se till så att det finns mekanismer för att hindra upprepning av alla misstagen.

Helt riktigt! Att polisen inte grävde djupare med anledning av Akis död var otroligt slarvigt. En poliskvinna på plats i Granliden uttryckte sig ju tvivlande angående JMs reaktioner då. Hon skulle ha skrikit högre. Men vad vet vi? Kanske de jobbar vidare på fallet i tystnad? Det är vad jag hoppas på.
Citera
2018-10-01, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Vore intressant att höra spekulationer kring vilka som mördade Aki från de som läst in sig på fallet ordentligt. Själv trodde jag mycket på svärsonen men mindre nu efter att ha hört hur han formulerade sig i tingsrätten när han berättar om hur Johanna pratade om Akis död med firande och hur han sade sig ha frågat Johanna om det var hon som mördat Aki. Det bevisar ju givetvis inte att han är oskyldig men det kändes faktiskt ganska ärligt. Vad tycker andra?

Som många kriminella kan svärsonen vara en jävel på att ljuga, det ska vi komma ihåg. Men det kan ju vara andra: det vimlar av skurkar i Södermanland (också). Eskilstuna har varit en stad med mycket brottslighet under decennier. Under en längre tid var det den stad i Sverige som hade flest knivskärningar per capita.
Citera
2018-10-01, 11:42
Medlem
-GGs avatar
Morden är ju otroligt klantigt utförda. Ren tur att hon inte åker fast för det på maken. Svenska poliser skiljer sig verkligen i kvalitet från ett fall till ett annat. Alla misstänkta dödsfall ska ju utredas, oavsett vad polisens privata uppfattning är. Lat och godtyckligt är ord som kommer över mig när jag ska beskriva svensk polis.

Att skicka in en påtänd afghan med kniv att mörda två personer som ligger och sover känns ju som om man vill åka fast. Naturligtvis kommer mördaren lämna spår efter sig i form av DNA. Här till och med på tjänstebilens(!!) insida, som fler än JM använde.

JM är inget kriminellt geni. Hon framstår snarare som osedvanligt korkad och pratsam för en som riskerar livstid. Psykopater borde också vara medvetna om logiskt tänkande hos motparten och hur någonting kommer att uppfattas.

Jag är inte imponerad. Som Nils Bergman tycks vara i överflöd.
Citera
2018-10-01, 13:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag anar att du är upprörd när jag läser ditt inlägg och jag delar i hög grad din upprördhet.

Jag orkar inte med en bra summering av vad som hände med Aki nu, men försöker ändå i stora drag.

Vad hände med Aki?
– Under ganska lång tid försökte Johanna få Aki mördad. Hon ordnade på kort tid giftermål och tecknade eller försökte teckna flera livförsäkringar på Aki med sig själv som förmånstagare. Hon förfalskade Akis namnteckning och tecknade försäkringarna utan hans kännedom. Hon försökte flera gånger få honom mördad och kontaktade personer som hon ville skulle utföra mordet åt henne. Hon försökte bl.a. engagera sina tre äldsta barn i detta och även två svärsöner. Vid ett par tillfällen uppvisar Aki förgifningssymptom i samband med samvaro med Johanna och han söker också läkarvård för detta.

– Under tiden, främst det sista åren som Aki var i livet, så arrangerar Johanna vid flera tillfällen situationer där hon anklagar Aki för att utsätta henne för övergrepp. Det finns inga vittnesmål eller andra bevis som på något sätt stödjer att Aki skulle varit våldsam mot Johanna. Det såg snarast ut som om hon av någon anledning försökte svartmåla Aki inför sina barn och sina föräldrar.

– Helgen då Aki dog är på flera sätt omgiven av underligheter. Johannas föräldrar ville inte att Johanna skulle vara i sommarstugan i Granliden. Men dom var på väg till Gotland och Johanna tajmade resan dit så att dom möttes utanför Kungsör, dvs. mindre än en halvtimmes resa från Granliden. Inköp som gjordes under dagen, i Eskilstuna och i Arboga, i huvudsak med Akis kreditkort, tyder på att det var flera personer som skulle till Granliden. Det finns fler indicier, men inga hårda bevis (såvitt jag vet) att Johannas äldsta son, den näst äldsta dottern och hennes (dåvarande?) sambo deltog i utflykten till Granliden.

– Det finns sms, telefonsamtal och temsning som visar att Johanna ljög om sina förehavanden då Aki dog.

– Vid den obduktion som gjordes först över ett år efter Akis död konstaterades att han inte kan ha drunknat i Hjälmaren. Han var dränkt eller dödad på annat sätt redan innan han dumpades i det grunda vattnet intill bryggan vid Granliden. Av någon, för mig, outgrundlig anledning lyckade hovrätten förbise vad detta innebar.

– Det finns vittnesmål, från bl.a. en polis som kom till Granliden då Aki påträffades död, som tyder på att "bilden" som Johanna gav "inte stämde".

– Det finns vittnesmål från en granne som hörde rörelser vid bryggan tidigt på morgonen. Vid den tidpunkten var Aki redan död. Johanna hävdade at hon sov då, men jag har för mig att TEMSning visade att hon var vid bryggan.

– Ett par dagar efter Akis död reser hans släktingar till polisen i Köping därför att dom är övertygade om att Aki mördats. Deras besök tas inte på allvar och polisen i Köping vägrar fortfarande att inleda en förundersökning om misstänkt brott.

– Bara några dagar efter Akis död kontaktar Johanna ett försäkringsbolag och vill ha en av livförsäkringarna utbetald.

– Johanna försöker få Aki kremerad trots att det finns uttalade önskemål om han inte ska kremeras.

– Johanna planerade mordet på Aki under lång tid. Hon utnyttjade troligen tre "närstående" som medhjälpare i detta. De tre är troligen hennas andra barn (en son) och hennes tredje barn (en dotter) och denna dotters dåvarande sambo. Dessa har också varit arresterade och förhörda om detta, men släpptes efter några dagar i brist på bevis.

– Utredningen av mordet på Aki inleddes inte förrän ca 13 månader efter att han mördades. Många bevis, som från kameraövervakningar, inköp och vittnesmål, hann försvinna eller förlora sitt värde långt innan utredningen inleddes. I vilken utsträckning polisen i Köping, Västerås och Eskilstuna gemensamt ansträngde sig för att det misstänkta mordet inte skulle utredas är oklart, men polis i Köping och polis och åklagare i Västerås var inblandade. En del detaljer om detta finns i det långa förundersökningsprotokollet.

Jag har säkert glömt en massa detaljer, men allt som finns pekar i samma riktning. Johanna mördade Aki och hon hade troligen tre "närstående" som medhjälpare.

Komplettera gärna om jag glömt något väsentligt.

Frikort?
Jag kan inte helt släppa tanken på att det ser ut som att Johanna fick något slags "frikort" för mordet på Aki. Precis som hon fick för sitt sexuella utnyttjande av sina protégér, de afganska ensamkommande pojkarna. När dessa skulle märkas och berövas på originalet till den inspelning som bevisade att Johanna hade sex med pojkarna, allt på uppdrag av Johanna, så fick hon ett frikort till.
Om man synar närmare hur dessa tre brott, mordet på Aki, sexet med pojkarna och den grova misshandeln av pojkarna, behandlats, eller snarare inte behandlats, så måste man ställa frågan. Hur är detta möjligt?

–

Hej,
Det är mycket att hålla i huvet... Jag har läst vad du skriver men kan inte på rak arm säga om det saknas ngt väsentligt.

Vad gäller ”frikortet” rörande några personer andra än JM kan man ju ana att det kanske kan finnas en informell uppgörelse med åklagaren, eller att den senare satsat sina resurser på annat håll, möjl. t.o.m. för att inte så till den grad svärta ner svärsonen att denne framstår som ”rimlig” GM i mordmålen utan att bevis finns för ett fällande... Vad vet man. Man får nog lita på åklagarmyndighetens vägval och urskillning. (Dock skulle dessa gärna haft en person posterad vid Granliden under kräftpremiären i fråga.) Jag är jämförelsevis inte så våldsamt upprörd över den där perifera sidan av utredningen så länge man kan misstänka att fokus legat på att bura in JM och skaffa ”polisiär” klarhet kring vad som skett.

Vad gäller Aki så vet man ju inte riktigt heller exakt vad som gått fel. Allt ska inte skyllas på försäkringsbolaget, men flatheten där inledningsvis är påfallande. Liksom hos polisen förstås. Det ska naturligtvis i eldskrift kommuniceras till alla och envar — på tv och radio och hallå hela pressen — att det är vidrigt brottsligt att ens ett åsnearsel kan få för sig att de just tecknat en livsförsäkring på maken online och sen bjuder in bygdens riff-raff på baluns, med ett nu höjt pris på makens huvud.

Den som inte fattar hur vedervärdigt osmakligt detta är borde inte få behålla ett jobb som polis, jurist eller försäkringsanställd.

Är försäkringen en ömsesidig livsförsäkring så tecknas den på kontor med två närvarande legitimerade klienter och bevittnat enligt konstens regler. Mer bråttom borde inte vara. Och även om det innebär att konkurrenten stjäler marknadsandelar. Annars ska man för f-n vara beredd att få höra det till tidens slut. KalleAnka-försäkringar.

Är man på gott humör och välvillig så inser nog någon på polis- och åklagarsidan att något gått snett och börjar försöka reparera misstagen efter bästa förmåga när semestrarna börjar klinga av. Genom att ringa runt lite och lösa saken bakvägen.

Är man på sämre humör så har poliserna valt att lägga brottet på entreprenad hos sina vänner och tidigare kolleger istället för att de just svidat om till party och det ändå inte ligger några pengar i finska lik.

Troligt har JM allra minst utnyttjat en i bygden tydligen existerande strykräddla, kopplad till ovilja att göra rätt för sig inför en uppfattad överhet.

I alla händelser så har samhället här bestämt sig för att sluta fungera för att i stället tjäna andra herrar. Hade det drabbat johanna hade vi kanske kunnat leva med det, men nu var det hon som utnyttjade det mot oss och det drabbade fr.a. Aki o hans anhöriga.

Göran hade säkert inte heller behövt dö om inte wtf!?! tyckt det var en bra idé att skriva till psykopaten att hon inte skulle få några slantar alls och att de tänkte begära att åklagaren öppnade en utredning om mord — utan att först meddela polisen om att det kunde bli lite rörelse i grytan. Om johanna nu hade tänkt betala sin hitman med försäkringspengarna (”vem skulle kunna komma på en sån idé?”) så stode det ju nu klart för den som har protokoll att falla tillbaka på att ’the shit could hit the fan’ ute på Granliden. Men försäkringsbolaget håller sig inte med protokoll tydligen. De går väl på känsla... Särskilt bra i industrisemestertider. Så när jubileet närmar sig så smackar försäkringsbolaget in sitt brev till JM, och en á två veckor senare är Granliden blodbad på riktigt.

Och så sitter killen i dokumentären och säger att han ”känner igen” huset på Granliden när han googlar det efter att ha sett nyheterna. Nähä? Tacka fan för det...

Sannolikt var man tvungen att sätta produktionen i halvskumt ljus för att inte rodnaden skulle synas. Elaka, himla johanna. Göra så mot ett internetförsäkringsbolag ganska nära dig.

Att skammen förlamar alla länge efteråt kan man kanske förstå, och då ror man inte med samma lätthet som i solsken och med gott samvete.

Vad övrigt är i detta fall vad gäller skuldfrågan så kommer det väl fram omsider. Antingen för att JM erkänner för att få tidsbestämt straff eller så för att mördarbarnen stiger lite snett efter att kanske först ha skyddats av samma usla omdömen som startade soppan en gång.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-10-01 kl. 13:58.
Citera
2018-10-01, 13:29
Medlem
-GGs avatar
Är det inte konstigt att Aki gick med på att fira sin födelsedag tillsammans med sin blivande ex-fru? I synnerhet när han hade en ny kärlek som han sms:ade med under kvällen och uttryckte djupa känslor för.

Vad sade eller hotade JM honom med för att få ut honom till Granliden? Han ville ju tydligen inte alls, av vad jag har förstått, vara där.
Citera
2018-10-01, 13:37
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Är det inte konstigt att Aki gick med på att fira sin födelsedag tillsammans med sin blivande ex-fru? I synnerhet när han hade en ny kärlek som han sms:ade med under kvällen och uttryckte djupa känslor för.

Vad sade eller hotade JM honom med för att få ut honom till Granliden? Han ville ju tydligen inte alls, av vad jag har förstått, vara där.
Ja det är konstigt att han var där. Han och flickvännen hade innan bestämt att dom skulle träffas den helgen, men ändrar sig och åker istället ut till Granliden.
Citera
2018-10-01, 13:46
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Morden är ju otroligt klantigt utförda. Ren tur att hon inte åker fast för det på maken. Svenska poliser skiljer sig verkligen i kvalitet från ett fall till ett annat. Alla misstänkta dödsfall ska ju utredas, oavsett vad polisens privata uppfattning är. Lat och godtyckligt är ord som kommer över mig när jag ska beskriva svensk polis.

Att skicka in en påtänd afghan med kniv att mörda två personer som ligger och sover känns ju som om man vill åka fast. Naturligtvis kommer mördaren lämna spår efter sig i form av DNA. Här till och med på tjänstebilens(!!) insida, som fler än JM använde.

JM är inget kriminellt geni. Hon framstår snarare som osedvanligt korkad och pratsam för en som riskerar livstid. Psykopater borde också vara medvetna om logiskt tänkande hos motparten och hur någonting kommer att uppfattas.

Jag är inte imponerad. Som Nils Bergman tycks vara i överflöd.

Tanken var att ”afghanen” skulle ta ”fallet” och sen ”knarka ihjäl sig”. Allt talar för det.
Citera
2018-10-01, 14:01
Medlem
Citat:
Jag anar att du är upprörd när jag läser ditt inlägg och jag delar i hög grad din upprördhet.

Jag orkar inte med en bra summering av vad som hände med Aki nu, men försöker ändå i stora drag.

Vad hände med Aki?
– Under ganska lång tid försökte Johanna få Aki mördad. Hon ordnade på kort tid giftermål och tecknade eller försökte teckna flera livförsäkringar på Aki med sig själv som förmånstagare. Hon förfalskade Akis namnteckning och tecknade försäkringarna utan hans kännedom. Hon försökte flera gånger få honom mördad och kontaktade personer som hon ville skulle utföra mordet åt henne. Hon försökte bl.a. engagera sina tre äldsta barn i detta och även två svärsöner. Vid ett par tillfällen uppvisar Aki förgifningssymptom i samband med samvaro med Johanna och han söker också läkarvård för detta.

– Under tiden, främst det sista åren som Aki var i livet, så arrangerar Johanna vid flera tillfällen situationer där hon anklagar Aki för att utsätta henne för övergrepp. Det finns inga vittnesmål eller andra bevis som på något sätt stödjer att Aki skulle varit våldsam mot Johanna. Det såg snarast ut som om hon av någon anledning försökte svartmåla Aki inför sina barn och sina föräldrar.

– Helgen då Aki dog är på flera sätt omgiven av underligheter. Johannas föräldrar ville inte att Johanna skulle vara i sommarstugan i Granliden. Men dom var på väg till Gotland och Johanna tajmade resan dit så att dom möttes utanför Kungsör, dvs. mindre än en halvtimmes resa från Granliden. Inköp som gjordes under dagen, i Eskilstuna och i Arboga, i huvudsak med Akis kreditkort, tyder på att det var flera personer som skulle till Granliden. Det finns fler indicier, men inga hårda bevis (såvitt jag vet) att Johannas äldsta son, den näst äldsta dottern och hennes (dåvarande?) sambo deltog i utflykten till Granliden.

– Det finns sms, telefonsamtal och temsning som visar att Johanna ljög om sina förehavanden då Aki dog.

– Vid den obduktion som gjordes först över ett år efter Akis död konstaterades att han inte kan ha drunknat i Hjälmaren. Han var dränkt eller dödad på annat sätt redan innan han dumpades i det grunda vattnet intill bryggan vid Granliden. Av någon, för mig, outgrundlig anledning lyckade hovrätten förbise vad detta innebar.

– Det finns vittnesmål, från bl.a. en polis som kom till Granliden då Aki påträffades död, som tyder på att "bilden" som Johanna gav "inte stämde".

– Det finns vittnesmål från en granne som hörde rörelser vid bryggan tidigt på morgonen. Vid den tidpunkten var Aki redan död. Johanna hävdade at hon sov då, men jag har för mig att TEMSning visade att hon var vid bryggan.

– Ett par dagar efter Akis död reser hans släktingar till polisen i Köping därför att dom är övertygade om att Aki mördats. Deras besök tas inte på allvar och polisen i Köping vägrar fortfarande att inleda en förundersökning om misstänkt brott.

– Bara några dagar efter Akis död kontaktar Johanna ett försäkringsbolag och vill ha en av livförsäkringarna utbetald.

– Johanna försöker få Aki kremerad trots att det finns uttalade önskemål om han inte ska kremeras.

– Johanna planerade mordet på Aki under lång tid. Hon utnyttjade troligen tre "närstående" som medhjälpare i detta. De tre är troligen hennas andra barn (en son) och hennes tredje barn (en dotter) och denna dotters dåvarande sambo. Dessa har också varit arresterade och förhörda om detta, men släpptes efter några dagar i brist på bevis.

– Utredningen av mordet på Aki inleddes inte förrän ca 13 månader efter att han mördades. Många bevis, som från kameraövervakningar, inköp och vittnesmål, hann försvinna eller förlora sitt värde långt innan utredningen inleddes. I vilken utsträckning polisen i Köping, Västerås och Eskilstuna gemensamt ansträngde sig för att det misstänkta mordet inte skulle utredas är oklart, men polis i Köping och polis och åklagare i Västerås var inblandade. En del detaljer om detta finns i det långa förundersökningsprotokollet.

Jag har säkert glömt en massa detaljer, men allt som finns pekar i samma riktning. Johanna mördade Aki och hon hade troligen tre "närstående" som medhjälpare.

Komplettera gärna om jag glömt något väsentligt.

Frikort?
Jag kan inte helt släppa tanken på att det ser ut som att Johanna fick något slags "frikort" för mordet på Aki. Precis som hon fick för sitt sexuella utnyttjande av sina protégér, de afganska ensamkommande pojkarna. När dessa skulle märkas och berövas på originalet till den inspelning som bevisade att Johanna hade sex med pojkarna, allt på uppdrag av Johanna, så fick hon ett frikort till.
Om man synar närmare hur dessa tre brott, mordet på Aki, sexet med pojkarna och den grova misshandeln av pojkarna, behandlats, eller snarare inte behandlats, så måste man ställa frågan. Hur är detta möjligt?

–

Nu var det väl så att de här killarna som hon hade sex med inte var i beroendeställning till JM när det skedde, så därmed inget brott. Misshandeln fattar jag inte hur den kunde läggas ner, måste vara en hund begraven här. Filmat skador efter händelsen, utpekade gärningspersoner etc, mycket märkligt. Mordet på Aki saknar gärningsbeskrivning och svarar inte på frågorna: när/var/hur/vem eller utesluter annan gärningsperson, motiv finns dock. För anstiftan krävs bevis på ATT hon anstiftat och det saknas (tyvärr). Jag tror absolut inte på något frikort utan problemet är att polisen inte utredde Akis död rätt från början och totalt nonchalerade anhörigas och IFs misstankar. Oförlåtligt!
Citera
2018-10-01, 14:20
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Blandar du inte ihop två svärsöner nu?

Den äldsta dotterns respektive berättade öppet och på ett som jag uppfattade det, trovärdigt sätt, om allt som hänt. Han var aldrig misstänkt för inblandning i mordet på Aki.

Johannas tredje barn, den näst äldsta dottern, hade en sambo som var en välkänd "gangster wannabe" hos polisen i Eskilstuna. Inte fälld för så mycket, men droghandel var han misstänkt för och ett betydande antal gånger hade han tagits för olovlig körning. Denne svärson sa absolut ingenting i rätten, om jag minns rätt. Eller egentligen sa han "ingen kommentar" ett antal gånger. Han satt i arrest i Västerås några dagar misstänkt för delaktighet i mordet på Aki, men släpptes i brist på bevis. Det var ju bortemot 1,5 år efter mordet på Aki. Även Johannas barn nummer två (en son) och nummer tre (denna dotter) satt arresterade, men släpptes också i brist på bevis.

Johannas äldste son körde också bil utan körkort. Han kvaddade bl.a. den bil som Johannas pappa köpt till henne för att hon skulle kunna ta sig till arbetet, det kan ha varit i Strängnäs. Det var innan hon blev "flyktingbaronessa" och drog in runt 30 miljoner på ett år från kommuner och invandrarverket till sitt företag Pangelius. Som startades efter Akis död.

–

Aha tack för den infon, jag har inte koll på hennes barns familjer riktigt och utgick ifrån att det var "rätt" svärson när jag hörde att han verkade prata svenska med brytning. Men då finns det alltså 2 svärsöner som pratar med brytning eller inbillade jag mig en brytning när det gäller den "gode" svärsonen?.....och då återgår den "onde" svärsonen till min "prime suspect". Och jag minns att han satt frihetsberövad precis som sonen och dottern....vilken jävla familj av mördare de är, har vi koll på hur de lever nu för tiden?
Senast redigerad av drunknar 2018-10-01 kl. 14:23.
Citera
2018-10-01, 14:21
Medlem
Citat:

Polisen vet inte om han ens åkte dit frivilligt. Han hade själv sagt att han aldrig skulle åka till Granliden igen och att han var rädd för Johanna. Han kan ha oskadliggjorts och förts dit och sen kastats i vattnet, det vet vi inte.
Citera
2018-10-01, 14:43
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:

Johanna var socionom, med väl etablerade kontakter inom kommunens socialtjänst.

Jag minns inte hur explicit det framkommit, men jag har uppfattat det som ganska klart, eller minst troligt, att Johanna hotade Aki med att han aldrig mer skulle få se parets gemensamma tvillingar om han inte gjorde som hon sa.

Helgen på Granliden, som blev Akis sista i livet, skulle ju vara tillsammans med tvillingarna.

–
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in