Citat:
Ursprungligen postat av
Elsa2018
Jag vill lyfta det Schazz och EGT båda skrev för en tid sedan, med litet olika ord, att LW för vänner berättat att hon var rädd för SD, men att ni inte riktigt tror på det. Vaddå tror på? Nu är hon mördad, och SD skäligen misstänkt. Känns ju som en no-brainer. Möjligtvis att hon inte var tillräckligt rädd för honom. Inte helt konstigt det heller. Även om någon man känner hotar, och i detta fallet kanske med tramsiga hot om man ser till det han skriver offentligt, tänker ändå de flesta inte att hotaren går så långt som till mord. Jag tror inte att GM, om det är SD, tänkte sig det heller. Det blev bara värre i stridens hetta.
Bra att du tar upp det!
Jag tänker som du; att kanske var hon inte tillräckligt rädd!
Jag tycker mig läsa varje vecka om ett nytt kvinnomord, där mordet föregåtts av mönster som är som karbonpapper av varandra.
Anmälningar som tas tillbaka är ett klassiskt varningstecken!
Man borde prata redan i skolan om sådana destruktiva förhållanden.
Att killar (och tjejer) som känner att de börjar ha ett osunt kontrollbehov av sin partner bör söka hjälp för detta och att tjejer (och killar) som märker att partnern börjar visa ett osunt kontrollbehov bör se till att avsluta förhållandet i tid eller att se till att man får hjälp.
Jag tror att det är vanligt i början att tro att det kanske kommer att bli bättre, eller att man tror på partnern som verkar ångerfull och tror att det aldrig kommer att hända igen.
Tror inte alls att LW spred osanning om SD trots att hon inte var rädd. Låter ganska långsökt särskilt som att hon nu är död.
Jag tror att mgm är slipad, och vet hur man ska prata "för sin vara". Kanske mer än gemene man.
Jag tror att LW har satt ner foten. Och att hon har trott att detta skulle räcka. Att hon var tillräckligt stark för att klara det här...och att han inte skulle gå så långt.
Då hade hon låst sin dörr istället den ödesdigra natten och ringt 112.