Citat:
Man får nog sålla lite. MV är ju precis som vi andra en anonym användare.
När polisens efterlysning av tanten kom så hann viskleken förändra informationen på bara någon dag.
Jag kan tänka mig att en del sådant har hänt med de eventuella röst- och synvittnen som det skrivits om innan efterlysningen.
Polisen nämner inget om att de har hört henne tidigare. De anger att ett annat par har mött henne på en marknad där hon berättade om det nattliga samtalet. Enligt NA har hon nu hört av sig till polisen och polisen anger till NA att hon har tillfört ny information.
Ingenting av detta tyder på att damen har någonting med de sk röst- och synvittnena att göra.
Och som du påpekar, om damen iakttog en person som talade vid midnatt så var ju det troligtvis efter mordet. Att få det till att hon bevittnat hur LW och GM gick mot planket är rätt svårsmält.
Man får nog sålla lite. MV är ju precis som vi andra en anonym användare.
När polisens efterlysning av tanten kom så hann viskleken förändra informationen på bara någon dag.
Jag kan tänka mig att en del sådant har hänt med de eventuella röst- och synvittnen som det skrivits om innan efterlysningen.
Polisen nämner inget om att de har hört henne tidigare. De anger att ett annat par har mött henne på en marknad där hon berättade om det nattliga samtalet. Enligt NA har hon nu hört av sig till polisen och polisen anger till NA att hon har tillfört ny information.
Ingenting av detta tyder på att damen har någonting med de sk röst- och synvittnena att göra.
Och som du påpekar, om damen iakttog en person som talade vid midnatt så var ju det troligtvis efter mordet. Att få det till att hon bevittnat hur LW och GM gick mot planket är rätt svårsmält.
Förvisso!
- Vill ändå lägga en del prestige på att dom avsatta utredarna, Peter Springare och Johan Rydén pga, interna problemen på grova brottsgruppen, i stor irritation över att fått sparken inte lämnat över uppgifter och ärendet på ordnat sätt till nya spaningsledaren, Mikael Nyqvist.
- Följdakligen är MVs källas tantvittne nytt för Mikael Nyqvist och har inte hörts av honom tidigare. F.ö tror jag att MVs vittne framkommit under den första dörrknackningen. Röran om dom krockande vittnena är den obefintliga info avsatta PS och JR delgav MN vid överlämnandet av utredningen.
- Efter att den heltäckande span på MGM nu i månader grusat polisens förhoppningen att på det sättet knyta MGM till mordet så har Mikael Nyqvist och & börjat om från scratch och ånyo efterlysa vittnen dom fått nys om under dom ca, 400 förhören där säkert trådens av MV postade sovrumsvittne finns med. En ytterligare dörrknackning vill jag minnas har utförts nyligen av nya utredarna.
Citat:
Citat Moralensväktare 2018-07-12, 01:39 "Det finns vittne som hört en manlig och kvinnlig röst samtala på väg från LW lägenhet i riktning mot bullerplanket".
Är samma kvinna som polisen nu efterlyst på Facebook
Citat:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1929399330457812&id=461897020 541391
" Kvinnan berättade också att hon bor nära platsen där Lena Wesström hittades död och att hon hade vaknat vid midnatt natten mellan 14-15 maj då Lena försvann, och iakttog då en person som pratade utanför bostaden."
Att det ska finnas 2 st tanter som båda genom sitt sovrumsfönster vid aktuell tid hört/sett en man/kvinna och man samtala på det korta avståndet mellan LWs bostad och Fp (eller i direkt närhet) förefaller för osannolikt. Viskningsleken tillskrivs skillnader i beskrivningen.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-09-30 kl. 21:40.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-09-30 kl. 21:40.