2018-09-30, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Jag har inte följt ärendet kring "hackandet" av Facebook. Men du är inne på helt rätt linje, "hackningar" och liknande incidenter används flitigt för att dölja och röja undan bevis för andra brott som begåtts internt.

En teknisk kommentar, senaste hackat var inte ett hack i "traditionell" mening, dvs tillgång till interna procedurer, data etc, utan att man som extern användare kunde utge sig för att vara "vem som helst" och posta etc på Facebook och andra ställen som använder Facebooks verifikationsmetoder.

Dvs hackarna kunde utge sig för att vara vilken användare som helst, men hade inte tillgång till något internt. Dock kunde de plocka privat info från användarna de var indirekt inloggade som, ex telefonnummer, men inte saker som lösenord. Dvs nästan fullt jämförbart med att du hittar en dator där någon redan är inloggad på Facebook, så du kan se en del privat info men är begränsad från att göra större konto-ändringar.

Jag är dock inte 100% säker på att det var begränsat till detta, men jag brukar höra i mina kretsar om det har skett något större och den djungeltelegrafen har varit tyst ett tag (rörande Facebook då).
Citera
2018-09-30, 14:24
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Utnämningen av SCOTUS är ett undantag instiftat av Obama, där det räcker med majoritet.
Konsekvensen av att ändra lagen så att majoritet räcker för att välja en ny domare till Högsta domstolen är att det möjliggör val av domare som inte är politiskt neutrala. Har svårt att se någon annan förklaring än att det också är anledningen till lagförändringen. Det är ett steg mot att avveckla republiken och närma sig tyranni, vilket är Deep States mål.
Citera
2018-09-30, 14:41
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Konsekvensen av att ändra lagen så att majoritet räcker för att välja en ny domare till Högsta domstolen är att det möjliggör val av domare som inte är politiskt neutrala. Har svårt att se någon annan förklaring än att det också är anledningen till lagförändringen. Det är ett steg mot att avveckla republiken och närma sig tyranni, vilket är Deep States mål.

Då blir tyvärr frågan, om Trumps stöttande av Kavanugh samt om han blir invald nu, är det ett bevis (även om minimalt sådant) för att Trump är för eller emot "Deep state" eller är det bara en del i ett 42d candyland?
Citera
2018-09-30, 18:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Då blir tyvärr frågan, om Trumps stöttande av Kavanugh samt om han blir invald nu, är det ett bevis (även om minimalt sådant) för att Trump är för eller emot "Deep state" eller är det bara en del i ett 42d candyland?

Det finns väldigt få Q-anhängare kvar i tråden - och det lilla fåtal som fortfarande klamrar sig fast verkar unisont ha bestämt sig för att inte besvara frågor eller bemöta motbevis längre, troligen har de blivit alltför tilltufsade tidigare för att orka med att ta konsekvenserna av sina egna påståenden.

Det är inte så konstigt egentligen - enligt Google trends har intresset för Q varit så lågt som nu sedan i början av juni. Media har skrattat klart och tappat intresset - och det verkar den stora massan också ha gjort, snart kommer midterms och en hel del Q-anhängare har väl haft det som någon hållpunkt, så därefter lär väl ännu fler sluta propagera för Q om inte Republikanerna vänder allt och tar hem en jordskredsseger.
Vad finns annars kvar att tro på - att 50000 sealed indictments unisont skulle öppna och fängsla halva USAs elit/judar/demokrater/deepstate/illuminati/pedofiler/pizzeriaägare?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-09-30 kl. 18:29.
Citera
2018-09-30, 18:58
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det finns väldigt få Q-anhängare kvar i tråden - och det lilla fåtal som fortfarande klamrar sig fast verkar unisont ha bestämt sig för att inte besvara frågor eller bemöta motbevis längre, troligen har de blivit alltför tilltufsade tidigare för att orka med att ta konsekvenserna av sina egna påståenden.

Det är inte så konstigt egentligen - enligt Google trends har intresset för Q varit så lågt som nu sedan i början av juni. Media har skrattat klart och tappat intresset - och det verkar den stora massan också ha gjort, snart kommer midterms och en hel del Q-anhängare har väl haft det som någon hållpunkt, så därefter lär väl ännu fler sluta propagera för Q om inte Republikanerna vänder allt och tar hem en jordskredsseger.
Vad finns annars kvar att tro på - att 50000 sealed indictments unisont skulle öppna och fängsla halva USAs elit/judar/demokrater/deepstate/illuminati/pedofiler/pizzeriaägare?

Tror du även missar en väldigt, väldigt viktig detalj.

Q Merch vart portat från Trump rallys för några veckor sedan vilket borde ha satt spiken i kistan för de sista som trodde att Q var allierad med Trump.
Citera
2018-09-30, 19:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Q Merch vart portat från Trump rallys för några veckor sedan vilket borde ha satt spiken i kistan för de sista som trodde att Q var allierad med Trump.

Är det sant så har du definitivt en poäng - jag trodde det var en engångshändelse pga nåt hot..
Citera
2018-09-30, 19:14
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:

Kanske vill Trump inte vara öppet allierad med Q. Trump gjorde i en tweet, vad jag tror ett medvetet stavfel när han skrev "acquisition". Vilket är en slags hint om att han är länkad med Q.
Citera
2018-09-30, 20:05
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Kanske vill Trump inte vara öppet allierad med Q. Trump gjorde i en tweet, vad jag tror ett medvetet stavfel när han skrev "acquisition". Vilket är en slags hint om att han är länkad med Q.

Är det därför de som bör tröjor och annat merch med Q loggan blir tillsagda att de inte är välkomna av Secret Service?

Hade Trump inte velat visa sig vara allierad så hade man bara ignorerat Q och dess följare istället för att aktivt porta dem
Citera
2018-09-30, 20:05
Medlem
DikTs avatar
Inte för att jag tror att det är så - men finns det något som visar att hela Q-grejen inte är en (t.ex) rysk påverkansoperation och att det sitter ett gäng i Moskva och garvar läppen av sig?

Budskapet att USA:s etablissemang är helt korrupt och viljan att polarisera/destabilisera USA stämmer ju väldigt väl med vad USA:s fiender vill uppnå.
Citera
2018-09-30, 20:07
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Är det sant så har du definitivt en poäng - jag trodde det var en engångshändelse pga nåt hot..

Har sett det tas upp vid flera tillfällen och där även andra Q följare har bett folk att inte försöka smuggla in merch med Q loggan, inte ens bära tröjor under huvtröjor osv med Q loggan för Secret Service tydligen ska aktivt se Q följarna som en risk.
Citera
2018-09-30, 20:07
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Inte för att jag tror att det är så - men finns det något som visar att hela Q-grejen inte är en (t.ex) rysk påverkansoperation och att det sitter ett gäng i Moskva och garvar läppen av sig?

Budskapet att USA:s etablissemang är helt korrupt och viljan att polarisera/destabilisera USA stämmer ju väldigt väl med vad USA:s fiender vill uppnå.

Nej, det enda som verkar finnas är att man ska tro på Q för att hen är anonym men vi ska inte tro anonyma källor i tidningar för att de är anonyma...
Citera
2018-09-30, 21:02
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Är det därför de som bör tröjor och annat merch med Q loggan blir tillsagda att de inte är välkomna av Secret Service?

Hade Trump inte velat visa sig vara allierad så hade man bara ignorerat Q och dess följare istället för att aktivt porta dem
Jag tror som sagt att Trump inte öppet vill kopplas med Q. Därför uppmanas Trumps följare att inte bära Q tröjor under hans tal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in