2018-09-30, 17:39
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja de jobbar fortfarande brett, även om en del av styrkan är inriktade på att finna bindande bevis mot SD. Inget har dock kommit fram om alternativa GM, inga andra som varit anhållna, däremot många på förhör.
Det är mycket som pekar mot SD, ingen överraskning han äter mediciner...

Vet SDs kompisar vem du är IRL?
Citera
2018-09-30, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vet SDs kompisar vem du är IRL?

Ja de var väldigt ivriga att veta, JG också. Någon har skickat anonyma meddelanden men inget mer.
Citera
2018-09-30, 18:05
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ja de var väldigt ivriga att veta, JG också. Någon har skickat anonyma meddelanden men inget mer.

Usch. Otäckt.
Var rädd om dig.
Citera
2018-09-30, 18:09
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ja de jobbar fortfarande brett, även om en del av styrkan är inriktade på att finna bindande bevis mot SD. Inget har dock kommit fram om alternativa GM, inga andra som varit anhållna, däremot många på förhör.
Det är mycket som pekar mot SD, ingen överraskning han äter mediciner...

Menar du att SD börjat äta mediciner nu efter mordet?
Citera
2018-09-30, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Menar du att SD börjat äta mediciner nu efter mordet?

Han sa iaf det i somras, det har varit uppe tidigare.
Hoppas han har fruktansvärda mardrömmar.
Citera
2018-09-30, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Intressant att namnet Peter återkommer här. Vem är denne Peter? Och har man fått någon klarhet i vem den Peter var som det gråhåriga tantvittnet sökte?

Han tillhör kyrkkretsen om mina källor givit korrekta uppgifter.
Citera
2018-09-30, 19:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag tycker nog att det går ihop bäst om man tänker sig att det är ett och samma vittne. Polisens efterlysning av en kvinna som hade "iakttagit en person som pratade" kan tolkas som att hon hade varit otydlig när hon berättade det här för paret på marknaden. Skulle tro att det hela tiden har varit oklart om det var syn- eller hörselintryck hon hade berättat om. Inte så konstigt att det blev rörigt i så fall med tanke på att polisen bara hade andrahandsuppgifter.

Tidigare talades det om att ett vittne skulle ha sett SD på platsen/i området, och senare talades det alltså om att ett vittne skulle ha hört någonting (och att uppgifterna rörde SD). Som jag har förstått det här handlar samtliga uppgifter om vittnesiakttagelser om olika tolkningar av vad den gråhåriga tanten skall ha sett och/eller hört (förutom uppgifterna om skrik då förstås, för det måste ju ha varit ett helt annat vittne).

Det här är ju helt och hållet din egen tolkning, din egen teori. Du få r det att låta som att det är ett faktum när du skriver "som jag har förstått det". Väldigt skickligt sätt att snurra runt med olika uppgifter för att tills sist få det att passa in snyggt och som fakta i din egen teori

Att SD setts och hörts på platsen/i området, varifrån har du fått de uppgifterna? Det enda jag minns är de spekulationer som EGT gjorde tidigare (om jag inte missminner mig).

Du skulle kunna ha rätt. Det vet vi ännu inte. MV kan ha fått information om denna kvinna på något sätt och informationen har på "vägen" blivit "på ett ungefär" överensstämmande.

Men personligen har jag en annan tro om hur det ligger till, än så länge. Tills vi får annan info.

• Det ena vittnet som vi har hört om tidigare

- verkar ha blivit förhört tidigare, funnits i polisens information som ett nyckelvittne. Jag har oerhört svårt att tro att polisen säger sig ha ett nyckelvittne bara på hörsägen (trädgårdskvinnan).
- vaknade av att hon hörde röster, en man och en kvinna som rörde sig i riktning mot planket.

• Det andra vittnet hade polisen från början enbart andrahandsinformation om, från personer som besökt trädgårdsmarknaden.

- hon kan knappast (i mitt tycke) ha blivit förhörd tidigare eftersom hon blev efterlyst av polisen (de borde ju rimligen ha kontaktuppgifter/bostadsuppgifter till henne.
- denna kvinna (som inte ens verkade ha ett namn(?) eftersom polisen uppgav det namn den på den person hon sökte (Peter) på trädgårdsmarknaden som en av uppgifterna som identifierade henne. Detta med att hon beskrivs som en kvinna på runt 70 år och gråhårig, borde inte vara de kännetecken man har på ett redan förhört vittne.
-vaknade och såg en person prata utanför bostaden. Hon säger sig ha bott nära fyndplatsen.
Citera
2018-09-30, 19:36
Medlem
Aftonbladet fre 18 maj 2018:

"Polisen har inlett en förundersökning om misstänkt människorov eftersom man inte tror att hon försvunnit frivilligt från huset som spärrades av.

Sent under torsdagskvällen spärrade polisen av ytterligare ett hus i samma villaområde.
En avspärrning som sedan hävdes under fredagen.

Under fredagseftermiddagen utökades avspärrningen ytterligare kring Lenas hus.
Polisen vill inte berätta vad den åtgärden beror på."

Det här är vad jag hittar angående avspärrningar den 18/5. Antar att det är reportern på plats som har kollat band och tejper. De tre avspärrningarna verkar alltså vara två. LW's hus och SD's eftersom det finns tidningsbilder på dörrarnas avspärrningar.
Den "tredje" avspärrningen tycks vara en utökad avspärrning av LW's hus.
Citera
2018-09-30, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Aftonbladet fre 18 maj 2018:

"Polisen har inlett en förundersökning om misstänkt människorov eftersom man inte tror att hon försvunnit frivilligt från huset som spärrades av.

Sent under torsdagskvällen spärrade polisen av ytterligare ett hus i samma villaområde.
En avspärrning som sedan hävdes under fredagen.

Under fredagseftermiddagen utökades avspärrningen ytterligare kring Lenas hus.
Polisen vill inte berätta vad den åtgärden beror på."

Det här är vad jag hittar angående avspärrningar den 18/5. Antar att det är reportern på plats som har kollat band och tejper. De tre avspärrningarna verkar alltså vara två. LW's hus och SD's eftersom det finns tidningsbilder på dörrarnas avspärrningar.
Den "tredje" avspärrningen tycks vara en utökad avspärrning av LW's hus.

Men sd's hus var avspärrat under en lång period. Hävdes i juli/aug nån gång tror jag.
Citera
2018-09-30, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Tanten vaknade "mitt i natten" enligt polisen. Det måste ju inte betyda precis vid midnatt om hon inte tittade på klockan. Så det är väl en tolkningsfråga. Jag tolkar det som midnatt eller därefter i mitten av maj, då kvällarna är ljusa.

Hon uppger att hon bor nära fyndplatsen och att hon vaknade och iakttog en person som talade utanför bostaden. Det blir väl en tolkningsfråga igen. Min tolkning är att det är utanför tantens bostad om man bara läser rakt upp och ner. Om hon bor nära fyndplatsen kan hon nog inte se till LW's bostad.

Håller med dig i det du skriver förutom ljuset, det har påståtts i tråden
att det va nästintill becksvart.
Kan va någon belysning utanför tantens bostad.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Citat:
Inte troligt att många är ute den tiden som verkar vara aktuellt och då var det nästintill becksvart. Numera är natten något ljusare dock
Citera
2018-09-30, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Håller med dig i det du skriver förutom ljuset, det har påståtts i tråden
att det va nästintill becksvart.

Kan va någon belysning utanför tantens bostad.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Ja, jag menar också det. Det var det jag menade att om tanten sade mitt i natten i maj, så bör det ha varit mörkt.
Citera
2018-09-30, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Men sd's hus var avspärrat under en lång period. Hävdes i juli/aug nån gång tror jag.
Där ser man. Bra med input. Vilket hus var det då som fick avspärrningarna borttagna redan i maj? Eller är det AB som misstagit sig?
På fotografierna är det helt klart LW och SD's dörrar som är avspärrade. Det var till och med en liten diskussion om det i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in