2018-09-30, 03:58
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
3-4 matcher? Efter det Lindström håller på med säsong efter säsong, match efter match så bör det ge 7-10 matcher.
Det bästa vore om någon gav han en Forsbergare så vi slipper se skiten mer.
Nu lugnar du ner dig.
Citera
2018-09-30, 05:08
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JT63
Köpt in talanger???? Dom lockar till sej unga killar i närområdet när dom är 14år gamla, det utbildas sedan från att vara talanger till att vara bra spelare! Min son blev det själv då han var 14 för ett par år sedan så jag ahr rätt bra koll på deras verksamhet. Inga egna produkter i dagens lag??? 6 spelare har gått i Frölundas akademi och ett flertal har spelat i Frölunda som unga. Hur många lag har den statistiken?

Eliteprospects håller inte med och inte jag heller. Frölunda Hc har noll fostrade spelare i dagens Shl trupp som har Frölunda som moderklubb . Bläddrade lite snabbt Skellefteå har tex 5 st Malmö har 4 st som blivit fostrade i klubben sedan knatteåldern och idag spelar i A-laget. Frölunda köper in sin talang från andra klubbar helt klart och skördar frukten.
Citera
2018-09-30, 08:15
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Skellefteå har tex 5 st
Jag skulle påstå att Filip Berglund är fostrad i Skellefteå AIK. Det tar cirka 10 minuter från Bergsbyn in till stan med bil och det finns ingen högstadieskola i Bergsbyn. Kan inte tänka mig att han fortfarande spelade i ett byalag när han gick på högstadiet.
Citera
2018-09-30, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Eliteprospects håller inte med och inte jag heller. Frölunda Hc har noll fostrade spelare i dagens Shl trupp som har Frölunda som moderklubb . Bläddrade lite snabbt Skellefteå har tex 5 st Malmö har 4 st som blivit fostrade i klubben sedan knatteåldern och idag spelar i A-laget. Frölunda köper in sin talang från andra klubbar helt klart och skördar frukten.

Värva spelare i unga åldrar gör alla klubbar. Eller köper in spelare i ung ålder och skördare frukterna som du kallar det. Alla lag gör det så är väl inget att gnälla på.

4-5 spelare från egna leden är väl inte mycket att stoltsera med. Speciellt inte när man är klubbar som tvingas banta ekonomin på grund av att man inte får ihop ekominska året. Saik och Malmö tvingas ju se över truppen för att behålla sin sk stjärnor med lite billigare spelare för att fylla ut truppen jämnfört med förra året. Varför har de gjort så fantastiskt dåliga ekonomiska år föregående år??
Men inget fel i det. Det är inte pengar som vinner mästerskap. Det är smarta lagbyggen.
Senast redigerad av MitchRapp 2018-09-30 kl. 08:27.
Citera
2018-09-30, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JT63
6 st hur många har FBK?
Spelar eg ingen roll vad Färjestad har, då jag aldrig sagt eller påstått något. Men Färjestad har 4 st varav den den 4:e är utlånad till BIK men ingår som 3e målvakt.

Olle Eriksson Ek
Anton Grundel
Gustav Rydahl
Fabian Zetterlund.

Själv gissar jag på att Fusklunda har 0. NOLL.
Citera
2018-09-30, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Nu lugnar du ner dig.
Återfall, återfall och återfall från grisen. Så 7-10 skulle passa bra. Och absolut om man ser på Hudaceck förra säsongen så är det inte på något sätt obefogat med 7-10 matcher.
Citera
2018-09-30, 10:51
Medlem
.-.-.s avatar
Klarade sig Lindström från anmälan, va helt säker på att han skulle bli avstängd några matcher. Kan ha blivit räddad av att slaget inte va speciellt hårt, Men Tedenby föll och bölade som en liten unge.

Hoppas dn statuerar ordentligt exempel av Gustafsson nu, det va inte vackert. En riktig mördararmbåge rakt i plytet. Rimligt straff vore uppåt åtta matcher. Men nämnden lär nöja sig med 5 som standardstraff, har han tur så blir det bara 3.
Citera
2018-09-30, 11:16
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Värva spelare i unga åldrar gör alla klubbar. Eller köper in spelare i ung ålder och skördare frukterna som du kallar det. Alla lag gör det så är väl inget att gnälla på.

4-5 spelare från egna leden är väl inte mycket att stoltsera med. Speciellt inte när man är klubbar som tvingas banta ekonomin på grund av att man inte får ihop ekominska året. Saik och Malmö tvingas ju se över truppen för att behålla sin sk stjärnor med lite billigare spelare för att fylla ut truppen jämnfört med förra året. Varför har de gjort så fantastiskt dåliga ekonomiska år föregående år??
Men inget fel i det. Det är inte pengar som vinner mästerskap. Det är smarta lagbyggen.

Ingen som gnällt och alla lag kör exakt likadant håller med, Men när JT63 kommer och säger att man har hela laget fullt av egen fostrade spelare som sedan skickats vidare till NHL då har han/hon fel bevisligen.
Citera
2018-09-30, 11:54
Medlem
JoshTees avatar
Såg nu att Malmös officiella twitter tycker det är ok att säga sexistiska saker till motspelare.

Stefan Warg verkar också tycka det är ok.

Fräscht Malmö.
Senast redigerad av JoshTee 2018-09-30 kl. 11:58.
Citera
2018-09-30, 11:59
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Såg nu att Malmös officiella twitter tycker det är ok att säga sexistiska saker till motspelare.

Fräscht Malmö.

I Malmö har man en rätt annorlunda syn på det här med sex. Man tycker t.ex. inte att det är något problem att ha sex med barn.
Citera
2018-09-30, 12:04
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
I Malmö har man en rätt annorlunda syn på det här med sex. Man tycker t.ex. inte att det är något problem att ha sex med barn.

Something is rotten in the state of denmark.
Citera
2018-09-30, 12:06
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee

Fräscht Malmö.

Om du menar ”Ett helt orimligt matchstraff för Marcus Sylvegård” denna så är det väl förståeligt den skrevs under matchens gång innan någon visste vad som hänt satt själv och muttra hur lite gruff kunde ge matchstraff var ingen av tränarna heller som tyckte det var en stor grej på presskonferensen efter som luffaren till domare ej meddelat vad som hänt tills långt efter matchens slut.

Vad har Warg sagt det har jag missat ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in