2018-09-29, 17:00
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OkandMe
Vem (eller vilken organisation) skulle vilja ha ihjäl Obama?!

Insinuerar du att Obama är en god människa och inte har några fiender?

Han ligger t ex bakom hela Syrienkriget.

Jag tror hela händelsen igår till sist kommer pysa ut som en liten fis och dansk polis får stå med skammen i handen.
Citera
2018-09-29, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance

Jag tror hela händelsen igår till sist kommer pysa ut som en liten fis och dansk polis får stå med skammen i handen.

Det var Obama som skapade al-Assad dynastin och motsättningnarna mellan Alawiter och Sunnis? Det är fan värt ett till nobelpris.
Citera
2018-09-29, 17:19
Medlem
ieshos avatar
Visst kan det vara sant.
– Pet har under en tid arbetet med ett fall där några personer hotats till livet, säger Jörgen Bergen Skov på en hastigt utlyst presskonferens i Köpenhamn.

Den efterlysta bilen sågs utanför de hotade personerna. När polisen tog kontakt med personerna i bilen stack de i väg i hög fart.

– Det gjordes på ett sådant sätt att polisen bestämde sig för att dra sig tillbaka, spärra trafiken och upprätta vägspärrar, säger han som förklaring till den stora insatsen som bland annat stängde broar och stoppade tåg- och färjetrafik.

– Det betyder att deras färd inte har något att göra med säkerhetsoperationen, utan att det har en koppling till annan kriminalitet, säger han om personerna som färdades i bilen.
Men att lamslå ett land för att en bil har rivstartat låter otroligt.
Citera
2018-09-29, 17:23
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance

Goda människor får nya onda fiender varje dag. Men också Obama har onda fiender. Självklart skulle varenda islamist jubla om han blev mördad, efter attacken mot bin Laden.
Citera
2018-09-29, 17:35
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Javisst. Så vi har nog inte fått hela bilden. Inte alls.
Citera
2018-09-29, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Visst kan det vara sant.
– Pet har under en tid arbetet med ett fall där några personer hotats till livet, säger Jörgen Bergen Skov på en hastigt utlyst presskonferens i Köpenhamn.

Den efterlysta bilen sågs utanför de hotade personerna. När polisen tog kontakt med personerna i bilen stack de i väg i hög fart.

– Det gjordes på ett sådant sätt att polisen bestämde sig för att dra sig tillbaka, spärra trafiken och upprätta vägspärrar, säger han som förklaring till den stora insatsen som bland annat stängde broar och stoppade tåg- och färjetrafik.

– Det betyder att deras färd inte har något att göra med säkerhetsoperationen, utan att det har en koppling till annan kriminalitet, säger han om personerna som färdades i bilen.

Med vetskap om att tre svenskar för 8 år sedan hade en hyrbil, hyrd i Stlm..och i bilen satt tre hårt kriminella ( terrorister)..och att de nu hade samma klientel i denna bilen..samt att bilen var nära samma personer (?) som blev hotade för 8 år sedan..

Självklart polisen gör allt gör att gånga denna bil.
Citera
2018-09-29, 17:54
Medlem
Mycket konstig operation. Kanske var det hot mot Obama som var i Kolding och föreläste igår.

Här lite sammanfattning.

https://www.hbl.fi/artikel/polisen-om-insatsen-i-danmark-flera-personers-liv-var-hotade/
Citera
2018-09-29, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitcoinkung
Med vetskap om att tre svenskar för 8 år sedan hade en hyrbil, hyrd i Stlm..och i bilen satt tre hårt kriminella ( terrorister)..och att de nu hade samma klientel i denna bilen..samt att bilen var nära samma personer (?) som blev hotade för 8 år sedan..

Självklart polisen gör allt gör att gånga denna bil.

Undra var denna bil som hyrdes 1 maj har varit under denna tid? Om det nu är identiskt samma. Ladugården i Fyn?
Citera
2018-09-29, 18:07
Medlem
De som åkte i den svenska volvon var några som rökt på. En har kontaktat polisen via sin advokat.

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-09-29-stor-politiaktion-passager-i-eftersoegt-volvo-kontaktede-selv-politiet?cid=_soco%3Atw%3A4 %3Anews%3A%3A%3A
Citera
2018-09-29, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitcoinkung
Folk härinne verkar inte alla informerade om vad som händer/ hänt i Danmark de senaste 10 åren.

Jyllands-Posten publicerade karikatyrtrckningar på profeten Muhammed som utlöste en enorm hatstorm i den muslimska världen.

2010 publicerade Indpire Magazine en lista från Al Qaida. Där presenterade Al Qaida en lista på vilka de skulle mörda. På den listan finns tre personer från Jyllands Posten..Kurt Westergaard, Cartsen Juste samt Flemming Rosé. Där finns också Lars Vilks, Ayaan Hirsi Ali, Salman Rushdie.

Där fanns också Stephanie” Charb” med. Han jobbade på Charlie Habdo. Han mördades i januari 2015 samt 11 andra på tidningen..av terrorister.

2010 blev Kurt Westergaard utsatt för ett mordförsök av en somalier. Som försökte med yxa och kniv mörda honom i hans egna hem. Mordförsöket misslyckades.

2015 utsattes Lars Vilks för ett mordförsök på Kulturhuset i Köpenhamn. Under ett debatt,så sköt en terrorist ihjäl 2 personer men Vilks kom undan.

Det kan finnas ett samband här då ” en grupp” varit hotad och att polisen fått något tips att något var i görningen. Med denna historien i ryggen då förstår man den danska polisen hur de tänker..och agerar utifrån detta.

Dina teorier tror jag är nära sanningen. Jag är så pass gammal att jag minns alla händelser du nämner.
Har svårt att tänka mej att det är annat än kopplingar till religionen islam då polisen kraftsamlar på detta vis.
Att man inte talar högt om det är för att även danskarna är drabbade av värdegrunden.
Citera
2018-09-29, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
De som åkte i den svenska volvon var några som rökt på. En har kontaktat polisen via sin advokat.

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-09-29-stor-politiaktion-passager-i-eftersoegt-volvo-kontaktede-selv-politiet?cid=_soco%3Atw%3A4 %3Anews%3A%3A%3A
Så kanske för att nån röker cannabis har de stängt hela Danmark? Det skulle vara en tabbe som heter duga!
Citera
2018-09-29, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Här på FB så raderas oftast trådar som inte har ett substantiellt innehåll. Men i inte i massmedia.
Det här ämnet är intressant ENBART p gr av att det sätter igång fantasier. Bilar söks dagligen av polisen utan att det blir uppmärksamhet om det.
Detta ligger nära fake news.

Ja du har absolut en stor poäng! Samtidigt så tror jag det ibland är svårt att undvika spekulationer och tänker själv att sålänge folk är medvetna om att det enbart är spekulationer och att det finns många aspekter och dessutom saker vi aldrig kommer eller bör ha vetskap om, så är det väl ok att spekulera lite?
Framförallt för "vanligt folk". När det kommer till publik massmedia anser jag dock att förekomsten av spekulationer bör begränsas eftersom jag tror det ofta är svårare för allmänheten att sålla i det och då det inte inbjuder till diskussion med själva textförfattarna- vilket ett forum gör.
Men aktiva och medvetna forumspekulationer där berörda förstår innebörden av just spekulationer, det jag inte något större fel med så länge de inte urartar fullständigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in