2018-09-28, 22:42
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Obama anlände till Danmark igår, han skall idag framträda på universitetet i Kolding.
Men det ligger på Jylland, så sambandet är oklart.

https://www.bt.dk/samfund/barack-obama-landet-i-danmark

Ja hur kan det vara så att en fredspristagare har en så stor hotbild mot sig? Och måste åka i bepansrade fordon och så vidare... Nej det måste vara något heeelt annat.
Citera
2018-09-28, 22:42
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Skulle vara intressant att få lite mer struktur på vilka man var.
Säkerhets-och underrättelsetjänstens kartläggningar och spaningar...

och om det stämmer lär vi inte få så mycket mer info senare heller.
Senast redigerad av IPAD-SWE 2018-09-28 kl. 23:03.
Citera
2018-09-28, 22:43
Medlem
Steinarrs avatar
Jag tror inte att vi kommer att få veta vad detta egentligen handlade om. Oavsett om dom blir gripna eller inte.

Med tanke på hur lite vi har fått reda på hittills.
Citera
2018-09-28, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Jag tror inte att vi kommer att få veta vad detta egentligen handlade om. Oavsett om dom blir gripna eller inte.

De tonar ned det då det kanske gällde Obama. Allt för att slippa världspressen.
Citera
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmen87
Säkerhetspolis t.ex
Nej det måste ha varit något högre eller större. Jag tänker lite på den svenska säkerhetspolisens agerande inför Operation Cobra, där omfattande sabotageaktioner kunde varit aktuella, men som sköttes på lågbudgetnivå. Nu i Danmark skydde man inga kostnader alls.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:

Men jag har hört på t.ex flashback att Danmark, Dansk media och Dansk polis inte är som Sverige där poliser, politiker och media spekulerar och inte mörkar.
Citera
2018-09-28, 22:50
Medlem
Det Står att det har kommit kriminaltekniker till platsen.

https://ekstrabladet.dk
Citera
2018-09-28, 22:55
Medlem
Citat:

Det tror dock jag.
Ge dem en chans att slutföra vad det nu är de håller på med så kommer det säkert mer info med tiden. Det känns ganska uppenbart att de håller tillbaka med info pga att det inte är avslutat än.
Citera
2018-09-28, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Nej det måste ha varit något högre eller större. Jag tänker lite på den svenska säkerhetspolisens agerande inför Operation Cobra, där omfattande sabotageaktioner kunde varit aktuella, men som sköttes på lågbudgetnivå. Nu i Danmark skydde man inga kostnader alls.

Vi vet ju inget om vad som föregick operationen men danska säkerhetspolisen har nog en hel del höjdare som lyssnar på vad dom säger, betyder ju iofs inte att dom alltid har rätt. Eller ens förväntas ha det..

Om det nu handlar om en felaktig misstanke så har man åtminstone utfört ett välbehövligt stresstest.
Citera
2018-09-28, 23:00
Medlem
Trafiken var stoppad till Sverige, både bilar och tåg. Funderar på ifall det då fanns en misstanke att de kriminella personerna var på väg till Sverige? Kanske är det därför det är så tyst?
Citera
2018-09-28, 23:01
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Najjon
Det tror dock jag.
Ge dem en chans att slutföra vad det nu är de håller på med så kommer det säkert mer info med tiden. Det känns ganska uppenbart att de håller tillbaka med info pga att det inte är avslutat än.

Det kommer vi. Dansk media är inte lika ’fåordig’ som svensk. Framförallt inte när det som nu, handlar om en svensk bil och eventuella ”svenska” gärningsmän.
Citera
2018-09-28, 23:01
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sofia894
Trafiken var stoppad till Sverige, både bilar och tåg. Funderar på ifall det då fanns en misstanke att de kriminella personerna var på väg till Sverige? Kanske är det därför det är så tyst?

Nej. För att de inte skulla kunna fly Danmark.
Även till Tyskland och Norge (båt) var det stängt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in