2018-09-28, 21:07
Medlem
holmen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Gårdejer Ebbe Dalby och Inger Marie Dalby

Om nu vittnesuppgifterna stämmer om att det är det huset.

Gårdejer Ebbe Dalby
Holmevej 4, 5750 Ringe

Facebookprofil till kvinnan. Mannens finns också, men den är helt låst för mig att se.

https://www.facebook.com/profile.php?id=786339683
Citera
2018-09-28, 21:08
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
jag tror iofs att om man har ett bortförande , där personen antas vara vid liv, men där man vet att gärningsmän har för avsikt att avrätta personen, så kulle man kunna slå på stora trumman ganska snabbt för i princip vem som helst. I så fall är det ett dåligt tecken att avspärrningarna hävts. men hela kidnappningsspåret känns väldigt tunt.

Men inte spärra av hela satans Danmark. Det handlar om något större än en halvkänd porrskådis
Citera
2018-09-28, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zocodia
Skum idé kanske men Mia Khalifa är i Köpenhamn. Hon har tidigare fått mordhot och liknande från islamister och diverse liknande grupper. Kanske kidnappning + avrättning riktad mot henne?

Ja, en libanesiska i porrbranschen sticker nog många i ögonen.
Citera
2018-09-28, 21:09
Medlem
En granne vid Ringe, som för ett tag tjänade som ett KST-mobilkommando för polisen - säger att han blev ombedd av polisen att stanna inomhus. "De hade maskingevär, skottsäkra västar och allt."
Ruud Bors dotter stoppades också när hon skulle ut och köra sin scooter. "Hon blev ombedd att köra hem igen med meddelandet att det inte var säkert att köra runt vägen.
Citera
2018-09-28, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Du är inte smart nog att förstå är jag rädd.
Utveckla gärna, så kanske till och med jag kan förstå.
Citera
2018-09-28, 21:11
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitcoinkung
Ja, en libanesiska i porrbranschen sticker nog många i ögonen.

Det tror jag absolut det gör för grottmänniskor, men det förklarar inte varför dom spärrar av hela danmark och använder militär
Citera
Medlem
okok1s avatar
Finns det livestream att följa på svenska eller engelska? Eller någon tidning som uppdaterar ofta?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Det tror jag absolut det gör för grottmänniskor, men det förklarar inte varför dom spärrar av hela danmark och använder militär

Nej, det är inte hon.
Citera
2018-09-28, 21:13
Medlem
En bondgård, 2,5 timme från Köpenhamn alltså.

Bomb skapad med stora mängder konstgödsel?
Eller bara random tillflyktsort?
Citera
2018-09-28, 21:14
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheldrake
Ser pigg ut på den här bilden iaf

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2615620/obama-grapt-over-trump-tijdens-bezoek-aan-amsterdam
Varje President som suttit två mandatperioder åldras snabbt. Tufft pressande yrke.
Obama är dock en av de yngre, men redan snabbt alldeles gråhårig.

OnT.
Naboer bedt om at holde sig indendøre
En nabo til den rasteplads ved Ringe, der for en periode fungerede som KST - mobil kommandocentral for politiet - fortæller, at han fik besked på at blive indendøre.

"Jag kom hem klockan halv fem, och klockan fem vimlade det av poliser och stridsflygare. Maskinpistol, skottsäkra västar och allt. Vi fick inte veta något, säger han.
- Jeg kom hjem halv fem, og da klokken var lidt i fem vrimlede det med betjente og kampklædt politi. Maskingevær, skudsikre veste og alting. Vi kunne ikke få noget at vide, siger han.

Ruud Bors’ datter blev også stoppet, da hun var på vej til Ringe på scooter.
- Hun blev bedt om at køre hjem igen med beskeden om, at det slet ikke var sikkert at køre rundt på vejen. Slet ikke på scooter, fortæller Ruud Bors.

Senere på eftermiddagen lukkede politiet deres kommandocentral ned, men ifølge meldinger klokken 20.23 er der stadig aktivitet i området, hvor politiet er til stede.

Efter klokken 21 er der stadig masser af politi i området omkring Ringe, og seneste nyt er, at flere hundepatruljer nu afsøger stedet.
https://www.dr.dk/live/nyheder/live/2817575
Senast redigerad av IPAD-SWE 2018-09-28 kl. 21:20.
Citera
2018-09-28, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Varje President som suttit två mandatperioder åldras snabbt. Tufft pressande yrke.
Obama är dock en av de yngre, men redan snabbt alldeles gråhårig.

OnT.
Naboer bedt om at holde sig indendøre
En nabo til den rasteplads ved Ringe, der for en periode fungerede som KST - mobil kommandocentral for politiet - fortæller, at han fik besked på at blive indendøre.

"Jag kom hem klockan halv fem, och klockan fem vimlade det av poliser och stridsflygare. Maskinpistol, skottsäkra västar och allt. Vi fick inte veta något, säger han.
- Jeg kom hjem halv fem, og da klokken var lidt i fem vrimlede det med betjente og kampklædt politi. Maskingevær, skudsikre veste og alting. Vi kunne ikke få noget at vide, siger han.

Ruud Bors’ datter blev også stoppet, da hun var på vej til Ringe på scooter.
- Hun blev bedt om at køre hjem igen med beskeden om, at det slet ikke var sikkert at køre rundt på vejen. Slet ikke på scooter, fortæller Ruud Bors.

Senere på eftermiddagen lukkede politiet deres kommandocentral ned, men ifølge meldinger klokken 20.23 er der stadig aktivitet i området, hvor politiet er til stede.

Nabo - granne
Naboer - grannar.
Citera
2018-09-28, 21:15
Medlem
hängballens avatar
Detta måste röra sig om en jävligt högt uppsatt politiker eller någon i näringslivet, någon Carlsbergschef som saknas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in