2018-09-28, 19:58
Medlem
okok1s avatar
Heja staten:
Citat:
Polisens grundliga kontroller av fordon har orsakat milslånga köer.
På Själlandssidan uppges köerna mot Stora Bältbron vara tre mil långa och på motsatt sida, på Fyn, är köerna två mil långa. Trafiken ska i det närmaste stå helt still där.
Köerna mot Öresundsbron uppges vara fyra kilometer långa.

AB
Citera
2018-09-28, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Så du menar att terrorister flytt och polisen skulle gå ut i säga att allmänheten inte ska oroa sig? Finns inte en chans på jorden att det skulle ske. Vet inte hur du kan tänka dig det.

Samma sak i Frankrike-dåden där terrorister flydde med bil norrut från Paris. Även då lugnade man folk med samma ord som vid dagens presskonferens i Danmark. "Folk ska inte vara oroliga".

"Folk ska inte vara oroliga" betyder inte att "Allt folk i hela landet är utom all fara. "
Citera
2018-09-28, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Och i samband med att de kliver in i bilen, och det blir skarpt läge, så tappar de bort den?

Jag tänkte just rätta min egen teori med det du nu skrev men du hann före mig!
Citera
Medlem
ShitsOnFireYos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Stort politiopbud undersøger grusgrav og gård - helikopter kredser over området

Ifølge DR Nyheders reporter ved Ringe har politiet været massivt til stede i området i mange timer ikke langt fra, hvor politiet havde opstillet en KST - en mobil kommandocentral.

- Der har været en del opmærksomhed ved en grusgrav, hvor de har lavet undersøgelser af forskellige aftryk i gruset. De har nu forladt stedet igen. Nu efterforsker de en gård, siger DR Nyheders Anders Lifland.

Politiet vil ikke oplyse, om det er en del af dagens store politiaktion.

En anden DR-reporter, der var til stede ved politiets KST, berettede tidligere om en militærhelikopter, der i lang tid havde kredset over det samme lille område.

Anders Lifland bekræfter nu, at helikopteren har kredset over grusgraven i lang tid.
Antagligen vet man att man ringat in de misstänkta här. Därav meddelandena om att allmänheten inte behöver vara orolig. Men vad är en "grusgrav" på svenska. En av alla grusbunkrar på Midtfyns Golfklub (ligger vid Ringe)?
Citera
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spankbringer
Öppna bron och låt de åka över så löses ju problemet. Alla vet ju att de som passerar öresundsbron omedelbart bli 100% laglydiga, värdegrundsgodkända feminister.

Behöver inte vara orolig, Löfven och Lööf står med famnen öppen och hälsar välkommen med budskapet "medmänsklighet, solidaritet och fjamåt" väntar. Och Löfven säger säkert, hela socialdemokratin står bakom er! Man skall inte jagas som djur av danska fascister. Danmark som har en brun historia.
Citera
2018-09-28, 20:00
Medlem
santos_devilles avatar
Nu kommer jag få hat, men jag gissar på att det är Ryssar likt de i London som förgiftade ex agenten och dennes dotter. Annars tror jag islamistisk terror, kan inte se att Danska snuten, Danska militären och Svenska snuten skulle jaga några gäng-kriminella på detta vis.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Underrättelsetjänster har 24/7-spaning på vissa vilande terrorceller. Fullständig elektronisk övervakning. Full koll på telefoner, kreditkort...allt.

Ja. Rimligen då även fordon. Sätt på en GPS-puck, eller ha span på fordonet. Är det så skarpt läge som det verkar har jag svårt att se hur man kan tappa bort fordonet, om det är så att man hade koll på gruppen innan fordonet lystes.
Citera
Medlem
Det hjälper inte att sätta upp bommar och vägspärrar.

Är det en person som Laserturken som kör så kommer han ju bara forcera hindren och döna rakt på.
Citera
Medlem
Enligt mig skall man inte lägga alltför stor vikt vid att han sa "Folk ska inte vara bekymrade/rädda". Det betyder varken bu eller bä. Samma sak har sagts vid åtskilliga dåd, och icke-dåd.
Citera
Medlem
Citat:
Och i samband med att de kliver in i bilen, och det blir skarpt läge, så tappar de bort den?

Kan vara den som stulit bilen som fått kalla fötter och anmält vad som är på väg att ske. Att man inte hade något specifik spaning.

Eller som jag tror så handlar det om en kidnappning och att bilen har fångats på film eller att det finns vittnen.
Citera
2018-09-28, 20:01
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Man kanske spanade via bilens unika GPS – som mgm kopplade ur? Det finns väl flera möjliga scenarion där spaningspolis på olika sätt kan tappa bort ett objekt man försöker skugga?
Citera
2018-09-28, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Det hjälper inte att sätta upp bommar och vägspärrar.

Är det en person som Laserturken som kör så kommer han ju bara forcera hindren och döna rakt på.

Utan bommar och vägspärrar kommer man ju aldrig åt honom, då kan han ju bara fortsätta köra runt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in