2018-09-28, 16:19
  #157
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Det är ett egendomligt sammanträffande - att utgående trafik stängs - samtidigt som en President är i närheten.

Man stoppade bro och färjor i 2 timmar FRÅN Själland -
Nu finns det ingen president där. Och den ex-president som var i Danmark var på Jylland, som är i andra änden av landet & han har dessutom redan rest vidare till Holland.
Citera
2018-09-28, 16:20
  #158
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Går att stänga av.
Uppenbarligen. Men det har ju påståtts i tråden att det inte ska gå.
Citera
2018-09-28, 16:21
  #159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossk
Omrimligt i och med att den först blev avställd för fyra dagar sedan.

Polisen borde istället för att gå ut med uppgifter om regnummer ge med fordonsspecifika uppgifter som man som civil kan hålla ögonen öppna efter, Transportstyrelsen register visar att bilen är dieseldriven och bör då ha beteckingen D3, D4 eller D5 på bilens baksida.

Bilen är en "patsy"... så att Danmark och Sverige kan bryta sina demokratiska regler - för att bli en diktatur i några timmar, för att skydda Obama.

Och för att göra det extra svårt så desinformerar man er.
Citera
2018-09-28, 16:21
  #160
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Den stals i somras enl. uppgift (från AB:s chatt):
Jag vet vilken bil det är, jag jobbar med att tvätta hyrbilar på Sturup i Malmö.
Denna bilen har varit stulen sen i sommras.
Jag förmodar att personalen på hyrbilsbolaget har informerat polis

Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Den blev antagligen stulen och därefter avställd i samband med att man anmälde den stulen.

En chatt är inget bevis, men ändå... varför avställdes den just nu, eller nästan just nu om den varit på villovägar sedan i sommras ?
Citera
2018-09-28, 16:22
  #161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Den stals i somras enl. uppgift (från AB:s chatt):
Jag vet vilken bil det är, jag jobbar med att tvätta hyrbilar på Sturup i Malmö.
Denna bilen har varit stulen sen i sommras.
Jag förmodar att personalen på hyrbilsbolaget har informerat polis


Detta citat från anonym på AB chatt ska därmed tas med en stor nypa salt.

Sanningen enligt Hert;

Uthyrningsfirman Hertz bekräftar för danska BT att bilen stals från dem i måndags.
Citera
2018-09-28, 16:22
  #162
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Att en en stulen hyrbil ställs av är inget konstigt. Snarare regel.

Någon i en chatt (AB ?) påstår den stals i sommras...

EDIT:
OK, Hertz säger den stals i måndags, sannolikt bättre källa än en anonym chattare.
__________________
Senast redigerad av konstit 2018-09-28 kl. 16:24.
Citera
2018-09-28, 16:23
  #163
Medlem
Bossks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Uppenbarligen. Men det har ju påståtts i tråden att det inte ska gå.

Rutinerade GMs har med sig jammers i fall de känner att bilen måste gå in i riktigt stealth mode
Citera
2018-09-28, 16:23
  #164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
En chatt är inget bevis, men ändå... varför avställdes den just nu, eller nästan just nu om den varit på villovägar sedan i sommras ?

Den har inte varit på omvägar sedan somras. En anonym på en chatt skall tas med en nypa salt.


Enligt Hertz officiella uttalande stals bilen i måndags. De valde därmed att ställa av bilen, vilket man brukar göra. Inga konstigheter alls.
Citera
2018-09-28, 16:25
  #165
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Bron är öppen igen.

DOCK - alla bilar kollas noggrannt innan de får köra vidare.
Det finns passkontroller med bommar & liknande sedan länge, på den svenska sidan av bron. Så det är väl bara att bemanna upp dessa totalt.
Citera
2018-09-28, 16:28
  #166
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossk
Rutinerade GMs har med sig jammers i fall de känner att bilen måste gå in i riktigt stealth mode
Om det är några "svenska" skägglurkar så begriper dom nog inte hur man gör detta.
Citera
2018-09-28, 16:28
  #167
Medlem
Brottsplatsen ska vara Sturup flygplats enligt AB.
Citera
2018-09-28, 16:29
  #168
Avslutad
Felaktig information från källa

Rykte är att det handlar om Prins Joakims barn.
__________________
Senast redigerad av ELVA11ELVA 2018-09-28 kl. 16:32. Anledning: Felskrivning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in