2018-09-28, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av COYB
Allt jag förstod av presskonferensen var hans svar på allas frågor. "Det kan jag inte svara på med hänsyn till den pågående insatsen."

Men vad jag förstod, med reservation för mina knapphändiga kunskaper i danska, så har man hittat bilen som efrersöktes.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Bilen är gripen enligt DR

Vi får väl se om det finns en låda med lufthål i den.. ^^
Citera
Medlem
Det er stadig uvist, hvorvidt der er anholdt personer under aktionen.
Citera
Avslutad
Man har bilen. Men annars inget nytt och polischefen sa ”ingen kommentar” till alla frågor. Något riktigt allvarligt är det annars gör man inte så stor grej av det hela! Oerhört tveksam till gängrelaterat. Luktar terror lång väg.
Citera
2018-09-28, 19:10
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Vad ska allmänheten hålla utkik efter nu då? Människor?

Ut med identitet och foton.

Är väl inte säkert att man vet vilka som färdats i bilen.
Citera
Bannlyst
Polisen säger att personerna uppehållit sig i Danmark under en tid. Stärker att det rör sig om terrorism. Sedan har man gjort razzia i Vesterbro som stärker det ytterligare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Politi har fat i køretøj

- Vi har fat i et køretøj, som vi mener er det rigtige, siger politiinspektør Jørgen Bergen Skov.

Han vil dog ikke bekræfte, om man har fat i de eftersøgte personer.

"Københavns Politi har fredag aften afholdt et yderst kortfattet pressemøde. Politiet mener at have stoppet den sorte Volvo, som man har haft efterlyst siden fredag eftermiddag, lyder det."

https://www.bt.dk/krimi/politiet-om-landsdaekkende-menneskejagt-vi-har-fat-i-en-bil

Målvakt som tagit över bilen eftersom man inte nämner de tre misstänkta?

Låter väldigt organiserat.
Citera
2018-09-28, 19:11
Medlem
Någon som vet mer angående att polisen har gjort en razzia i en lägenhet vid Slesvigsgade i västra Köpenhamn? Polisen vill/kan ej bekräfta att det har med med den pågående polisoperationen.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jurabergen
Man har bilen. Men annars inget nytt och polischefen sa ”ingen kommentar” till alla frågor. Något riktigt allvarligt är det, annars gör man inte så stor grej av det hela! Oerhört tveksam till gängrelaterat. Luktar terror lång väg.

Men jag får inte riktigt ihop det. Hur kan polisen känna till att terrorister färdades i aktuellt fordon?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitcoinkung
Polisen säger att personerna uppehållit sig i Danmark under en tid. Stärker att det rör sig om terrorism. Sedan har man gjort razzia i Vesterbro som stärker det ytterligare.

Vad jag gissade i ett tidigare inlägg. Grov kriminiella eller terrorism.
Citera
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
"Københavns Politi har fredag aften afholdt et yderst kortfattet pressemøde. Politiet mener at have stoppet den sorte Volvo, som man har haft efterlyst siden fredag eftermiddag, lyder det."

https://www.bt.dk/krimi/politiet-om-landsdaekkende-menneskejagt-vi-har-fat-i-en-bil

Målvakt som tagit över bilen eftersom man inte nämner de tre misstänkta?

Låter väldigt organiserat
.

En patsy alltså.
Citera
2018-09-28, 19:12
Medlem
Svammels avatar
Inget snack, detta är terror relaterat. De jagar nu potentiella ISIS terrister. Det är ju ganska uppenbart att man har fått nys om något stort och är närmast panikslagna, varför annars ställa till med stora kavalleriet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in