2018-09-28, 18:54
Medlem
Lite märklig historia kommer här...

Vet att ingen förutom mitt ex kan svara på frågan, men om jag inte kan få tillbaka mitt ex så behöver jag i alla fall lite hjälp med att gå vidare eftersom jag inte alls förstår vad som hände och mitt ex vill inte berätta heller. Spelar det någon roll kan man fråga sig. Ja vi har fortfarande kontakten och jag vill gärna göra ett försök att lösa saker. Men jag vet inte vad jag ska göra. Får också meddelanden från mitt ex om att hon saknar mig och att det är tomt utan mig. Men just vet jag inte alls om jag vill eller om vi kan gå vidare.

I somras träffade jag en tjej som hade varit ihop sitt ex i tio år. De hade träffats när de varit unga, gift sig och skaffat barn. För drygt ett år sedan hade han lämnat henne för en annan kvinna.

Nästan direkt efter att vi träffades kändes allt väldigt bra. Efter ett litet tag berättar hon att hon känner att det här är på allvar och att hon vill ha en framtid tillsammans. Eftersom jag hade känt exakt likadant så blev jag otroligt glad. Efter det rullade allt bara på och blev bättre och bättre. Vi pratade om vår framtid och hade precis bestämt oss för att jag skulle börja träffa hennes barn. Tidigt men vi tog det för vad det var.

Visst fanns det lite smågrejer som jag reagerade på som att hon hela tiden pratade illa om sitt ex och att hon blev väldigt orolig för att jag skulle lämna henne ibland. Men annars var det rätt lugnt.

Så över en natt vände allt. Jag lämnade henne en tisdag morgon och åkte till jobbet. Allt kändes bra när jag åkte och jag kan inte komma på något speciellt som hände mellan oss, men efter det blev inget sig likt. På onsdagen skulle hon fira dotterns födelsedag med ex-mannen och jag fattade på henne att det var väldigt tufft för henne mentalt.

Det första jag reagerade på var att på tisdag kväll var det första gången som hon inte hörde av sig under en hel kväll under tiden vi hade träffats. Då skulle hon träffa en ”kompis”. På onsdagen träffade hon familjen och var väldigt sorgsen efter det när jag pratade med henne på kvällen.

Så under tisdag eller onsdag kväll hände något som gjorde att hon plötsligt inte träffa mig. Samma vecka, den barnlediga veckan, tackade hon nej till att träffa mig 3 dagar eftersom hon var för trött. Hon tyckte att hon gjorde vad hon ville och jag skulle inte komma och ställa krav. Plötsligt upplevde jag att hon undvek övernattningar. Tidigare hade vi kunnat träffas sent på kvällen och sova över om vi var upptagna med annat tidigt på kvällen. Men nu var hon för trött, skulle upp tidigt etc. Hon började plötsligt prata om att det inte fungerade mellan oss. Att det fanns en massa missförstånd. Hon försökte hitta fel och problem, sökte konflikter.

Jag trodde hon var osäker så jag svarade i stort sett löpande att jag trodde på oss och att var det något så kunde vi prata igenom det. Men det gick inte att få stopp på henne. Småsaker som kunde misstolkas drog hon upp som tecken på att det inte fungerade mellan oss. Det gick heller inte att få till en lugn och vettig diskussion för att reda ut vad som var fel. Det var bara fel. När vi träffades så var allt bra. Men så fort hon var ifrån mig och började skicka meddelanden var hon inte rolig att ha att göra med. Som två helt olika personer.

3 dagar efter att hon sagt att hon skulle berätta för barnen hade hon plötsligt ändrat sig. Vi hade aldrig mer sex efter det och det hade vi haft hela tiden innan. Sen tuggade det på så här i 3 veckor innan hon gjorde slut.

Att saker tar slut får man leva med, men jag har aldrig tidigare varit med om att något så bra plötsligt helt har vänt över i stort sett en natt.

Jag tror att något av följande kan ha hänt:

A) Tisdagen var ingen träff med en kompis utan en dejt som ledde till sex. Hon hade berättat för mig att någon gammal kontakt på en dejtingsajt hade kontakt henne på lördagen och frågade mig vad jag tyckte att hon skulle göra. Blocka eller undvika. Hon berättade inte mer om det förrän jag frågade drygt en vecka senare. Hon undvek också att ha sex med mig efter det. Kanske kände hon att hon gjorde bort sig och fick dåligt samvete. Hon verkar annars inte var den typen. Det här kan jag förlåta men det är svårt att komma vidare om hon inte vill berätta.

B) Hon är livrädd för att bli lämnad. Det har hon berättat själv. Födelsedagen påminde henne om allt det och istället för att prata med mig så började hon medvetet eller omedvetet att förstöra för oss eftersom det var lättare att hantera än att jag skulle lämna henne. Det här tror jag är svårt att komma vidare igenom!? I alla fall vet jag inte hur jag ska göra det.

C) Hon har inte kommit över sitt ex. Efter födelsedagen ville hon plötsligt inte ha ett seriöst förhållande. Från att ha pratat om hus och barn. Hon ville ha sina singelveckor som de varit förut och sina barnveckor som de varit förut. Jag skulle få tid när hon hade en lucka efter jobb, kompisar, familj, nöjen etc. Hon kunde plötsligt inte riktigt bestämma sig vad hon ville från att ha varit helsäker. Är det så här så ser jag det som helt kört!?

Den personen som jag har varit med det sista vill jag naturligtvis inte ha tillbaka. Så det är klart jag undrar om hon varit sån här hela tiden och bara väntat med att visa det.
Citera
2018-09-28, 19:01
Medlem
Du är vad man kallar rebound i USA, den man blir ihop med efter ett långt förhållande. Det brukar sällan bli bra.

Vad själva triggern i detta fall var är ju svårt att säga. Se familjen utan sin snubbe från tio år, eller något annat spelar ju inte så stor roll.
Citera
2018-09-28, 19:04
Medlem
Noose..s avatar
exakt hur lång tid dejtade ni? Hur ofta träffades ni under den tiden?
Citera
2018-09-28, 19:05
Medlem
Katzyns avatar
Tror det har att göra med hennes ex och det där med att du skulle börja träffa barnen.

Exet kan ha gett henne någon form av signaler på att det kanske fanns en chans att de skulle bli ihop igen under födelsedagsfirandet?

Eller så kom hon till någon sorts insikter om att det trots allt inte är en bra idé att blanda ihop dig och hennes barn/familjeliv.
Citera
2018-09-28, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Du är vad man kallar rebound i USA, den man blir ihop med efter ett långt förhållande. Det brukar sällan bli bra.

Vad själva triggern i detta fall var är ju svårt att säga. Se familjen utan sin snubbe från tio år, eller något annat spelar ju inte så stor roll.

Hon hade ju dejtat en del efter det tagit slut, men det här var väl det första som hon kände var seriöst efter äktenskapet.

Samtidigt så har de ju varit skilda över 1 år så jag tycker hon borde släppa sargen!?
Citera
2018-09-28, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
exakt hur lång tid dejtade ni? Hur ofta träffades ni under den tiden?

Vi hade kontakt varje dag sedan tidig sommar. Under barnveckorna så träffades vi inte men annars träffades vi som vanligt. Men annars pratar vi långa messenger under dagarna och hela kvällarna.
Citera
2018-09-28, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Tror det har att göra med hennes ex och det där med att du skulle börja träffa barnen.

Exet kan ha gett henne någon form av signaler på att det kanske fanns en chans att de skulle bli ihop igen under födelsedagsfirandet?

Eller så kom hon till någon sorts insikter om att det trots allt inte är en bra idé att blanda ihop dig och hennes barn/familjeliv.

Jag tror inte exet alls är med på den grejen faktiskt. Han har en ny tjej som han bor ihop med och han verkar jäkligt trött på henne. Men det kan vara så att hon vill ha tillbaks honom.

Min känsla är ju att hon insåg att risken var att hon kunde bli lämnad igen och att det skulle bli seriöst när barnen skulle få veta. Födelsedagen påminde henne om att hon blev lämnad och att det är en känsla som hon inte vill uppleva igen.
Citera
2018-09-28, 19:13
Medlem
Noose..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockySvensson
Vi hade kontakt varje dag sedan tidig sommar. Under barnveckorna så träffades vi inte men annars träffades vi som vanligt. Men annars pratar vi långa messenger under dagarna och hela kvällarna.

Ännu mer tragiskt. Jag tänkte använda ordet märkligt men det är inte märkligt, tyvärr så är det så här kvinnor med barn beter sig. Det tror att de har en chans till på kärleken och tvekar inte att byta om det ser grönare ut på andra sidan.
Citera
2018-09-28, 19:14
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Jag tror inte exet alls är med på den grejen faktiskt. Han har en ny tjej som han bor ihop med och han verkar jäkligt trött på henne. Men det kan vara så att hon vill ha tillbaks honom.

Min känsla är ju att hon insåg att risken var att hon kunde bli lämnad igen och att det skulle bli seriöst när barnen skulle få veta. Födelsedagen påminde henne om att hon blev lämnad.

Kan ju också vara så att hon ser och känner av att skilsmässan varit jobbig för barnen och att situationen nu är jobbig för barnen, och inte vill röra till den mera genom att blanda in dig i det hela?

(Och ja, det är nog ganska vanligt att man i viss mån som förälder projicerar sina känslor på barnen, så att hon kanske överskattar hur jobbigt det är för barnen eftersom hon själv tycker att det känns jobbigt)
Citera
2018-09-28, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
Ännu mer tragiskt. Jag tänkte använda ordet märkligt men det är inte märkligt, tyvärr så är det så här kvinnor med barn beter sig. Det tror att de har en chans till på kärleken och tvekar inte att byta om det ser grönare ut på andra sidan.

Du menar att hon har en annan på gång? Det är i alla fall ingen hon har hunnit träffa de senaste 3 veckorna. Hon kan ju ha messat personen men inte träffat. Det vet jag.

Samtidigt är det ju lite konstigt i det läget att fortsätta dejta mig, sova och hångla med mig, säga att hon saknar mig, är rädd för att jag ska lämna henne etc.
Senast redigerad av RockySvensson 2018-09-28 kl. 19:19.
Citera
2018-09-28, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Kan ju också vara så att hon ser och känner av att skilsmässan varit jobbig för barnen och att situationen nu är jobbig för barnen, och inte vill röra till den mera genom att blanda in dig i det hela?

(Och ja, det är nog ganska vanligt att man i viss mån som förälder projicerar sina känslor på barnen, så att hon kanske överskattar hur jobbigt det är för barnen eftersom hon själv tycker att det känns jobbigt)

Japp, dottern fick ett fullständigt bryt veckan efter och jag sa till en kompis att det är nog inte barnen som har det svårt utan det är hon.

Så jag håller med dig, men jag tror inte hon skyddar barnen i första hand, utan sig själv. Barnen är bara en snuttefilt att gömma sig bakom eftersom hon inte har hanterat sina egna känslor efter skilsmässan. Så uppfattar jag det.
Citera
2018-09-28, 19:19
Medlem
Noose..s avatar
Citat:
Du menar att hon har en annan på gång? Det är i alla fall ingen hon har hunnit träffa de senaste 3 veckorna. Hon kan ju ha messat personen men inte träffat. Det vet jag.

Nej det tror jag inte utan att hon var helt öppen för en annan än dig om det dök upp någon, vilket det gjorde. Grunden är en kvinna som är svag och inte klarar av att vara ensam och stå på egna ben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in