2018-09-28, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheldrake
Känns orimligt att det inte skulle stå något i Amerikansk media om Obama blivit kidnappad eller utsatt för kidnappningsförsök.. I Washington Post nämns det inget i alla fall. https://www.washingtonpost.com/?noredirect=on

Nu tror jag verkligen inte Obama är kidnappad. Men om han nu var det så hade media i USA hållt tyst tills dom fått grönt ljus att rapportera om det från vita huset. Tror jag...
Citera
2018-09-28, 18:08
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Det hela kan dock handla om Obomba.

Några har förmodligen försökt att knäppa honom men något gick snett.

Absolut!
Jag menade dock att Obama skulle vara kidnappad.
Citera
2018-09-28, 18:09
Medlem
[Wizard]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hur kan dom veta att det är tre och exakt vilken bil det handlar om ingen vittnat eller kameror fångat förloppet?

Jag tror de vet exakt vilka personerna är, de bara vill släppa ut så lite information de behöver för att ge ett adekvat signalement. Vidare är det väldigt många myndigheter och "vittnen" inblandade och då kan lite ojämn information komma ut innan man lyckas lägga locket på.

När informationen om "3 personer" kom så läste jag det som konkreta fakta men kort därefter kom det inga fler sådana fakta i fallet, men jag utläste det som att informationsflödet stryptes snarare än en dementering.

Fall av den här digniteten brukar ta tid innan allt kommer ut - absolut inte innan de jagade har åkt dit eller helt har försvunnit och det har gått flera dagar.

Jag har dock stor tillit till den danska polisen och deras arbete vid ubåtsmordet imponerade stort på mig - inte minst hur de insåg vikten av att löpande rapportera till media vad som hände! Hade gärna sett samma stake i de svenska myndigheterna...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Som framgår av det jag säger spekulerar jag i att en gängmedlem levande blivit tagen som gisslan/kidnappad, då har snuten inte mycket att välja på än att göra en stor insats, om de vill gå ur det här med hedern i behåll i vänsterblivna Skandal-navien!

Nja, en sådan insats görs inte över en gängmedlem. Antagligen terrorrelaterat, något planerat som har gått fel där de lyckades fly scenen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Som framgår av det jag säger spekulerar jag i att en gängmedlem levande blivit tagen som gisslan/kidnappad, då har snuten inte mycket att välja på än att göra en stor insats, om de vill gå ur det här med hedern i behåll i vänsterblivna Skandal-navien!

Aldrig att de drar på ett sådant här spektakel för en kidnappad gängmedlem.
Citera
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Själva bilen ägs av ett Sverigeföretag, hyrdes normalt ut av vem och till vem?

Till vem villde inte säga.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
polisen drar tillbaks löftet om pressträff., för helvete.
Oj, det är nåt riktigt stort det här...
Citera
Medlem
Obama mår nog bra, annars hade USA nog redan invaderat Danmark. Men ett misslyckat dåd kan det ju vara.
Citera
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xaidm
Wtf alltså, man stänger ett helt land och berättar inte vad det rör sig om. Varför skulle man göra detta? Det måste vara att ingenting är avvärjt ännu och man inte vill skapa panik.
Mjo, lutar onekligen åt ett pågående brott
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Nej. Inte en så stor insats. Eller tror du att det är nån som inte betalat sina parkeringsböter?

Man stänger inte ner en jävla bro för ingenting

Inte en bro. ALLA broar, alla färjor, alla flyg. Man stängde ner hela landet, och det gör man inte hur som helst.
Citera
2018-09-28, 18:10
Medlem
Wtf alltså, man stänger ett helt land och berättar inte vad det rör sig om. Varför skulle man göra detta? Det måste vara att ingenting är avvärjt ännu och man inte vill skapa panik.

Ja, håller med om ovan. Helt galet att inte medborgarna får någon information.
Citera
2018-09-28, 18:10
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Segment
Det där tror jag inte på. Artikeln är publicerad 14:05. Verkar som att Obama höll på med sitt event fram till lite innan klockan 14. Den här videon är till exempel postad 13:53. Blev han hämtad i en Harrier på parkeringsplatsen eller?
Du åker från Kolding till Odense på en kvart, och det tar inte speciellt lång till att komma upp i luften. Finns nog utrymme för avrundningar här och där i rapporteringen. Låter inte så märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in