2018-09-28, 18:05
Medlem
letspanics avatar
Om det hettar till på det här sättet så dumpar man väl bilen och gisslan och satsar på att fly istället?
Citera
2018-09-28, 18:05
Medlem
Sheldrakes avatar
Känns orimligt att det inte skulle stå något i Amerikansk media om Obama blivit kidnappad eller utsatt för kidnappningsförsök.. I Washington Post nämns det inget i alla fall. https://www.washingtonpost.com/?noredirect=on
Citera
2018-09-28, 18:06
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Gängkrig orsakar inte en sådan här stor insats. Detta är något större än tex kriminella knarkligor
Som framgår av det jag säger spekulerar jag i att en gängmedlem levande blivit tagen som gisslan/kidnappad, då har snuten inte mycket att välja på än att göra en stor insats, om de vill gå ur det här med hedern i behåll i vänsterblivna Skandal-navien!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Om det hettar till på det här sättet så dumpar man väl bilen och gisslan och satsar på att fly istället?

Beror ju på om man tror att martyrdöd och paradiset väntar annars
Citera
Medlem
Segments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det går rykten om att insatsen har något att göra med att den forne amerikanske presidenten Barack Obama under dagen besökt Danmark. Enligt Ekstrabladet ska Obama dock redan ha lämnat Danmark.

”Polisen har tidigare upplyst att Obama har flugit från Danmark igen. Han har dessutom inte varit på Själland”, skriver Ekstrabladet.

https://www.expressen.se/kvallsposten/stora-balt-bron-stangd-/

Det där tror jag inte på. Artikeln är publicerad 14:05. Verkar som att Obama höll på med sitt event fram till lite innan klockan 14. Den här videon är till exempel postad 13:53. Blev han hämtad i en Harrier på parkeringsplatsen eller?
Citera
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
För helvete!

Obama har lämnat Danmark.
Lägg ner det tramset!

Det hela kan dock handla om Obomba.

Några har förmodligen försökt att knäppa honom men något gick snett.
Citera
2018-09-28, 18:07
Medlem
ImTheMans avatar
polisen drar tillbaks löftet om pressträff., för helvete.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Som framgår av det jag säger spekulerar jag i att en gängmedlem levande blivit tagen som gisslan/kidnappad, då har snuten inte mycket att välja på än att göra en stor insats, om de vill gå ur det här med hedern i behåll i vänsterblivna Skandal-navien!

När kriminella blivit kidnappade i Sverige har det ju inte hänt någonting och sedan dyker liket upp på våren när snön smälter..
Citera
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holeshot
Jag tror de jagar en terrorcell. Från Sverige, men attentatet var tänkt att ske/har skett i Danmark. Antar att det fanns en del celebra mål att välja på runt Obamas besök. Har de lyckats kidnappa någon så har de redan skickat bevis på detta till anhöriga, men ej till media eftersom det är så tyst

Själva bilen ägs av ett Sverigeföretag, hyrdes normalt ut av vem och till vem?
Citera
2018-09-28, 18:08
Medlem
Nu har Köpenhamnspolisen sagt att de inte är helt säkra på om det blir ett pressmeddelande inom kort, men att det kommer så småningom ny information.

Wtf alltså, man stänger ett helt land och berättar inte vad det rör sig om. Varför skulle man göra detta? Det måste vara att ingenting är avvärjt ännu och man inte vill skapa panik.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
Obama är ett hett spår just nu iaf.

Jag minns när vi haft presidentbesök i Sverige. Dom stängde av allt med typ 3km radie från presidenten. Stängde ner E4:an osv. Kanske inte lika rigoröst när han inte längre har ämbetet men tänkter mig ändå att en terrorattack är mer eller mindre omöjlig att utföra.

Sen kanske det är så att IQ befriade IS-krigare inte förstår detta och försöker ändå.
Citera
Medlem
Segments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheldrake
Känns orimligt att det inte skulle stå något i Amerikansk media om Obama blivit kidnappad eller utsatt för kidnappningsförsök.. I Washington Post nämns det inget i alla fall. https://www.washingtonpost.com/?noredirect=on

Fast ingen vet ju vad som har hänt (förutom polisen själva då). Washington Post får inte någon specialinformation från danska polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in