2018-09-28, 16:44
Medlem
RadioDDR1s avatar
Tidigare chef för Danska Säkerhetspolisen (PET):
- Aldrig någonsin tidigare sett en så omfattande insats i Danmark.

https://ekstrabladet.dk/112/tidligere-pet-chef-aldrig-nogensinde-oplevet-noget-lignende/7329413
Citera
2018-09-28, 16:44
Medlem
Bossks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Wizard]
Det vore trevligt om ni med egna exotiska och vilda teorier skriver att det är just er "teori" och inte skriver det som fakta, annars spårar det bara ur och ingen vet vad som är sant eller falskt.

Jag syftar till påståenden som att det skulle vara ett barn till danska kungahuset t ex...

Bekräftade uppgifter:

Polisen söker Volvo
3 personer estimeras finnas i bilen
Polisen kontrollerar alla bilar som färdas över bron
Den efterlysta bilen måste stoppas "till varje pris"
Polisen uppmanar inte civila till att närma sig personerna i bilen

Mer än såhär vet vi inte i nuläget, resten är spekulation.
Citera
2018-09-28, 16:45
Avslutad
http://cphpost.dk/news/obama-heating-up-downtown-kolding-ahead-of-appearance-at-university-event.html
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jag vet inte hur det fungerar. Men jag antar att livvakterna följer ungarna till dörren. I alla fall på film.Fast någon med kunskap får gärna flika in här.
Jo, men det är svårt att vara 100% uppmärksam och småbarn är luriga och impulsiva samt lätta att slita med sig. Jag har ingen som helst aning om vad som skett, spekulerar bara, men konstigare saker har skett...
Citera
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalazarSlytherin
Även om jag inte är rojalist så är givetvis tanken på att några galna IS-sympatisörer har kidnappat ett barn ur kungafamiljen fullständigt fasansfullt. Hoppas verkligen inte det är fallet.

Enligt media ska kidnapparna tillhöra ett kriminellt gäng.
Citera
Medlem
Hmm ? Det är Fredag idag......Fredagar brukar vara favoritdagar för Islamister..
Citera
2018-09-28, 16:46
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jo, men det är svårt att vara 100% uppmärksam och småbarn är luriga och impulsiva samt lätta att slita med sig. Jag har ingen som helst aning om vad som skett, spekulerar bara, men konstigare saker har skett...

Du kan säkerligen ha rätt. Säger inget om det.
Eller så kanske livvakterna tillhör kidnapparna. Nej, nu ska jag inte spåra ut.
Citera
2018-09-28, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Låter osannolikt. De har livvakter (antar jag).

Varje barn lär ju ha 1-2 livvakter max. Enkel match för IS.

Sedan kan man ju ta svenska kungahuset som exempel. Carl-Philip och Madeleine har sällan livvakter till vardags. De har bara livvakter vid större tillställningar. Något som säkert gäller även prins Joakims barn. De står långt ned i tronföljden och lär knappast ha bättre bevakning än tex Carl-Philip och Prinsessan Madeleine.
Citera
2018-09-28, 16:47
Medlem
Steinarrs avatar
Det som gör det hela så anmärkningvärt är ju att bilen måste "stoppas till varje pris".

Att man dessutom stänger bron mitt på dagen en fredag i två timmar samt kopplar in militären gör det hela ännu mer anmärkningvärt.

Någonting väldigt, väldigt allvarligt har hänt.
Citera
2018-09-28, 16:47
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalazarSlytherin
Även om jag inte är rojalist så är givetvis tanken på att några galna IS-sympatisörer har kidnappat ett barn ur kungafamiljen fullständigt fasansfullt. Hoppas verkligen inte det är fallet.

Det var ju storsint av dig.

Men pratet om IS och kungafamiljen är bara trams. Finns ingen som helst bäring i dessa rykten.
Citera
2018-09-28, 16:48
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Tidigare chef för Danska Säkerhetspolisen (PET):
- Aldrig någonsin tidigare sett en så omfattande insats i Danmark.

https://ekstrabladet.dk/112/tidligere-pet-chef-aldrig-nogensinde-oplevet-noget-lignende/7329413

Jag blir toookig av att inte veta! Vad har hänt och varför?!
Citera
2018-09-28, 16:48
Medlem
bagarn29s avatar
DR 2 har reporter i Århus som uppger att de väntar på polis från Köpenhamn. Bl.a. har PET också kopplats in.

Polisen letar efter de tre personer i andra bilar vid Öresundsbron. Det tyder på att polisen vet säkert vem de tre är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in