2018-09-28, 16:09
  #133
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Njae varför skulle det vara så konstigt?

Person hyr bil --> lämnar inte tillbaka den --> Hertz anmäler stulen, och avställer den för att underlätta att få tag i den.

Men det betyder att de planerat ”dådet”. Om de stulit bilen för flera dagar sedan. Ingen impulsgrej alltså.
Citera
2018-09-28, 16:09
  #134
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Njae varför skulle det vara så konstigt?

Person hyr bil --> lämnar inte tillbaka den --> Hertz anmäler stulen, och avställer den för att underlätta att få tag i den.
Förvisso men om det omtalade lokaliseringssystemet fungerar borde ju bilens position ändå vara känd?
Citera
2018-09-28, 16:10
  #135
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
När USAs presidenter landar i olika länder - så gäller amerikanska regler!

När Bush landade i Göteborg hade han med sig egna stidsvagnar(bilar av militär grad) i 3 andra flygplan.
Det var likadant när dom hade klimatmöte i Köpenhamn. Då var det flygförbud över halva Skåne också.

Men nu var det bara Obama & hans privatplan landade dessutom inte i Köpenhamn, utan på någon mindre flygplats på Jylland.
Citera
2018-09-28, 16:11
  #136
Medlem
Bossks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Bästa teorin hittills.

Misslyckat dåd mot Obama eller liknande? De blev påkomna på något sätt, hann fly från platsen, och jagas ny till 1000%?

Det här är faktiskt troligt. Om det här är fallet så är det otroligt anmärkningsvärt att de ens hann komma undan och är på flykt.

Skulle vara bra om någon kunde rapportera läget från Köpenhamns gator, om polis och militär är utplacerade så kan man nog anta att personerna i Volvon anses vara ett hot mot det danska rikets säkerhet.
Citera
2018-09-28, 16:12
  #137
Medlem
Slipsluders avatar
Till er som är övertygade om att man hittat bilen bara för att bron är öppen igen. Tänk på att klockan är 16 och att det är fredag. Det är väldigt många som pendlar så det går inte att ha stängt så värst länge. Det kan alltså vara så att man inte fått tag på bilen men däremot förstärkt med polis etc så att trafiken kan flyta på men att man kollar efter misstänkta.
Citera
2018-09-28, 16:12
  #138
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
De ställde väl av den när den anmäldes stulen? Vilket betyder att den stals för 4 dagar sedan...
Den stals i somras enl. uppgift (från AB:s chatt):
Jag vet vilken bil det är, jag jobbar med att tvätta hyrbilar på Sturup i Malmö.
Denna bilen har varit stulen sen i sommras.
Jag förmodar att personalen på hyrbilsbolaget har informerat polis
Citera
2018-09-28, 16:12
  #139
Medlem
Hamsterbolls avatar
I slutet av juli blev en muslim dömd till 15 års fängelse för att ha planerat mordet på Lars Vilks. Kan det vara kopplat till det?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/helsingborg/15-ars-fangelse-for-mordplaner-pa-lars-vilks
Citera
2018-09-28, 16:13
  #140
Medlem
När ni talar om terror slog det mig att det kanske kan vara någon väldigt omtyckt imam som blivit kidnappad och nu måste polisen fixa det här så det inte tar hus i helvete?
Citera
2018-09-28, 16:14
  #141
Medlem
RadioDDR1s avatar
Massiv insats för en kidnappning. Min teori: En terrorcell som SÄPO väntat för länge på att spränga har skridit till verket.

"Stoppa bilen oavsett vad" tycker jag låter som ett ganska dåligt tips i ett kidnappningsdrama. Mer rimligt att applicera på islamska jihadterrorister.
Citera
2018-09-28, 16:14
  #142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Förvisso men om det omtalade lokaliseringssystemet fungerar borde ju bilens position ändå vara känd?

Går att stänga av.
Citera
2018-09-28, 16:15
  #143
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Men det betyder att de planerat ”dådet”. Om de stulit bilen för flera dagar sedan. Ingen impulsgrej alltså.

Och? Finns inget som säger att detta inte skulle vara planerat.
Citera
2018-09-28, 16:15
  #144
Avslutad
Det skulle kunna vara så att någon är kidnappad och risken stor stt personen kommer bli mördad.

Oavsett om det är en kriminell eller Obama eller knud för bageriet så kan inte Dansk polis ”skita i det” av moraliska skäl.

Dom går du in 100% och försöker stoppa den förmodade mordet eftersom allt annat skulle vara politiskt självmord.

Danskarna har väl dessutom andra regler när det handlar om att samarbeta mellan Polis och militär. Jag har även för mig att Nationella insatsstyrkan i Sverige kan använda sig av militära helikoptrar så det lär vara detsamma för danskarna.

Men spännande oavsett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in