Citat:
Ursprungligen postat av
Eldarn.
Jag förstår att Gren har gjort ett praktuselt jobb som sportchef men det går inte att beskylla en hel förenings fall på en människa. Frank Andersson? Jörgen Lennartsson? Varför har det inte satsats på unga, egna produkter? Det kan väl knappast vara Mats Grens fel.
Den första akademispelare jag kommer på hos er är Patrik Karlsson-Lagemyr. Från vissa i ert supporterled verkar han vara en Messias men faktum är att han är en ömtålig medioker spelare som är skadad oftare än han gör sin gubbe. Grabben, som är född 1996, har inte ens gjort 30 allsvenska matcher?! Men vad gör tränarna åt situationen? Ja, inte fan plockar de upp fler junisar i alla fall.
Erlingmark, varför får inte han lira? Gren må vara helt dum i huvudet, men gubben kan ju omöjligt förhandlat in en klausul som förhindrar honom från spel.
Akademin är det viktigaste som finns för en fotbollsklubb som vill nå framgång. Det är inte Grens fel att ni inte får ut något av det för när någon äntligen får ta steget från J till A säljer han av fanskapet för 30+ till Premier League. Sedan att mer än hälften hamnar i mellanfickor är ett resultat av den svågerpolitik ni drivit i flera årtionden nu - och tro det eller ej, det är inte heller Mats Grens fel.
Nog för att det är lätt att beskylla mycket av skiten på sportchefen - och missförstå mig inte, Gren ska ha kritik, men att beskylla ALLTING på sportchefen är vanvettigt. Det är ett tecken på att det inte bara är er trupp och ledning som osar av en förlorarmentalitet värre än Bajens och av en acceptans av förluster. Det är ett tecken på att även ni supportrar har tappat det totalt och bara accepterar förlust efter förlust, bolltapp efter bolltapp och negativa skriverier efter negativa skriverier.
Vakna för helvete, ni åker ur i år och även om jag är Gnagare så behöver Allsvenskan IFK Göteborg. Framförallt i tider där historielösa lag sabbar kulturen, ligan och föreningsdemokratin.
(Tar för givet att du är blåvit.)
Gren har fixat fram både tränare som spelare.
Spelare som exempelvis Lennartsson inte ville ha. Gren såg också till att halva laget förra året stod utan kontrakt långt in på säsongen. Det sistnämnda skapar ju knappast någon somhelst trygghet eller glädje hos laget.
Gren har dessutom köpt ett gäng spelare dyrt som vi knappt fått betalt för. Förutom vår förra målis då. Annars har det varit rena förlustaffärer .
Inga spelare av rang ,ingen bra tränare och inga pengar. Hur går det då ?
Jo precis som nu. Visst det går bra att med banderoll skylla på Frank Andersson medan man friar Gren. Det går också bra att skylla på Lennartsson men återigen fria Gren.
Gren har haft några år på sig att styra upp lager, men ingen, absolut ingen kan säga att han lyckats. Han och Poya har visat båda vad dom går för.
Nu får någon annan ta över. Min dröm hade varit Svennis som sportchef och Stahre som tränare.
Ngt som aldrig kommer att ske. Tyvärr