2018-09-27, 23:40
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
Det fetade var lätt top 3 gällande det sämsta jag läst på Flashback.
Tyck vad du vill. Att beskylla Mats Gren för allt är att ställa sig på alla fyra och ta den i tvåan. Årets misär är resultat av flera års maktmissbruk, svågerpolitik och felbeslut.

Vakna.
2018-09-27, 23:45
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Bara att gratulera gnaget till guldet. För att Peking ska komma ikapp måste gnaget torska 2 och kryssa 1, samtidigt som man själva går rent. Alternativt gå rent samtidigt som gnaget kryssar 4 matcher. Det kommer givetvis inte att hända.

Eh, har du sett respektive spelschema?

Jag törs inte slappna av och som tur är gör spelarna inte det heller.
2018-09-27, 23:53
Medlem
Shuyins avatar
Svårt att tro att det var IFK Göteborg som vi mötte i kväll. Ett håglöst lag som verkade rädda för att förlora med för många mål. Inte ett avslut på hela första halvleken! På hemmaplan. Även om vi gör det bra och spelar tålmodigt, jag var lite irriterad på att vi inte avgör matchen i första med typ två bollar till.

Skönt att vinna i Göteborg för första gången sen 2014. AIK har nu vunnit mot Hammarby och Göteborg fyra gånger i år, känns mycket bra då de matcherna ger energi till laget.

Finns en del hinder kvar på vägen dock men det ser lovande ut.
2018-09-28, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Tyck vad du vill. Att beskylla Mats Gren för allt är att ställa sig på alla fyra och ta den i tvåan. Årets misär är resultat av flera års maktmissbruk, svågerpolitik och felbeslut.

Vakna.

Man vet att du yrar när du slänger dig med begrepp du inte har någon aning om. Vilka är det som har bedrivit ”svågerpolitik”?

Ordet du söker är NEPOTISM. Så stå inte och lek upplyst när du egentligen griper efter halmstrån. Kritiken är dessutom i det närmaste enhällig från supportrar. Man är däremot medveten om att det kostar att sparka personal och en ännu viktigare fråga är vem som i sådana fall skall ersätta.

Jag skulle gärna vilja se att du utvecklar det jag fetade i min första citering.
2018-09-28, 01:20
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Bara att gratulera gnaget till guldet. För att Peking ska komma ikapp måste gnaget torska 2 och kryssa 1, samtidigt som man själva går rent. Alternativt gå rent samtidigt som gnaget kryssar 4 matcher. Det kommer givetvis inte att hända.
Ja, nu är det klart. Frågan är om någon i AIK har samma balls som Pavel och redan nu titulerar sig mästare.
https://www.svd.se/cibicki-vi-tappar-inte-detta
2018-09-28, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Jag förstår att Gren har gjort ett praktuselt jobb som sportchef men det går inte att beskylla en hel förenings fall på en människa. Frank Andersson? Jörgen Lennartsson? Varför har det inte satsats på unga, egna produkter? Det kan väl knappast vara Mats Grens fel.

Den första akademispelare jag kommer på hos er är Patrik Karlsson-Lagemyr. Från vissa i ert supporterled verkar han vara en Messias men faktum är att han är en ömtålig medioker spelare som är skadad oftare än han gör sin gubbe. Grabben, som är född 1996, har inte ens gjort 30 allsvenska matcher?! Men vad gör tränarna åt situationen? Ja, inte fan plockar de upp fler junisar i alla fall.
Erlingmark, varför får inte han lira? Gren må vara helt dum i huvudet, men gubben kan ju omöjligt förhandlat in en klausul som förhindrar honom från spel.

Akademin är det viktigaste som finns för en fotbollsklubb som vill nå framgång. Det är inte Grens fel att ni inte får ut något av det för när någon äntligen får ta steget från J till A säljer han av fanskapet för 30+ till Premier League. Sedan att mer än hälften hamnar i mellanfickor är ett resultat av den svågerpolitik ni drivit i flera årtionden nu - och tro det eller ej, det är inte heller Mats Grens fel.

Nog för att det är lätt att beskylla mycket av skiten på sportchefen - och missförstå mig inte, Gren ska ha kritik, men att beskylla ALLTING på sportchefen är vanvettigt. Det är ett tecken på att det inte bara är er trupp och ledning som osar av en förlorarmentalitet värre än Bajens och av en acceptans av förluster. Det är ett tecken på att även ni supportrar har tappat det totalt och bara accepterar förlust efter förlust, bolltapp efter bolltapp och negativa skriverier efter negativa skriverier.

Vakna för helvete, ni åker ur i år och även om jag är Gnagare så behöver Allsvenskan IFK Göteborg. Framförallt i tider där historielösa lag sabbar kulturen, ligan och föreningsdemokratin.

(Tar för givet att du är blåvit.)

Gren har fixat fram både tränare som spelare.
Spelare som exempelvis Lennartsson inte ville ha. Gren såg också till att halva laget förra året stod utan kontrakt långt in på säsongen. Det sistnämnda skapar ju knappast någon somhelst trygghet eller glädje hos laget.
Gren har dessutom köpt ett gäng spelare dyrt som vi knappt fått betalt för. Förutom vår förra målis då. Annars har det varit rena förlustaffärer .
Inga spelare av rang ,ingen bra tränare och inga pengar. Hur går det då ?
Jo precis som nu. Visst det går bra att med banderoll skylla på Frank Andersson medan man friar Gren. Det går också bra att skylla på Lennartsson men återigen fria Gren.

Gren har haft några år på sig att styra upp lager, men ingen, absolut ingen kan säga att han lyckats. Han och Poya har visat båda vad dom går för.
Nu får någon annan ta över. Min dröm hade varit Svennis som sportchef och Stahre som tränare.
Ngt som aldrig kommer att ske. Tyvärr
2018-09-28, 06:22
Medlem
Syrran ringde igår. "Jag hörde att AIKs målvakt satte sig ner. Vet du om han är kvar på plan? Kameran visar nämligen aldrig AIKs straffområde"

Hon kollade matchen på TV, jag lyssnade på radiosporten. Hon håller på Änglarna
2018-09-28, 07:08
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
Man vet att du yrar när du slänger dig med begrepp du inte har någon aning om. Vilka är det som har bedrivit ”svågerpolitik”?

Ordet du söker är NEPOTISM. Så stå inte och lek upplyst när du egentligen griper efter halmstrån. Kritiken är dessutom i det närmaste enhällig från supportrar. Man är däremot medveten om att det kostar att sparka personal och en ännu viktigare fråga är vem som i sådana fall skall ersätta.

Jag skulle gärna vilja se att du utvecklar det jag fetade i min första citering.
Nepotism är ju svågerpolitik? Jag leker inte upplyst någonstans, är för fan Gnagare. Detta är vad jag har snappat upp som utomstående.

Var har jag nämnt att Mats Gren borde sparkas? Helt medveten om att Göteborg sitter på en usel ekonomi så därför tog jag inte upp det alternativet. Jag trodde att det framgick relativt tydligt att det jag menade var att Mats Gren inte ska belastas för allt detta, ÄVEN om han ska ha kritik. Eller är personal i detta fall någon/några andra?

Vad vill du att jag ska utveckla?

Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Gren har fixat fram både tränare som spelare.
Spelare som exempelvis Lennartsson inte ville ha. Gren såg också till att halva laget förra året stod utan kontrakt långt in på säsongen. Det sistnämnda skapar ju knappast någon somhelst trygghet eller glädje hos laget.
Gren har dessutom köpt ett gäng spelare dyrt som vi knappt fått betalt för. Förutom vår förra målis då. Annars har det varit rena förlustaffärer .
Inga spelare av rang ,ingen bra tränare och inga pengar. Hur går det då ?
Jo precis som nu. Visst det går bra att med banderoll skylla på Frank Andersson medan man friar Gren. Det går också bra att skylla på Lennartsson men återigen fria Gren.

Gren har haft några år på sig att styra upp lager, men ingen, absolut ingen kan säga att han lyckats. Han och Poya har visat båda vad dom går för.
Nu får någon annan ta över. Min dröm hade varit Svennis som sportchef och Stahre som tränare.
Ngt som aldrig kommer att ske. Tyvärr
Du har en bra poäng men om du ska fortsätta stå på den granskande sidan men försöka hitta fler personer som ligger bakom Göteborgs förfall, vilka skulle det då kunna vara?
Senast redigerad av Eldarn. 2018-09-28 kl. 07:10.
2018-09-28, 08:01
Medlem
Jag skulla hissa en flagga för Häcken. De kanske lurar i vassen, men ska inte räknas bort från europaplatserna.

De är det lag som gjort glest mål och släpper dessutom in få, bara AIK och Peking färre.

Det finns en risk/chans att Bajen bara tar 10 poäng till och faller då.
Malmö då? Häcken är 3p efter med bättre målskillnad och har Malmö hemma (vinnaren där....).

Stabilt AIK-seger igår. Göteborg gjorde väl det som de gör. Efter 5 bra minuter i första halvlek verkade de ställa upp 7-2-1. Poya sägs ha en oförklarad spelidé, frågan är väl om han har (och realistiskt kommer få) en spelartrupp för den?

"Stabilt" är en beskrivning av AIK 2019. 13 insläppta (varav 5 av Norrköping) 41 gjorda. Vad är rekordet med minst insläppta?
2018-09-28, 08:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag skulla hissa en flagga för Häcken. De kanske lurar i vassen, men ska inte räknas bort från europaplatserna.

De är det lag som gjort glest mål och släpper dessutom in få, bara AIK och Peking färre.

Det finns en risk/chans att Bajen bara tar 10 poäng till och faller då.
Malmö då? Häcken är 3p efter med bättre målskillnad och har Malmö hemma (vinnaren där....).

Stabilt AIK-seger igår. Göteborg gjorde väl det som de gör. Efter 5 bra minuter i första halvlek verkade de ställa upp 7-2-1. Poya sägs ha en oförklarad spelidé, frågan är väl om han har (och realistiskt kommer få) en spelartrupp för den?

"Stabilt" är en beskrivning av AIK 2019. 13 insläppta (varav 5 av Norrköping) 41 gjorda. Vad är rekordet med minst insläppta?

Det kommer stå mellan oss och Häcken om den sista europaplatsen. De kommer som alltid smygande bakom när det redan är försent och det mesta är avgjort det är då börjar Häcken vinna sina matcher.

Vi innehar det rekordet enligt svenskfotboll.se, Minst insläppta mål i en serie: 11: Malmö FF 86 och 89 så en bit kvar.
2018-09-28, 08:46
Medlem
För mig hade den här säsongen varit perfekt om vi (AIK), förutom spelet i Allsvenskan, hade kunnat göra någonting som åtminstone liknar Malmös spelsätt i Europa. Det känns som att, oavsett vad Malmö gör i Allsvenskan, så presterar man på ett jävligt bra sätt i europaspel. Det får man ge dom. Det spel vi har i Allsvenskan håller inte ens i närheten i EL eller ännu mindre i CL. Norling får bättra sig till nästa år.
2018-09-28, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det är väl förvisso aldrig helt osannolikt om det rent teoretiskt kan hända förvisso om man ska dra det till sin spets.
Dock, även om vi skulle ta enbart 3-4 pinnar till på hela säsongen så spelar det ju ingen roll vad övriga lag i botten gör så länge dessa inte vinner varenda match. Även om vi skulle nolla är det ju föga troligt att såväl Sirius som BP vinner två matcher var till med endast sju kvar.
För att åka ur direkt skall alltså Dalkurd vinna tre av sju medan vi nollar, det sker givetvis inte heller.

Så för direkt nedflyttning är risken snudd på obefintlig.
För kval är risken minimal, det ska till något otroligt för att så ska ske. En seger mot ett avsågat TFF hemma och/eller ens poäng mot BP Grimsta räcker ju tveklöst.

Vem har snackat om hjärta och goa gubbar?
Tålamod är en annan grej än nämnda punkter.

Och återigen, med all den kritik som du och andra spyr ut så ser man inga egna lösningar på problemet. Det håller inte att bara kritisera utan att ha en lösning, så hur skulle du se till att vi blir bättre dels det som återstår av säsongen men även på sikt?

Matchen ikväll? Tja, det skulle väl vara en kombination av derbybaksmälla för AIK samt att dessa matcher lever sina egna liv oavsett tabellplaceringar som gör att vi kan ta det, men fan tro't.
Dock måste man älska matcher som kvällens med höstrusk, regn, elljusen som lyser upp arenan över staden och kylan. Man kan säga mycket om att matcherna som betyder mest avgörs när det är som ruggigast väder i riket men jisses vad höstmatcher är sköna.

Förövrigt verkar Amos få fortsatt förtroende i målet istället för Dahlin. Det är bra, Amos förtjänar det efter insatsen mot Häcken och efter Dahlins mindre lyckade insatser på sistone.
Vad säger att IFK inte nollar? Inser du inte hur jävla dåliga dom är?

Kritik och lösningar. Kan säga att Jörgen hade gjort jobbet 100ggr bättre än Poya. Så bort med Gren som bara tar in en massa skit i klubben.
En Gren som tydligen är på resa till USA. Vad ska han hitta där?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in