2018-09-27, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det fetade;
Det betyder inte att det är rätt.
Jag fattar inte varför folk är gifta om
de ändå är otrogna.

Du som letar efter alternativa gärningspersoner.
Vad tror du angående HD?

Antingen är du väldigt ung eller väldigt kristen. Ledsen att desillusionera dig, men människan är inte guds avbild utan ett djur som inte ens är särskilt mycket smartare än andra djur. Vi använder frontalloberna för att kontrollera våra drifter, men lyckas inte alltid. Det hjälper förstås att vårt samhälle har ett starkt tabu kring otrohet och mord för den delen. Menar du att otrohet skulle vara mindre problematiskt om man är sambo?
Citera
2018-09-27, 21:00
Medlem
Citat:
Det beror väl på vem som mördade henne
och varför?

Om det var HD som mördade henne
för att hon hade en intim relation med
HDs man så tycker jag att hon får
skylla sig själv.

Är mord en mindre synd än otrohet?
Citera
2018-09-27, 21:08
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Är mord en mindre synd än otrohet?

Jag har inte skrivit att det är OK att mörda!

Jag skrev att LW får skylla sig själv,
om HD mördade henne pga otroheten,
det är inte detsamma som att det är OK.
Citera
2018-09-27, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jo jag förstod att du förstod och att du lämnade en öppning för just den kommentaren du la nu.
Du är lätt förutse

Det bekymrar mig om Snoris jobbar med att hjälpa utsatta kvinnor. Det vore klädsamt med ett lite mer ödmjukt och öppet förhållningssätt. Även en jurist kan behöva den förmågan
Citera
2018-09-27, 21:16
Medlem
Citat:
Jag har inte skrivit att det är OK att mörda!

Jag skrev att LW får skylla sig själv,
om HD mördade henne pga otroheten,
det är inte detsamma som att det är OK.

Jag frågade inte heller om du ansåg att det var OK utan om du tycker att otrohet är ett större brott.
Citera
2018-09-27, 21:19
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Jag frågade inte heller om du ansåg att det var OK utan om du tycker att otrohet är ett större brott.

Givetvis tycker jag inte det.
Citera
2018-09-27, 21:21
Medlem
Citat:
Givetvis tycker jag inte det.

Fast du skrev ju att du skulle mörda (oklart vem) om din man var otrogen. Hoppas han också förstår att du inte menar vad du säger.
Citera
2018-09-27, 21:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Fast du skrev ju att du skulle mörda (oklart vem) om din man var otrogen. Hoppas han också förstår att du inte menar vad du säger.

Jag skrev att det hade varit möjligt
att jag hade gjort det.

Inte att jag skulle göra det.

Men jag förstår känslan av att vilja göra det.
Inte pga att det skulle vara en synd utan pga att
jag skulle hata så mycket.

Sedan så finns det ju spärrar som hindrar en från
att göra något sådant om man är frisk / normal.
Senast redigerad av gloriouslife 2018-09-27 kl. 22:05.
Citera
2018-09-27, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vet du om den kvinna som besökte en trädgårdsmarknad i Karlslund och som berättade om att hon sett en person utanför sitt fönster mordkvällen, är funnen?

Det verkar lite konstigt att denna kvinna inte lämnat sina otroligt viktiga uppgifter tidigare, och även nu senare när efterlysningen kommit.

Hon borde ju rimligen ha ventilerat dessa uppgifter med fler personer än dessa på marknaden...

Och det får mig att tänka på att kanske inte bara denna tant kanske är rädd för att lämna vittnesuppgifter...

Jag har försökt att bringa klarhet i om det är samma kvinna eller om det finns två som hört rösterna. Men det jag vet nu är det förmodligen samma kvinna vilket skulle ifrågasätta polisens arbete då den kvinnan jag tagit upp varit aktuell långtid från Juli om jag inte misstar mig nu. Och då är något galet om man sedan tvingas att efterlysa ett vittne som redan varit i kontakt med polisen.
Citera
2018-09-27, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Jag har försökt att bringa klarhet i om det är samma kvinna eller om det finns två som hört rösterna. Men det jag vet nu är det förmodligen samma kvinna vilket skulle ifrågasätta polisens arbete då den kvinnan jag tagit upp varit aktuell långtid från Juli om jag inte misstar mig nu. Och då är något galet om man sedan tvingas att efterlysa ett vittne som redan varit i kontakt med polisen.
Känns som det varit mycket konstigheter runt denna utredning..
Citera
2018-09-27, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare

Den senaste Tant Grå skulle ha sett någon prata, inte hört,
om jag har fattat rätt.
Citera
2018-09-27, 22:20
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Du fattar tydligen inte, det handlar inte om huruvida SD gjort sig skyldig till våld i lagens mening.

Det handlar om det sätt SD tar till för att få ut LW ur sin bil. Sättet han gör det på säger väldigt mycket om honom som person.

Det fetade: Alldeles rätt, det är för att det skulle säga mycket om honom som person om misshandeln och kvinnovåld ni ständigt ljuger om var sant.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-09-27 kl. 22:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in