2018-09-27, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag menar allvar.
LW had inte där att göra.
Och SD är en idiot som riskerade sin familj
för hennes skull.

Ok vi kan ha en potentiell GM här...
Citera
2018-09-27, 15:34
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ok vi kan ha en potentiell GM här...

Ja, om det hade varit min man
så hade det varit möjligt.
(Och det vet han om.)
Men nu känner jag inte någon av dem,
tack och lov.
Citera
2018-09-27, 15:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag menar allvar.
LW had inte där att göra.
Och SD är en idiot som riskerade sin familj
för hennes skull.

Men du sa ju själv alldeles nyligen:
"Det finns ingenting som motiverar ett mord."

https://www.flashback.org/p65371073#p65371073

Oavsett motiv är det lika illa att någon mördas om det inte är i nödvärn.
Man kan ju ha motiv liknande Madsen också (sexualsadistiskt motiv).
Motivet är ju bara rätt i mördarens eget huvud (och några till då som det verkar).

I vårt land har vi inte dödsstraff.
Särskilt inte för otrohet.

Man kan ju sedan tycka olika om saker och ting.
Det är ju den här tråden ett bevis på.

Men ett mord är ett mord.
Och om HD skulle vara mördaren är det inte ett dugg bättre än att SD är det. Finns inget varken den enes eller den andres eventuella motivbild som skulle väga upp för ett mord skulle vara mer berättigat.

Dödsstraff för otrohet?
Jesus.
Citera
2018-09-27, 16:20
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ja du har rätt, LW är förbrytaren och SD offret.

Tack för det!
Det var det mest rättvisande inlägget du skrivit.

-- LW gjorde sig skyldig till en brottslig handling när hon trots uppmaning från den rättmätiga ägaren vägrade lämna bilen. Utsatt för LWs kriminella handling var SD.

-- Vad gäller bilincidenten så är det otvetydigt så att gärningsman var LW och offret SD.

-- om man undrar varför SD inte ringde polisen bör man nog betänka att han
liksom normalt funtade personer förstod att han var i sin fulla rätt att också med visst tvång freda sin egendom.

Egenmäktigt förfarande.
Det handlar alltså framförallt om situationer där gärningsmannen olovligen tar och använder något, eller på något annat sätt olovligen rubbar annans besittning (typiskt sett förhindrar en rättmätig ägare från att fullt ut kunna utnyttja den rätt som denne har till en sak, eller vad det nu rör sig om). Detsamma gäller om man gör intrång i en persons besittning"

"gärningsmannen också anses begå egenmäktigt förfarande ifall denne försöker förhindra att en person rättmätigt försöker ta tillbaka något "

https://www.minilex.se/a/egenmäktigt-förfarande-och-andra-tillgreppsbrott

Det förstör och vilseleder tråden om osanningar om misshandel och kvinnovåld ständigt upprepas för att misskreditera MGM. Hoppas därför vi kan lägga bilincidenten bakom oss. Basta!
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-09-27 kl. 16:31.
Citera
2018-09-27, 16:30
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tack för det!
Det var det mest rättvisande inlägget du skrivit.

-- LW gjorde sig skyldig till en brottslig handling när hon trots uppmaning från den rättmätiga ägaren vägrade lämna bilen. Utsatt för LWs kriminella handling var SD.

-- Vad gäller bilincidenten så är det helt klart att gärningsman var således LW och offret SD.

-- om man undrar varför SD inte ringde polisen bör man nog betänka att han
liksom normalt funtade personer förstod att han var i sin fulla rätt att också med tvång freda sin egendom.

Egenmäktigt förfarande.
Det handlar alltså framförallt om situationer där gärningsmannen olovligen tar och använder något, eller på något annat sätt olovligen rubbar annans besittning (typiskt sett förhindrar en rättmätig ägare från att fullt ut kunna utnyttja den rätt som denne har till en sak, eller vad det nu rör sig om). Detsamma gäller om man gör intrång i en persons besittning"

"gärningsmannen också anses begå egenmäktigt förfarande ifall denne försöker förhindra att en person rättmätigt försöker ta tillbaka något "

https://www.minilex.se/a/egenmäktigt-förfarande-och-andra-tillgreppsbrott

Det förstör och vilseleder tråden om osanningar om misshandel och kvinnovåld ständigt upprepas för att misskreditera MGM. Hoppas därför vi kan lägga bilincidenten bakom oss. Basta!

Du fattar tydligen inte, det handlar inte om huruvida SD gjort sig skyldig till våld i lagens mening.

Det handlar om det sätt SD tar till för att få ut LW ur sin bil. Sättet han gör det på säger väldigt mycket om honom som person.

Fattar du inte det så gör du helt enkelt inte det, det spelar liksom ingen roll hur många gånger du tar copy/paste på dina egna inlägg.
Citera
2018-09-27, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Du fattar tydligen inte, det handlar inte om huruvida SD gjort sig skyldig till våld i lagens mening.

Det handlar om det sätt SD tar till för att få ut LW ur sin bil. Sättet han gör det på säger väldigt mycket om honom som person.

Fattar du inte det så gör du helt enkelt inte det, det spelar liksom ingen roll hur många gånger du tar copy/paste på dina egna inlägg.

Haha bra sagt! Han fattade inte heller att jag var ironisk
Citera
2018-09-27, 16:53
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Haha bra sagt! Han fattade inte heller att jag var ironisk
Du underskattar mig om du tror jag inte förstod ironin men du förstod inte hur rätt du hade
Citera
2018-09-27, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Jag förstod visst ironin men du förstod inte hur rätt du hade

Jo jag förstod att du förstod och att du lämnade en öppning för just den kommentaren du la nu.
Du är lätt förutse
Citera
2018-09-27, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, ni kan ju faktiskt vara något intressant på spåren här. Det finns uppgifter tidigare i tråden om att LW skall ha sysslat med just paketinslagning när någonting hände, så det är ju inte otänkbart att det har något med födelsedagsfirandet dagen därpå att göra. Tänker ni er då att GM t.ex. skulle ha kommit med en present som skulle slås in, och att det i samband med det här kan ha uppstått någon dispyt?
Och skulle det finnas digitala spår att SD skrivit att han kommer förbi, som vissa spekulerat i skulle han sitta på sannolika i första vändan - Är det någon som tror annat?
Citera
2018-09-27, 18:40
Medlem
Citat:
Det fetade;
Det betyder inte att det är rätt.
Jag fattar inte varför folk är gifta om
de ändå är otrogna.

Du som letar efter alternativa gärningspersoner.
Vad tror du angående HD?
Tror jag inte alls på, under 10% ligger väl skattningen på, så jag utesluter henne inte helt. Hon hade motiv, men TROR hon hade alibi.
Citera
2018-09-27, 18:54
Medlem
Citat:
Ok, bra svar tack. Men förklara gärna varför du slängde ur dig "Vi vet att LW hade ett rikt och ganska bra sexliv"
Det är nog många som läser här som vill ha svar på den frågan.
Jag ska med glädje svara på hur du skulle reagerat/agerat i bilen

Jag skulle INTE ta stryptag och pressa ner ett kvinnligt huvud mellan stolarna och gnugga henne i hårbottnen. Jag har aldrig lyft en hand mot en kvinna, det gör man bara inte.
Jag hade lugnt ätit hennes nybakade muffins och pratat färdigt.
Om nu mina barn var i dödlig fara på tågstationen
Så hade jag kört dit med henne sittandes kvar i bilen.

Om din partner slår eller tar styptag på dig ska du veta att det INTE är normalt för män att göra så, de flesta av oss skulle aldrig göra så. SD undantagen.
Är det uppe i att han tog stryptag nu? Får se vart detta landar när ni är klara med era spin-off:er.

Ja, nu kom det igen (sammanställt i andra inläggt med). Kört dit med henne i bilen... och avslöja otroheten? (ja, resultatet vart det, men inte där och då).
Ätit kakan och pratat färdigt... Ni kan verkligen inte sätta in er i andra situationer än era drömmar om ett perfekt samhälle där alla är som ni.

Det går verkligen inte in i era huvud att situationen inte är känd av oss och det som hände kan verkligen både vara otroligt ringa och extremt uppblåst av LW till fullt befogat och skulle andra (inte ni perfekta människor) skulle utövat mycket kraftigare åtgärder.

Betänk att SD inte ens tog in en försvarare. Skulle han känna att han ens var i närheten av gått över någon gräns skulle han väl tagit in en försvarare. Jag tycker det säger det mesta om situationen.
Citera
2018-09-27, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Tror jag inte alls på, under 10% ligger väl skattningen på, så jag utesluter henne inte helt. Hon hade motiv, men TROR hon hade alibi.

Jo, hon va väl med UW , det är väl bara det som saknas i den här soppan.

Nä, men någon form av alibi bör hon ju ha, så vitt vi vet så söktes inte hennes
bostad av ens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in