2018-09-26, 09:09
Medlem
Jon.Holmss avatar
Vad tycker ni om Lundins långa utläggning om hungersnöden i Sverige på 1800-talet då?

Självklart försökte han, i sann SVT-anda, jämföra den stora utvandringen till USA från Sverige med dagens situation, där miljontals bidragsparasiter från tredje världen kommer hit och får all inclusive. Dessutom fick han in en känga åt Trump på slutet.

Fattar inte varför jag ens tittar på ett TV-program med en så vänstervriden och sverigehatande programledare!
Citera
2018-09-26, 21:17
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Vad tycker ni om Lundins långa utläggning om hungersnöden i Sverige på 1800-talet då?

Självklart försökte han, i sann SVT-anda, jämföra den stora utvandringen till USA från Sverige med dagens situation, där miljontals bidragsparasiter från tredje världen kommer hit och får all inclusive. Dessutom fick han in en känga åt Trump på slutet.

Fattar inte varför jag ens tittar på ett TV-program med en så vänstervriden och sverigehatande programledare!

Anders Lundin gör som han är tillsagd. Han är en lydig kugge i propagandamaskinen. Anders Lundin är lydig. Lyder order. Han skulle utan att tveka utföra allt som hans chefer och herrar beordrade honom till: fellatio eller nackskott, allt är det samma för Anders Lundin. Varje diktatur består av en mängd Anders Lundin som villigt och lydigt låter sig lånas till drängtjänst oavsett om det gäller att gräva massgravar eller att stå i tv och uppfostra de olydiga och upproriska folket. Man får hoppas att det sparas en bit rep åt Anders Lundin då allt vänder och räkningen ska betalas. Det är han värd. Efter lång och lydig tjänst i staten.
Citera
2018-09-26, 23:57
Medlem
Begntts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Begntt
Ska prova norskt också.

Jag tänkte idag på att det har varit väldigt många "starka kvinnor" nu i historia berättelserna.
Varför?
Och två "homosar" i årets säsong är det vanligt att vara gay i USA?
Har sett tre norska (säsong 7) avsnitt nu och "berättelserna" har varit mycket mindre i den norska versionen tycker jag.
Det har varit mycket berg och fjordar och natur.
Mycket prat om lutfisk och skidåkning.
Två gånger fnyste deltagarna och tyckte illa om Sverige.
0 Homosar som jag märkt hittills, kanske kommer fram någon lite senare.

I avsnitt två höll de på med russ... RUSS!

Flera deltagare är bra.
Senast redigerad av Begntt 2018-09-27 kl. 00:00.
Citera
2018-09-27, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms

Grejen är ju att hela Sverige inte var fattigt vilket man fick uppfattning om. Det fanns människor i Sverige som levde i överflöd på den tiden. Saken är ju att det var enorma sociala klyftor mellan olika grupper i befolkningen. Tycker att Anders var för onyanserad där och framställde det som att hela Sverige svalt.
Citera
2018-09-28, 20:14
Medlem
Begntts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Begntt
Har sett tre norska (säsong 7) avsnitt nu och "berättelserna" har varit mycket mindre i den norska versionen tycker jag.
Det har varit mycket berg och fjordar och natur.
Mycket prat om lutfisk och skidåkning.
Två gånger fnyste deltagarna och tyckte illa om Sverige.
0 Homosar som jag märkt hittills, kanske kommer fram någon lite senare.

I avsnitt två höll de på med russ... RUSS!

Flera deltagare är bra.
Nu! en är homo! jag misstänkte det men eftersom de inte sa något de tre första avsnitten så tänkte jag att hen inte var det. Men sen sa hen "jag har redan kommit ur garderoben" och i nästa avsnitt sa hen det rakt ut. Två avsnitt kvar nu.
Det är tre stora långa tävlingar i den norska verisionen och den första tävlingen är meningslös.

Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Grejen är ju att hela Sverige inte var fattigt vilket man fick uppfattning om. Det fanns människor i Sverige som levde i överflöd på den tiden. Saken är ju att det var enorma sociala klyftor mellan olika grupper i befolkningen. Tycker att Anders var för onyanserad där och framställde det som att hela Sverige svalt.
Ja "borgarna" och medelklassen hade det bra och exporterade bland annat korn till Engelska hästar!
Folk ska inte ha hjälp för då blir de bara lata och om de får hjälp så ska de minst "låtsas jobba"
Dessutom ska de betala tillbaka (ungefär som C som vill att sfi ska vara lånefinansierat)

På nobelmiddagen har de en gång serverat barkbröd. Vidrigt. Det är bra att bojkotta det.
J*vla knösar.

Finns poddavsnitt om hungern på 1860-talet
Senast redigerad av Begntt 2018-09-28 kl. 20:21.
Citera
2018-09-30, 05:41
Medlem
Premium-CXs avatar
Anders Lundin sprider fake news i avsnitt 3 (30 september).

Om Gud i Sverige...

I skoldelen, historielektionen, ca 8 min in i programmet, berättar han bl.a. för jänkarna:
Citat:
Ni befinner er i ett gudlöst land.
Sverige = "Gudlöst land"?
Lundin hoppar med andra ord över att nämna att Sverige idag till betydande del är befolkat av muslimer som tror på och lever efter Allah (deras gud) och profeten Muhammed.
Och Gud via Allah lär öka mer och mer i Sverige då det blir fler och fler muslimer här (en miljon passeras väl senast 2020 med tanke på asylsökande och framför allt anhöriginvandringen kommande år, och då källor har beskrivit att det 2017 var ca 810.000 muslimer här) där en stor del är troende - samtidigt som gammelsvenskar dör allteftersom.

Kunde inte Lundin i SVT:s pk-anda räkna in ALLA gudstroende i Sverige? Varför utelämnar han muslimerna och Allah?
Citera
2018-09-30, 20:14
Medlem
Vanstertrollets avatar
Religiösa fanatiker hela bunten?
Citera
2018-09-30, 20:17
Medlem
Enmansdemos avatar
Vilken pinsamt Nutley-typ som inte kunde eller ville prata svenska

Om du fan gud borde du väl ha gått ner i vikt som människa under samma process?.
Jag försökte gråta en skvätt tillbaka över Tanyas tro på guden men jag förblir torrlagd där nere..

Christinas genetiskt betingade sydöstasiatiska pip-röst känns helt i sin ordning, annars
hade nått vart fel

Citat:
Ursprungligen postat av Premium-CX
Anders Lundin sprider fake news i avsnitt 3 (30 september).

Om Gud i Sverige...

I skoldelen, historielektionen, ca 8 min in i programmet, berättar han bl.a. för jänkarna:Sverige = "Gudlöst land"?
Lundin hoppar med andra ord över att nämna att Sverige idag till betydande del är befolkat av muslimer som tror på och lever efter Allah (deras gud) och profeten Muhammed.
Och Gud via Allah lär öka mer och mer i Sverige då det blir fler och fler muslimer här (en miljon passeras väl senast 2020 med tanke på asylsökande och framför allt anhöriginvandringen kommande år, och då källor har beskrivit att det 2017 var ca 810.000 muslimer här) där en stor del är troende - samtidigt som gammelsvenskar dör allteftersom.

Kunde inte Lundin i SVT:s pk-anda räkna in ALLA gudstroende i Sverige? Varför utelämnar han muslimerna och Allah?
Nä se det som ett friskhetstecken att SVT inte räknar
muhammedanerna som riktiga svenskar utan gäster
Betänk att det här programmet handlar om etniska svenskar, och således kan man göra avdrag
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-09-30 kl. 20:29.
Citera
2018-09-30, 20:31
Medlem
Konstigt att SVT inte tvingade killarna till målningen och tjejerna ut i skogen.
Citera
2018-09-30, 20:31
Medlem
JerryCottons avatar
Alaskamannen är ju lätt den softaste i gruppen, tar allt positivt, inget gnäll.
Citera
2018-09-30, 20:33
Medlem
Ashley borde visas i bild hela tiden.
Citera
2018-09-30, 20:37
Medlem
Andrew var rätt bra på svenska. Åtminstone uttalsmässigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto