Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Jag tror att "skrikvittnet" har hög trovärdighet, även hos utredningen. Efterlysningen på cykeltjejerna som gjordes nyligen byggde på uppgift från samma vittnen.
Det blev vad jag förstod inte belagt att det var samma cykeltjejer? Det byggde väl inte alls på samma uppgifter?
Så vi är tydliga med vad som framkommit.
MV svarade också på direkt fråga att han misstänkte cykeltjejerna vara ett av GM fabricerat alibi
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Lås inte fast i er dessa två tonårstjejer. Kan ha funnits flera i samma område eller att olika vittnesmål placerat dom på olika platser vid olika tidpunkter. Jag säger inte att min hypotes håller men jag bygger den på lite mera information än vad som kommit fram i tråden.
Och därmed kan Dalaan sett dessa tonårstjejer vid den uppgivna adressen. Men det blir tveksamheter när man identifierat all samtalstrafik i området. Der skulle betyda att deras mobiler var båda avstängda eller urladdade precis samtidigt. Vilket i sig minskar sannolikheten. Man jobbar hela tiden med vittnesuppgifter och får flytta runt på pusslet.
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Jag skrev precis ett svar på att min personliga åsikt är att dessa två tjejer inte finns utan det är någonting som SD uppgett i förhör för att skaffa sig ett alibi på mordkvällen.
Som jag uppgett tidigare så har SD erkänt att han haft kontakt via digitala medier. Men ej träffa LW på natten.