2018-09-26, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det tror jag också, för mycket slump att man hittar LW så
gott som i skrikens riktning från dalaan sett.

Förmodligen stämmer tiden väl också med vad rättsmedicin sagt. Troligen även med andra vittnesuppgifter vid aktuell tidpunkt. Hur skulle man annars kunna bygga en hypotes om flyktväg (om det stämmer). Jag tycker själv, vilket är oväsentligt i sak, att det var ett ytterst trovärdigt vittnesmål.
Citera
2018-09-26, 21:20
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Må dä.
Medan vissa hus var avspärrade i månader...

Om det självklart framgick att FP inte var BP kan jag förstå att det gick tämligen raskt.
Om det däremot föreföll vara BP så antar jag, som lekman för all del, att området runt FP, kanske hundra meter i vardera riktning, skulle vara högintressant och gås igenom ”med luskam” - och det görs inte på 8 timmar.

Jag vill å ena sidan tro på vittnet som hörde skriken - men trodde att det var från deras sida av motorvägen. Kan det ha varit så?

För jag får samtidigt en känsla av att FP inte är BP, bl a på grund av det du skriver. Varför spärrade man inte av ett större område? Och hur kunde man bara missa henne i fem dagar? Visst, det var först sagt att hon blivit bortförd men man måste väl ha letat efter spår utomhus? Det finns så många konstigheter - som sannolikt inte är konstiga om vi hade "facit".
Citera
2018-09-26, 21:26
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror att "skrikvittnet" har hög trovärdighet, även hos utredningen. Efterlysningen på cykeltjejerna som gjordes nyligen byggde på uppgift från samma vittnen.

Det blev vad jag förstod inte belagt att det var samma cykeltjejer? Det byggde väl inte alls på samma uppgifter?
Så vi är tydliga med vad som framkommit.

MV svarade också på direkt fråga att han misstänkte cykeltjejerna vara ett av GM fabricerat alibi

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Lås inte fast i er dessa två tonårstjejer. Kan ha funnits flera i samma område eller att olika vittnesmål placerat dom på olika platser vid olika tidpunkter. Jag säger inte att min hypotes håller men jag bygger den på lite mera information än vad som kommit fram i tråden.
Och därmed kan Dalaan sett dessa tonårstjejer vid den uppgivna adressen. Men det blir tveksamheter när man identifierat all samtalstrafik i området. Der skulle betyda att deras mobiler var båda avstängda eller urladdade precis samtidigt. Vilket i sig minskar sannolikheten. Man jobbar hela tiden med vittnesuppgifter och får flytta runt på pusslet.

Citat:
Jag skrev precis ett svar på att min personliga åsikt är att dessa två tjejer inte finns utan det är någonting som SD uppgett i förhör för att skaffa sig ett alibi på mordkvällen.
Som jag uppgett tidigare så har SD erkänt att han haft kontakt via digitala medier. Men ej träffa LW på natten.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-09-26 kl. 21:29.
Citera
2018-09-26, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Jag vill å ena sidan tro på vittnet som hörde skriken - men trodde att det var från deras sida av motorvägen. Kan det ha varit så?

För jag får samtidigt en känsla av att FP inte är BP, bl a på grund av det du skriver. Varför spärrade man inte av ett större område? Och hur kunde man bara missa henne i fem dagar? Visst, det var först sagt att hon blivit bortförd men man måste väl ha letat efter spår utomhus? Det finns så många konstigheter - som sannolikt inte är konstiga om vi hade "facit".

Dom kollade snabbt av sin sida av motorvägen sedan for dom till motsatt sida (nya Hjärsta) där kroppen senare hittades.

Att kroppen missades beror på att hundsöket dirigerats åt Vivalla-skogen (motsatt riktning) där Lenas? telefon hade pingats.
Citera
2018-09-26, 21:33
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

daalan om jaf förstod det rätt var ute med bil och letade på deras sida av vägen så om mitt minne inte sviker så trodde också daalan att skriken kom från "sin" sida av vägen?
Citera
2018-09-26, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det blev vad jag förstod inte belagt att det var samma cykeltjejer? Det byggde väl inte alls på samma uppgifter?

MV svarade också på direkt fråga att han misstänkte cykeltjejerna vara ett av GM fabricerat alibi

Citat:
Lås inte fast i er dessa två tonårstjejer. Kan ha funnits flera i samma område eller att olika vittnesmål placerat dom på olika platser vid olika tidpunkter. Jag säger inte att min hypotes håller men jag bygger den på lite mera information än vad som kommit fram i tråden.
Och därmed kan Dalaan sett dessa tonårstjejer vid den uppgivna adressen. Men det blir tveksamheter när man identifierat all samtalstrafik i området. Der skulle betyda att deras mobiler var båda avstängda eller urladdade precis samtidigt. Vilket i sig minskar sannolikheten. Man jobbar hela tiden med vittnesuppgifter och får flytta runt på pusslet.

Citat:
Jag skrev precis ett svar på att min personliga åsikt är att dessa två tjejer inte finns utan det är någonting som SD uppgett i förhör för att skaffa sig ett alibi på mordkvällen.
Som jag uppgett tidigare så har SD erkänt att han haft kontakt via digitala medier. Men ej träffa LW på natten.

Cykeltjerna sågs av dalaans men for inte över till Hjärsta. Där hittas ingen mobiltrafik av dessa. En del har nämnt Baronsbackar i samband med dessa tonåringar men är själv geografiskt lost.
Citera
2018-09-26, 21:36
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dom kollade snabbt av sin sida av motorvägen sedan for dom till motsatt sida (nya Hjärsta) där kroppen senare hittades.

Att kroppen missades beror på att hundsöket dirigerats åt Vivalla-skogen (motsatt riktning) där Lenas? telefon hade pingats.
Menar du att daalan och hans tjej kollade?
Citera
2018-09-26, 21:39
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Även jag har hela tiden satt stor - för att inte säga total - tilltro till skrikvittnet dalaan. Därför tror jag att FP = BP. Eller väldigt nära.
(Andra sidan motorvägen öppnar onekligen upp för andra teorier, jfr Neverhorse)

Vissa BP är ju avspärrade ”i evighet” (Mantorp t ex) men det kanske beror på att det är lättare att spärra av ett hus, en lägenhet eller liknande.

För mej är det i det här fallet så många motsägelsefulla/oklara uppgifter och fakta som jag har svårt att få ihop på ett logiskt sätt.
Citera
2018-09-26, 21:39
Medlem
Citat:
Menar du att daalan och hans tjej kollade?

Deras nära bostadsområde först, Ja.
Citera
2018-09-26, 22:02
Medlem
Citat:

Citat:

Citat:

Det är det här som jag har problem med MV. Hens input från utredningen kommer ofta från saker som är allmänt kända eller helt logiska. Nu slog han på stora trumman att cykeltjejerna var fabricerade av SD, men sen när dalaan säger att det är dom som sett dom så kommer MV med att det är flera olika cykeltjejer... Lite "Aj då, det fanns en annan förklaring, då drar vi till med detta...."
Citera
2018-09-26, 22:04
Medlem
Citat:

Det var en hund som markerade vid planket dagarna innan hon hittades. Och det låter inte som polisen letat av detta område alls, det har de ju erkänt som ett misstag. Sä FP är sannolikt BP. Möjligen släpades hon en bit av MGM för att inte synas.
Citera
2018-09-26, 22:06
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jag är inte ett dugg intresserad av ditt religiösa fikonspråk. Religion tillhör stenåldern och borde förbjudas.

Du har hela tiden fokuserat på och talat om LW:s brister och tillkortakommanden på ett för mig obehagligt och skrämmande sätt.
Ditt fokus är helt uppåt väggarna snedvridet. Jag är benägen att tycka att du resonerar som en psykopat/narcissist utan normal verklighetsuppfattning.
Fokus ska ligga på brottet. Finns inget som LW gjort som har med brottet att göra. Hon hade otur som stötte på en galning. Och jag tror jag vet vem.

Jag är med dig. Du satte ord på även mina tankar.
Det blir så jäkla skevt att försöka förklara ett mord med mordoffrets mindre positiva egenskaper i fokus av förklaringsmodellen. Det vore helt klart mer riktigt att söka förklaringen i den misstänktes karaktär och inte i offrets, enligt mitt tycke. Respekten för ofrret i detta fall är hos vissa skrämmande låg.
Senast redigerad av LimeTime 2018-09-26 kl. 22:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in