2008-04-12, 13:39
Medlem
Måste bara påpeka, fy fan vad vol. 8 stenade all konkurrans!

Någon som vet när OVA. 5 kommer ut?
Citera
2008-04-12, 17:07
Medlem
Farbror Fazers avatar
Kom inte fyran ut "nyligen"?

Tyvvär är ja lite besviken op OVAN hittills (har inte sett fyran än). Man måste ju typ se serien för o fatta ett skit i början när det går så fort fram. Jag tappar helt connection med karaktärerna som ja hade i serien (mestadels Integera) troligtvis pga japanskan.
Citera
2008-06-11, 22:53
Medlem
Själv så kan ja inte förstå att ni klagar på animering på OVA:n själv tycker ja den är överlägsen vanliga serien (visst var ett tag sedan ja såg TV versionen men vad ja kommer ihåg då). Och storyn i OVA:n är ju själva huvud storyn, mycket av det som hände i TV var ju tillägg och liknande.

Och sedan så ska ja rekommendera Hellsing: The Dawn för er som inte har läst den och läser mangan(Finns att få tag på www.gotlurk.net). Det är storyn som utspelade sig före Integra började styra hellsing och då förstår man vanliga manga storyn lite bättre.
Citera
2010-01-03, 17:41
Medlem
Farbror Fazers avatar
Ja vi kan väl lika gärna dra en fetbump en gång till, då jag tycker hellsing förtjänar mycket mer uppmärksamhet än vad den fått.

Ser just nu igenom serien för säkert 6e gången, och blev såklart sugen på OVAn igen. Anledningen till att jag hittade denna tråden var för att jag googlade efter eng dub. Och se på fan, hittade avsnitt 1-4 på engelska! DvDrip också, mys!

http://thepiratebay.org/torrent/4608478/Hellsing_Ultimate_OVA_%281-4%29_English_Dubbed_DvDrip-soagg

Här är den ifall någon annan vill ha.

*edit*

Av att utläsa från mitt övre inlägg så har jag ju tydligen redan sett 1-3 (på japanska) men minns väl max 2 scener i huvudet. Så det blir ju en helt ny upplevelse, igen!
Citera
2010-01-03, 18:19
Medlem
BilboBus avatar
OVA 7 är tydligen ute. Jag tror den senaste jag såg var 5. Så nu blir det till att se hela serien igen
Citera
2010-01-06, 20:59
Medlem
rajjts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu
OVA 7 är tydligen ute. Jag tror den senaste jag såg var 5. Så nu blir det till att se hela serien igen

tackar! då har man OVA 6 & 7 att se på :-)
Citera
2010-01-29, 21:56
Medlem
Efter att jag sett både vanliga serien och alla OVA hittills, så ska jag köpa mangan nu.

Frågan är bara, hur bra är den svenska utgåvan från sfbok? De engelska kostar 3 gånger mer än svenska så, man undrar ju
Citera
2010-02-01, 22:35
Medlem
Hawpuss avatar
finns det ingen orginalanime att kolla på streamat?

Jag kollade vad som fanns på
HTML-kod:
<a href="http://www.kumby.com">
men är det "rätt" anime?
Citera
2010-02-02, 20:17
Medlem
Igor89s avatar
Kan man läsa den på www.onemanga.com ? eller är det en anime?
Citera
2010-02-04, 01:41
Medlem
Hawpuss avatar
om du inte kollat själv på onemanga så:

Citat:
Because Dark Horse has requested that we remove Hellsing from our site, all chapters have been removed until further notice. We're trying to see if we can put it back up, but for now no Hellsing >__<".

Dark Horse äger rättigheterna i USA..
Citera
2012-01-30, 22:02
Medlem
Azzo14s avatar
Då får jag lov att leka necromancer jag älskar Hellsing och jag förstår inte varför folk vill ha dubbat, orginal rösterna är klockrena galenskapen sipprar genom varje ton!
Citera
2018-09-26, 11:30
Medlem
got2Bmes avatar
Ska se serien men när jag sökte hittade jag hellsing, marathon box, complete collection, ultimate m.m

Hur många boxar finns det? Vad är det för skillnad? Ska man se alla och i så fall i vilken ordning, eller finns det en som innehåller "allt"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in