2018-09-25, 03:33
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Jag tror att du övertolkar det som skrivits. I princip samtliga här inne är eniga om att om brottet skett såsom beskrivet så är GM ett as som aldrig borde getts plats i det här landet, än mindre i en skola. Han skall, om rättvisa finnes, straffas hårt och brutalt samt utvisas på livstid till skithålet han kravlade upp ur. Detta är så självklart i en tid fylld av liknande brott att man kanske inte förmår frammana tillräcklig indignation. Hur många gånger orkar man skriva ”ut med alla jävla kriminella invandrare” innan man blir avtrubbad?

Sedan finns det vissa som ifrågasätter om brottet skett. Den rättskänslolösa skaran dyker upp i varenda tråd med alla möjliga argument, från torr juridik till bindgalna konspirationsteorier. Det är enligt Flashback-standard och inget att fästa större avseende vid.

Diskussionen om lämpligheten i BO:s arbetsklädsel i kombination med beteendet på bloggen är egentligen en separat fråga. Jag tror att en anledning till att den tagit fart är bristen på diskussionsunderlag för själva brottet. ”Blatte våldtar svensk kvinna” är väl i det närmaste ”hund bet man” idag. Att recensera en kvinnas utseende är dock ett tidlöst tidsfördriv, vars intensitet står i direkt proportion till kvinnans bedömda attraktivitet. Utan att lägga någon värdering i det så nöjer jag mig med att konstatera att förutsättningen för detta sidospår var det bildmaterial som BO generöst publicerat, och att denna tråd förhoppningsvis uppmuntrar till reflektion över värdet av privatliv.

I en aspekt har du dock en poäng. Jag tror att den bild man får av BO skaver med bilden av det ”korrekta brottsoffret”, och därför uppstår mindre sympati. T.ex. detta att ett våldtäktsoffer inte skulle kunna gå till jobbet direkt efter en helg eftersom man ”fått sitt liv förstört”: man ifrågasätter våldtäkten istället för att ifrågasätta antagandet om offer. Om BO har styrkan att klara detta så är det hatten av.
Sedan erkänner jag utan omsvep att även jag delvis fallet in i denna kategori; jag har svårt att inte tappa respekt för en kvinna som väljer att kombinera omvittnad professionalism och gedigen kompetens med nätbeteendet hos en fjortisbimbo. Plus den där självhjälpspositiviteten i bloggen, jag är en svartsynt cynisk jävel som får kalla kårar av sånt.

Till sist, om någon trots allt inbillar sig att jag står på GM:s sida i detta så låt mig vara tydlig: GM bör doneras till en forskargrupp vars mål är att utröna exakt vid vilken typ och grad av fysisk smärta som människokroppen reagerar genom att svimma. En långtidsstudie.

Varför skulle man inte kunna göra det? Inte minst med en MGM som nekar till brottet. Eller menar du att alla som påstår att brott begåtts, har rätt? Trist att vi slösar så mycket tid och pengar på rättsväsendet då, istället för att bara låsa in de utpekade på en gång.
Citera
2018-09-25, 08:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Aha. Om det fanns en kamera på rätt ställe borde man kunna se hur det såg ut när hon blev inknuffad i rummet. Det kan säga rätt mycket om händelsens natur.
Jepp, man hoppas ju på det. Även om det inte fanns kameror inne i det aktuella rummet, så borde man kunna utläsa mycket av hur det såg ut när de inblandade anlände till rummet & även när dom gick därifrån. Jag antar att kamerorna sitter i korridorerna, så det borde ge vettig info.

I någon tidningsartikel, för 1-2 år sedan stod det dessutom att man då hade utökat antalet kameror. Vilket jag tolkar som att det finns gott om kameror på skolan.
Citera
2018-09-25, 20:11
Medlem
jag vill inte skylla på offret men hon ser ut som en riktig shlain.
Citera
2018-09-25, 21:41
Medlem
Så som snacket går i nu Nässjö är iallafall att de två har haft någonting på gång, att de har hållit på. Men att hon var tvungen att gå ut med att det var en våldtäkt för att inte bli av med jobbet, eller att han helt enkelt gick lite över gränsen... Oklart.
Verkar även som att denna tjejen har legat med måååååååånga, just utländska killar.
Citera
2018-09-26, 00:19
Medlem
DominantCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamtheone123
Verkar även som att denna tjejen har legat med måååååååånga, just utländska killar.

Låter intressant ur flera aspekter. Vad finns det för källor till detta? Finns det mer detaljerade uppgifter/källor på vad hon i så fall har hittat på?
Citera
2018-09-26, 01:32
Medlem
Vargfars avatar
Vilken sorglig människa. Hon verkar inte bara ha varit den lättklädda lärarinnan innan den påstådda våldtäkten som ligger runt med främlingar i sitt arbete. Utan hon verkar också ha en mulatt till barn. Hoppas hon är nöjd nu. Känner Inga sympatier alls.
Citera
2018-09-26, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vargfar
Vilken sorglig människa.

...

Utan hon verkar också ha en mulatt till barn. Hoppas hon är nöjd nu. Känner Inga sympatier alls.

Du är den som verkar sorglig...
Mulattbarn = får skylla sig själv?
Gubbar med importerade thaifruar som får mulattbarn => får skylla sig själva om de utsätts för våldsbrott?
Män/kvinnor som skaffar (mulatt)barn med nån som är adopterad (uppvuxen i Sverige med svenska värderingar) => får skylla sig själva om de utsätts för våldsbrott?

Andra i tråden hänvisar till hennes klädsel och hävdar dåligt omdöme, men du tar det fan till en helt ny nivå...
Citera
2018-09-26, 02:28
Medlem
Vargfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tmbr
Du är den som verkar sorglig...
Mulattbarn = får skylla sig själv?
Gubbar med importerade thaifruar som får mulattbarn => får skylla sig själva om de utsätts för våldsbrott?
Män/kvinnor som skaffar (mulatt)barn med nån som är adopterad (uppvuxen i Sverige med svenska värderingar) => får skylla sig själva om de utsätts för våldsbrott?

Andra i tråden hänvisar till hennes klädsel och hävdar dåligt omdöme, men du tar det fan till en helt ny nivå...

Jag värnar om mitt Nordiska folk. Och i slutändan mitt Europeiska
folk med sina egna unika ,och mångtusenåriga särdrag som delvis
håller på att gå under idag. Mycket tack vare just massinvandringen. Är det konstig eller då att man ser med avsky på såna personer som denna lärarinna som särar på benen för dessa ockupanter? Jag ser inte på sånt här med blinda ögon då nej. Inte minst då det inte bara sker här och där. Vita kvinnor som tycker ha någon sorts rätt att inleda relationer med dessa främmande män som väller in över gränsen i allt större utsträckning verkar öka explosionsartad nu på senaste tiden.

Så måste göra dig besviken igen. Har varken respekt för män eller kvinnor som väljer att ha relationer utanför sin ras. Och ofta skaffar barn. Dom är förbrukade i mina ögon. Rasförrädare som helst borde göras kort med. Ställas inför rätta för förräderi ,och dömas till döden skulle vara ett lämpligt straff.
Senast redigerad av Vargfar 2018-09-26 kl. 02:38.
Citera
2018-09-26, 02:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iamtheone123
Så som snacket går i nu Nässjö är iallafall att de två har haft någonting på gång, att de har hållit på. Men att hon var tvungen att gå ut med att det var en våldtäkt för att inte bli av med jobbet, eller att han helt enkelt gick lite över gränsen... Oklart.

Äckligt.

Citat:

Äckligt värre.

Anser att både GM och "BO" borde skickas åt helvete.
Citera
2018-09-26, 03:17
Medlem
Citat:
Jag värnar om mitt Nordiska folk. Och i slutändan mitt Europeiska
folk med sina egna unika ,och mångtusenåriga särdrag som delvis
håller på att gå under idag. Mycket tack vare just massinvandringen. Är det konstig eller då att man ser med avsky på såna personer som denna lärarinna som särar på benen för dessa ockupanter? Jag ser inte på sånt här med blinda ögon då nej. Inte minst då det inte bara sker här och där. Vita kvinnor som tycker ha någon sorts rätt att inleda relationer med dessa främmande män som väller in över gränsen i allt större utsträckning verkar öka explosionsartad nu på senaste tiden.

Så måste göra dig besviken igen. Har varken respekt för män eller kvinnor som väljer att ha relationer utanför sin ras. Och ofta skaffar barn. Dom är förbrukade i mina ögon. Rasförrädare som helst borde göras kort med. Ställas inför rätta för förräderi ,och dömas till döden skulle vara ett lämpligt straff.

Ja, jag tycker nog att det är konstigt... För det första har vi nu i tråden helt frångått diskussionen kring MGMs kulturella särdrag och dess eventuella inverkan på det anmälda brottet, och istället hamnat i en diskussion kring om det bör vara acceptabelt för etniska svenskar att skaffa barn med annat än etniska svenskar (vilket måste vara mycket OT).

(
Citat:
Har varken respekt för män eller kvinnor som väljer att ha relationer utanför sin ras. Och ofta skaffar barn. Dom är förbrukade i mina ögon. Rasförrädare som helst borde göras kort med. Ställas inför rätta för förräderi ,och dömas till döden skulle vara ett lämpligt straff.
Jag tycker att det du ger uttryck för, rent allmänt, borde höra hemma i politik-forumet snarare än i "Aktuella brott och kriminalfall".)

För det andra är din egen svenska så pass dålig att du inte står mycket högre i kurs än de människor du vill slå ner på. Jag vet invandrare som aldrig skulle begå sådana språkliga misstag som du har gjort.

PS. Innan du får lust att anklaga mig för det ena eller det andra: Jag är inte invandrare, har inga mulattbarn, och är generellt sett mest attraherad av skandinaver.
Citera
2018-09-26, 04:05
Avslutad
Jag hoppas jag har fel om det är så att en våldtäkt har begåtts, men jag fattar inte hur i hela fan detta skall kunna ledande till en fällande dom när det finns nämndemän som tror att förståndshandikappade 18-åringar med en 6-årings förstånd vill följa med främmande män hem för att ha gruppsex? Får vi se ett prejudikat nu rörande samtyckeslagen? I annat fall fattar jag inte hur detta någonsin ska kunna leda någon vart såvida det inte fångats på film. Eventuella skador bevisar ju heller ingenting bortom rimligt tvivel eftersom dessa kan ha uppkommit när fan som helst.

Vi tackar främst våra politiker men även dessa empatistörda våldtäktsmän för denna jävla våldtäktsepidemi med tre starka hej; Hej! Hej! Hej!
Citera
2018-09-26, 07:35
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Var inte så pryda. Ganska ballt när en fröken skojar till det med klädsel och uppträdande för att få pojkarna att komma till skolan. Fler fröknar borde ta efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in