Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Min fetning: Va? Jag har ju flera gånger tagit upp kombinationen av Skövde-polisens teori och GW Perssons teori - senast igår! (Helena och "mannen med pilotglasögon" går hem, och blir kapphunna av en bil med för dem kända personer i.)
Det som främst är problemet med GW Perssons teori som jag ser det är att han dissar personen som kan ha sett Helena och "mannen med pilotglasögon" i höjd med Systembolagets dåvarande läge och att han dissar brovittnet. Han verkar också dissa "Hanna". Och frågan är till och med: Bryr han sig ens om killarna på Hällristningsvägen? Att GW Persson tycks dissa samtliga dessa vittnen bottnar i att han i Veckans brott med en penna visar att Helena har åkt i en bil typ redan från torget som sedan kör hela vägen hem - till och med in på gång-/cykelvägen fram mot Helenas hem! Bara en sådan detalj som att Helenas båda skor hittas på var sin sida om stigen genom Kohagen: Vad gör de där, i så fall? Skulle en gärningsman springa in på stigen genom Kohagen från lekplatshållet bara för att kasta iväg skorna då, eller? Knappast! En gärningsman vill ju för bövlingen lämna så få spår efter sig som möjligt. Jag får inte ihop GW Perssons teori - men i kombination med Skövde-polisens teori blir läget ett annat.
Jovisst...min personliga åsikt är att jag köper GWs teori fram till skorna...där finner även jag det otroliga i att springa tillbaka som beskrevs i hans senaste bok. Sen är det här med skorna i kapitel för sej, om man löser de frågetecknen kring fynden och fyndplatsen då anser jag man får svar på resten...
Med tanke på att alla dessa vittnen inte har lett fram till någon efter alla år så är jag tveksam till många vilket jag tidigare har kommenterat varför.
Jag tror inte hon skulle åka med i en bil när hon var i sällskap. Kan lika gärna gå och få luft som hon sa...Det var varmt och nära.
Däremot tror jag att den/de hon åkte med var anledningen till valet att åka bil. Inte behovet av skjuts.
Om mannen på bron inte var KM..utan någon helt annan, då kan jag tro att de tog bilen direkt efter bron som killen hade tillgång till.
Isfl är inte pilot på stadt och han på bron samma person.
Sedan hänger jag inte med hur BW agerade, förstår inte varför han talade om inblandning eller att han visste.....vad...Eller är en del bara rykten?