2018-09-25, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Har överhuvudtaget frågeställningen Sh.Holms punktar upp ett berättigande? Fjantiga frågor och omvänd polemik som inte leder någonstans.

Huvudfrågan är Sh.Holms agenda, då vi är nog ganska många som känner att han gärna (grovt sagt och metaforiskt) ser den riktiga mördaren går fri, bara SD åker in.

Icke-svar, är din bästa gren. Jag vet.
Citera
2018-09-25, 13:35
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror att denna kaka kommer att följa Receptet och mer än förtjust passa lagens, med rätta, känsliga smaklökar.

PS intention med utredningen är dock tveksam. Hans ovärderliga insats belönades dock på annat håll.
Vad menar du med att PS intention med utredningen är tveksam?
Citera
2018-09-25, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Vad menar du med att PS intention med utredningen är tveksam?

Det var en högst personlig tanke som aldrig skulle förflyttats till tangenterna ....

Självklart står jag vid min tanke.
Citera
2018-09-25, 13:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
LW var en vän till mig, SD behandlade henne illa, hon drar tillbaka en anmälan därför hon befarar att det ska bli värre. För mig betyder det något

Ja det tycker jag

Konstigt tolkat då hon drar tillbaka en anmälan då hon är rädd att det ska bli värre.

1. Hur vet du att LW har haft ett ganska rikt och bra sexliv, källa tack?
2. Hon har visst varit i närheten av cacher hon loggat även om hon satt kvar i bilen, eller tänker du på någon annan. Jag har talat om hur jag upplevde henne och vad hon sa till mig, det behöver inte vara samma som hon säger till alla.
3. Nej, en agenda kan inte vara att "man blivit brädad". Verkar svårt för flera av er att förstå att man kan vara en VÄN utan andra motiv.

Hur kommer det sig att jag verkar bli målet för er uppmärksamhet, är jag:

1. Misstänkt för mord på LW?
2. Haft en affär med LW och varit otrogen mot min fru i flera år?
3. Använt dokumenterat våld mot LW samt har ett omvittnat dåligt humör?

Nej det är ett dåligt försök av er att försöka rikta uppmärksamheten på annat håll.
Eftersom kaninen vägrar ta avstånd från SD då han använt våld mot LW vill jag fråga EGT och shazz samma sak.
Fördömer ni det faktum att SD använde våld mot LW i bilen?
Fördömer ni SD då han var otrogen mot HD och gick bakom hennes rygg i flera år?

Angående sin tillbakatagna anmälan, tänker jag som du.
Varför ens säga till polisen att det hon har sagt är sant, men att hon vill ta tillbaka anmälan för att inte förvärra saker?

Min tanke runt det är INTE att hon själv har tänkt ut detta.
Någon har sagt till henne att hon ska ta tillbaka anmälan.
Självklart är det mycket allvarligt om man blir anmäld för misshandel för att inte säga om man blir fälld. Det är ju inte en yrkeskriminell vars fall blir från trottoarkanten.
Jag kan tänka mig att personen inte bara "pratat allvar" om effekterna på hans liv, utan kanske med ett förtäckt hot? Om du inte tar tillbaka anmälan, då dj-ar...

För vad menar hon med att "men hon tror att saker och ting endast kan förvärras om ärendet skulle drivas vidare"?
Att det blir värre för SD (och hans familj)? Det är därför hon drar tillbaka sin anmälan eller
det blir värre för henne (ännu mera hot, trakasserier, ofredanden och kränkningar?

Ja, man kan ju bara spekulera. Min tro är att det är betoning på det första, men kanske hon menade båda delarna. Sd har ju en familj också...

Jag tänker på vad 18carat har skrivit i tråden om att "det finns mer".

Är det din uppfattning också?
Vad har LW berättat för dig?
Citera
2018-09-25, 13:59
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men så kan man väl inte säkert tolka det hela?

Din tolkning menar du är att hon ville bjuda på fika, han ville inte, hon kunde inte ta det? Det var det som orsakade knog- gnuggningen?

Som du säger, vet ingen vad som hände i bilen. Det kunde inte ens rätten ta ställning till. Och vi fick enbart den maskade berättelsen.

Upprinnelsen till bråket i bilen kan ha varit det avvisade fikat. Men sedan började de tjafsa om allt möjligt. Det var då han ville att hon skulle gå ur bilen, men hon ville att de skulle snacka färdigt. Då drog han ner hennes huvud genom att ta armen runt huvudet och knog- gnuggade hennes huvud.

Min tolkning blir därför att det var det fortsatta bråket som var upprinnelsen till att han ville att hon skulle lämna bilen. Bråket som var om allt möjligt, kan ha handlat om den ojämna synen på hur de ska umgås?

Sedan är min teori att när hon ville prata färdigt, då blev han så frustrerad, så arg att han inte kunde behärska sig. Då knoggnuggande han henne.

Inte för att hon skulle gå ut.
Utan för att han var så frustrerad. Han kunde inte hantera sin ilska...

Min starka övertygelse.

Hon tycks ha ändrat sin berättelse för att åtalet ska falla, eller hur?

Dock finns det väl inget som antyder/bevisar att det skulle ha rört sig om våld av sexuellt natur (eller våld som uppfattades som sånt). Men möjl kan det ha dragits tillbaka ur det material som återstår?

Men förhållandet som det talas om (en vill ha mer en vill ha mindre) lär ju (såvitt åkl ser det) handla om tröskeln som sexuellt umgänge utgör. Huruvida sådant umgänge pågått tidigare eller senare framgår ju inte, men det synes ju inte pågå just där och då. Och pågick det innan så upphörde det säkert (ett tag i alla fall).

Hursom så förefaller det ju inte så troligt att sitsen eskalerar till våld i bilen, och anmälan, om de tu har någon form av förmåga till kvalitativ, avslappnad, ömsesidigt respektfull och generös kommunikation. Vilket man kan tycka de borde haft om de hade haft ett långvarigt utomäktenskapligt förhållande. Men inte med säkerhet kanske... Sånt kan kan kanske urarta i en riktning.

Så vad som synbart återstår är att SD i utbyte mot skjuts och hjälp av kamratligt slag önskar sexuella tjänster, medan LW endast kan erbjuda kaffe o muffins?

Ingen av dem önskar ett förhållande (just här), ingen av dem anger rätt historia om vad som hände i bilen... men det är svårt att se att det hela skulle eskalerat om inte åtminstone temat för förhandlingarna ytterst var sex, vilket i stället ändar i ickekonsensuellt våld. Senare får han heta ”tummetott, för att tvivel icke ska råda?
Citera
2018-09-25, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
För dig kanske. De flesta andra vet att jag har rätt. Ett enkelt sätt (av flera möjliga) hade varit att helt enkelt börja gå därifrån. En del kanske skulle se det som en förlust? Ja kanske av slaget men inte av kriget och det lär väl vara det långsiktiga målet.

Själv hade jag åkt hem gått in å lagt mig, låtit "haggan" sitta där å sura
så länge hon nu ville.

Jag tror att bil å bullbråket berodde på att SD sa att han ville göra
slut med LW å ägna sig åt sin familj.
Svårt för LW att ta, skulle det göras slut så skulle det vara hon
som skulle stå för det hela.
Obs, en gissning.
Citera
2018-09-25, 14:08
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det var en högst personlig tanke som aldrig skulle förflyttats till tangenterna ....

Självklart står jag vid min tanke.
Det verkar väl vara helt ok att uttrycka även högst personliga tankar här, och du är inte ensam om att fundera över hur den här situationen har uppstått. Dessutom ryms frågor kring hur utredningen har skötts mycket väl inom trådens ämne.

Är du inne på att PS kan ha varit ute efter att i första hand snabbt få fram en misstänkt, och kanske samtidigt bekymrat sig mindre om att det också skulle vara rätt snubbe?
Senast redigerad av Draifos 2018-09-25 kl. 14:10.
Citera
2018-09-25, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Hur ska vi kunna svara på den? inget du direkt skulle avslöja här

OM du läst inlägget hade du insett att du var helt fel ute. Det började med "Är det jag ....
Senast redigerad av Remark 2018-09-25 kl. 14:42.
Citera
2018-09-25, 14:39
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Varför ens säga till polisen att det hon har sagt är sant, men att hon vill ta tillbaka anmälan för att inte förvärra saker?

Självklart är det mycket allvarligt om man blir anmäld för misshandel för att inte säga om man blir fälld. Det är ju inte en yrkeskriminell vars fall blir från trottoarkanten.
Jag kan tänka mig att personen inte bara "pratat allvar" om effekterna på hans liv, utan kanske med ett förtäckt hot? Om du inte tar tillbaka anmälan, då dj-ar...

För vad menar hon med att "men hon tror att saker och ting endast kan förvärras om ärendet skulle drivas vidare"?
Att det blir värre för SD (och hans familj)? Det är därför hon drar tillbaka sin anmälan eller
det blir värre för henne (ännu mera hot, trakasserier, ofredanden och kränkningar?

Ja, man kan ju bara spekulera. Min tro är att det är betoning på det första, men kanske hon menade båda delarna. Sd har ju en familj också...

Intressant är ju (det fetade) att LW med eller utan annans ”stöd” förutser att de två och deras familjer, vänner och anhöriga i alla upptänkliga avseenden kommer att fortsätta leva bredvid och inpå varandra i kraft av om inte annat att ingen av dem med lätthet tar sina barn ur skolan och ger sig av till annan plats. Som jag ser det tolkar hon sitsen som att hon löper större risk att fördärva för sig och sina barn om hon går vidare med anmälan. Likväl gör hon då sen synbarligen inte vad man kunde vänta som det logiska efter ett sådant beslut, dvs. att försöka normalisera och sen neutralisera eller i princip avveckla relationen till SD. Varför?

I stället sker då vad som ser ut som klichén rörande utebliven anmälan: hon slås ihjäl. Dock utan ngn synbar föregående upptrappning. I alla fall inte annan än den som den fortsatta kontakten med SD kan antyda.

Vänder man på steken så kan man dock tydligare skönja spåren av en upptrappad mental belastning på den tidigare förövarens sida: förlorat jobb, skilsmässa, frustration?, mer? Som då kanske är den enda indikationen på att LW:s sätt att hantera problemet från tiden vid anmälan, och efter, var olyckligt. (Det är som bekant så att man inte går säker i trafiken bara man själv håller sig på rätt sida av lagen.)

... är min reflektion.
Citera
2018-09-25, 14:45
Medlem
Citat:

LW berättade inget för mig om detta, hon sa att hon inte hade något förhållande och inte var ute efter något heller. Jag visste inget om misshandel och ofredande anmälningarna, men jag tror att hon som hon sa, var rädd för att det skulle bli värre och drog tillbaka sin anmälan. Hon var inte korkad, hon visste att det med stor sannolikhet inte skulle leda till något.
Här i Sverige är det väldigt svårt för en kvinna att få hjälp mot en efterhängsen och våldsam man.

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hon tycks ha ändrat sin berättelse för att åtalet ska falla, eller hur?

Dock finns det väl inget som antyder/bevisar att det skulle ha rört sig om våld av sexuellt natur (eller våld som uppfattades som sånt). Men möjl kan det ha dragits tillbaka ur det material som återstår?

Men förhållandet som det talas om (en vill ha mer en vill ha mindre) lär ju (såvitt åkl ser det) handla om tröskeln som sexuellt umgänge utgör. Huruvida sådant umgänge pågått tidigare eller senare framgår ju inte, men det synes ju inte pågå just där och då. Och pågick det innan så upphörde det säkert (ett tag i alla fall).

Hursom så förefaller det ju inte så troligt att sitsen eskalerar till våld i bilen, och anmälan, om de tu har någon form av förmåga till kvalitativ, avslappnad, ömsesidigt respektfull och generös kommunikation. Vilket man kan tycka de borde haft om de hade haft ett långvarigt utomäktenskapligt förhållande. Men inte med säkerhet kanske... Sånt kan kan kanske urarta i en riktning.

Så vad som synbart återstår är att SD i utbyte mot skjuts och hjälp av kamratligt slag önskar sexuella tjänster, medan LW endast kan erbjuda kaffe o muffins?

Ingen av dem önskar ett förhållande (just här), ingen av dem anger rätt historia om vad som hände i bilen... men det är svårt att se att det hela skulle eskalerat om inte åtminstone temat för förhandlingarna ytterst var sex, vilket i stället ändar i ickekonsensuellt våld. Senare får han heta ”tummetott, för att tvivel icke ska råda?

Ja det kan du säkert ha rätt i, SD ville träffas för sex medans hon ville prata, ett inte helt ovanligt scenario mellan man-kvinna.
Sedan var det lite skämmigt att erkänna för polisen så de mörkade den biten. Om de nu haft en affär i flera år så hände något som slutade med anmälningar, skilsmässa och slutligen mord.
Jag hyser inga tvivel om att allt det här hänger ihop.
Citera
2018-09-25, 14:56
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
OM du läst inlägget hade du insett att du var helt fel ute. Det började med "Är det jag ....

Ja jag läste hela och jag frågade hur vi ska kunna veta om SH.holmes själv har haft ett förhållande med LW
Citera
2018-09-25, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
TuuuuT! Feeeel!!
Det var rätt mängd av tvångsmedel, fråga åklagaren. Skapa inga trådlögner. Skriv att du tycker det.
Här var det ett beslut att den handling LW beskrivit och SD erkänt är hans rätt. Yla inte om att anmälningar inte leder till åtal o.s.v. Här finns inga ord står mot ord i handlingen, eller brist på bevis.

Sen ska jag slänga in en parentes som jag kanske skulle skrivit för länge sedan. Den typen av örhänge har vi med. Det böjer sig av egenvikten och dessutom deformeras om man tappar det i golvet. Galen är gjord så att man kan ändra enkelt lite hur den ska hänga ned.

Oj! Inte behöver du ta i från tårna heller... Tuuut? Hej säger man väl?

Jo, jag menar visst att det begåtts våld över gränsen, eftersom hon valde att anmäla!
Det handlar INTE om DIN upplevelse!
Hur det gick med den anmälan är väl ett kvitto på att det tydligen måste misshandlas hårdare för att en anmälan ska tas på allvar! Sjukt!

Dessutom ställde jag en annan fråga till dig för några dagar sedan.
Den har du missat! Men du bestämmer såklart vad du vill svara på...

Jag är alldeles beredd på att du kommer att attackera med fula ord mm, eftersom jag sett dig skriva nedvärderande till många andra. Men kör på! Jag är inte ett dugg obekväm med det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in