2018-09-24, 21:24
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag reagerar lite grann måste jag tillstå till det retade "att kroppen fortfarande finns hos Rättsmedicin för vidare undersökningar".
Det har gått x antal månader sedan kroppen hittades och vad jag FÅTT FÖR MIG är att man gått ut i media och sagt att man vet dödsorsak. Man vet i princip hur mordet gått till så att säga.

Varför behåller man kroppen fortfarande? Jag tycker att de flesta prover och undersökningar som Rättsmedicin normalt gör vore redan id det här laget vara avklarade.

Är man osäker på något som har med hennes dödsorsak att göra?
Letar man febrilt fortfarande efter spår/fynd på kroppen?
Hoppas man fortfarande på att hitta DNA från en GM?

Eller! Väntar man "bara" fortfarande på analyssvar från NFC?

I många andra mordfall där man öppet gått ut med att man är osäker eller inte vet exakt dödsorsak har man tillåtit familjen hålla begravning efter mycket kortare tid.

Alltså, jag blir inte klok på detta!
Har man inte hittat NÅGOT på den MT efter snart 6 månader får mig att tvivla lite grann.

Man har en MT som FU är ganska säker på ligger bakom mordet på LW
Hur kommer det sig att man ännu inte lyckats med en häktning i ärendet??? Inte en enda häktning!
Vad i helvete pysslar Örebro polisen med?
NFC?

Det börjar ta mig fan bli löjligt. Ta till alla resurser som finns, detta KAN inte vara ett svårt fall att lösa!

Edit; Förlåt men jävligt tröttsamt att titta på hur vissa polisdistrikt inte kan sköta sitt arbete
Vad gäller dödsorsaken vet vi väl bara att utredningen fått ett preliminärt besked?
Men visst, jag delar din frustration över den synbara bristen på framsteg.
Citera
2018-09-24, 21:31
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag fick intrycket det gällde 150+ cacher runt på Vikbolandet, men jag kanske kisade när jag läste. Det är i alla fall 17 mil till Arkösund, enkel resa. Jag förmodar att cacherna inte alla låg som smultron på ett strå i vägrenen.

Ändå knappast någon extravagans väl, särskilt inte om det är ett par styck som samåker? Visserligen kanske jag är fördomsfull utifrån att jag ursprungligen kommer från norra Sverige var en hel del pendlar till och från jobb med liknande sträckor.
Citera
2018-09-24, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Vad gäller dödsorsaken vet vi väl bara att utredningen fått ett preliminärt besked?
Men visst, jag delar din frustration över den synbara bristen på framsteg.

Erkänner att jag inte orkat läsa allt i tråden, men rätta mig om jag har fel.
Har man gått ut och sagt att man i princip vet hur det gått till och att man vet hur hon dött eller inte? Prel. är en fingervisning och oftast korrekt - annars håller rättsmedicin käft.

Har man inte den MT häktad mycket snart (som polisen verkar så säkra på) så börjar jag tvivla om detta kommer att lösas inom en snar framtid. Är dom fel ute och man inte har något på honom blir det mycket svårt gissar jag.

Detta utan att veta hur bevisningen de facto ser ut eller vad som väntas på.
Tycker bara att det tar onödigt lång tid med tanke på att man har en MT.
Citera
2018-09-24, 21:39
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Är S*llen en fena på geocaching och därigenom en möjlig konkurrent till SD tro?

Sillen har 7,685 finds

HD har 7,472 finds

SD har 6,883 finds

Sillen verkar inte vilja vara med på bild:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/55beeeca-6556-461c-96e0-1b4274d57082_l.jpg
Senast redigerad av gloriouslife 2018-09-24 kl. 21:42.
Citera
2018-09-24, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Efter att du har blivit misshandlad?

Varför skulle man vilja fortsätta som vän
men någon som har misshandlat en?
Och ge sig ut på en dagslång geocachtur
ensam med honom?

Eller en nattlig geocachtur ensam med honom?

Det låter ju jättekonstigt!

Det är ju bland annat detta som många av oss har ifrågasatt. Förklaringen som då föddes i tråden var att det handlade om den-misshandlade-kvinnan-syndromet. Vilket alltså skulle förminska LW till en kuvad och rädd kvinna. Jag köper inte den tesen.
Citera
2018-09-24, 21:53
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det är ju bland annat detta som många av oss har ifrågasatt. Förklaringen som då föddes i tråden var att det handlade om den-misshandlade-kvinnan-syndromet. Vilket alltså skulle förminska LW till en kuvad och rädd kvinna. Jag köper inte den tesen.

Vad jag reagerat på är att några här i tråden
skriver "jag tror inte att LW har träffat honom
ensam efter misshandelsanmälan".
Det finns alltså bildbevis för att hon har gjort det.
Citera
2018-09-24, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vad hände mellan SD och LW efter sommaren -16?

Tidigt i november -16 gör LW anmälan om trakasseri, men drar tillbaka den.

Januari -17 blir SD arg och knogar hennes huvud. Hon anmäler.

Mars/april -17 unfriendas det på Fb. Anmälan kommit till kännedom?

Juli -17 ordnar HD eget geocachekonto.

LW är ute och geocachar med nya och nygamla vänner som t ex ML, AL, JD och Mr W*nt*r.

Under hösten -17 läggs förundersökning om misshandel ned.

Under -18 umgås LW mkt med AL, ML och sedermera JH (Beh*lderX) som hon planerade event med. Han var även med i Norgesällskapet som skulle hämta upp LW på vägen.

SD nämns inte, förutom som Tummetott i mars när han samlat geocachare till Vågentorget dit LW fått skjuts av hjälpsamma C*j*o.

I maj är SD ensam och övergiven av såväl fru som tidigare älskarinna och geocachevän.

Har SD fått en knäpp i huvudet den 14 maj eller har en hemsk idé grott sen en tillbaka?

Kan vi få in SDs och LWs loggade träffar i denna tidslinje?

12 Feb 17
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-imag...b2acba25_l.jpg

10 Mar 17
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-imag...33082eaa_l.jpg

Kanske även uppgiften om att LW ska ha haft ett förtroligt samtal med HD ang sin affär med SD?
Citera
2018-09-24, 21:59
Medlem
Citat:
Vad jag reagerat på är att några här i tråden
skriver "jag tror inte att LW har träffat honom
ensam efter misshandelsanmälan".
Det finns alltså bildbevis för att hon har gjort det.

Ja? Det är vi ganska många som skrivit om och om igen. Way back i tråden.

Jag vill även föra till protokollet att SD inte ville träffa/fika med LW den där januarinatten men att LW vägrade ta ett nej. Sen vet ingen av oss vad som hände i bilen. Ord står delvis mot ord men om jag har förstått saken rätt så vittnar både SD och LW om att 1. Han inte ville 2. Hon vägrade ta hans nej
Citera
2018-09-24, 21:59
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Noterbart är iaf, utifrån tråduppgifter, att JG vände sig mot LW efter att han hört om otroheten SD + LW.

Varför inte bryta även med SD som var svikare han med? Nä, istället fortsätter han att umgås tajt med makarna D utan vidare avståndstagande mot SD eller skamkänslor att han står på den otrognas sida inför HD som han träffar också.

Det känns som om det är något skumt med relationerna inom kvartetten HD, SD, JG och LW. Någon pusselbild eller perspektiv som vi saknar.

Har med förundran sett dom fruktlösa ansträngningarna att begripa inbördes relationerna mellan HD, SD, JG och LW. Samma frågor om detta upprepas sida upp och sida ner.

Pusselbiten som fattas är LW och hennes aktiva roll i konstellationen med HD, SD och JG som konsekvent ignoreras. Det går inte att förstå förbindelserna mellan dom 4 med utlämnande av huvudpersonen. Det är kanske inte heller långsökt att det är samma postare som i motsvarande grad av rädsla för att skuldbelägga LW istället nedlåter sig till blint hat och avhumatisering av GM. Måhända blir det lättare förstå mordet om det utförts av en djävul.

-- Med det som utgångspunkt så ges bättre förutsättningar att förstå mordet på Wesström.
Förleds INTE tro jag lägger skuld i LWs roll men den är en given förutsättning att komma till insikt om vad som föranlett mordet på Wesström.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-09-24 kl. 22:18.
Citera
2018-09-24, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Orsaken till varför de haft fortsatt umgänge behöver nog inte ha något att göra med att LW var varken kuvad eller rädd, hon tycktes ju ändå vara en väldigt stark kvinna. Personligen tror jag att de kan ha haft ett mycket destruktivt av och på förhållande där de inte kunnat bryta helt, sådana relationer är inte helt ovanliga.
Citera
2018-09-24, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Orsaken till varför de haft fortsatt umgänge behöver nog inte ha något att göra med att LW var varken kuvad eller rädd, hon tycktes ju ändå vara en väldigt stark kvinna. Personligen tror jag att de kan ha haft ett mycket destruktivt av och på förhållande där de inte kunnat bryta helt, sådana relationer är inte helt ovanliga.

Det intressanta är ju att flera vittnar om att LW låtit omvärlden förstå att hon faktiskt var rädd för SD och att hon på intet sätt ville komma i hans närhet (olika bilar till event). Verkligheten tycks dock ha varit en annan och det blir svårt att bortse från att LWs utsagor om SD kan ligga till grund för det extrema fokus utredningen nu tycks ha på MGM.
Citera
2018-09-24, 22:06
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Sillen har 7,685 finds

HD har 7,472 finds

SD har 6,883 finds

Sillen verkar inte vilja vara med på bild:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/55beeeca-6556-461c-96e0-1b4274d57082_l.jpg

S*llen verkar ju vara fina fisken! Gissningsvis är han SD:s motsats, han simmar lugnt utan dykutrustning och verkar få HD att trivas som fisken i vattnet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in