Citat:
Vad gäller dödsorsaken vet vi väl bara att utredningen fått ett preliminärt besked?Jag reagerar lite grann måste jag tillstå till det retade "att kroppen fortfarande finns hos Rättsmedicin för vidare undersökningar".
Det har gått x antal månader sedan kroppen hittades och vad jag FÅTT FÖR MIG är att man gått ut i media och sagt att man vet dödsorsak. Man vet i princip hur mordet gått till så att säga.
Varför behåller man kroppen fortfarande? Jag tycker att de flesta prover och undersökningar som Rättsmedicin normalt gör vore redan id det här laget vara avklarade.
Är man osäker på något som har med hennes dödsorsak att göra?
Letar man febrilt fortfarande efter spår/fynd på kroppen?
Hoppas man fortfarande på att hitta DNA från en GM?
Eller! Väntar man "bara" fortfarande på analyssvar från NFC?
I många andra mordfall där man öppet gått ut med att man är osäker eller inte vet exakt dödsorsak har man tillåtit familjen hålla begravning efter mycket kortare tid.
Alltså, jag blir inte klok på detta!
Har man inte hittat NÅGOT på den MT efter snart 6 månader får mig att tvivla lite grann.
Man har en MT som FU är ganska säker på ligger bakom mordet på LW
Hur kommer det sig att man ännu inte lyckats med en häktning i ärendet??? Inte en enda häktning!
Vad i helvete pysslar Örebro polisen med?
NFC?
Det börjar ta mig fan bli löjligt. Ta till alla resurser som finns, detta KAN inte vara ett svårt fall att lösa!
Edit; Förlåt men jävligt tröttsamt att titta på hur vissa polisdistrikt inte kan sköta sitt arbete
Det har gått x antal månader sedan kroppen hittades och vad jag FÅTT FÖR MIG är att man gått ut i media och sagt att man vet dödsorsak. Man vet i princip hur mordet gått till så att säga.
Varför behåller man kroppen fortfarande? Jag tycker att de flesta prover och undersökningar som Rättsmedicin normalt gör vore redan id det här laget vara avklarade.
Är man osäker på något som har med hennes dödsorsak att göra?
Letar man febrilt fortfarande efter spår/fynd på kroppen?
Hoppas man fortfarande på att hitta DNA från en GM?
Eller! Väntar man "bara" fortfarande på analyssvar från NFC?
I många andra mordfall där man öppet gått ut med att man är osäker eller inte vet exakt dödsorsak har man tillåtit familjen hålla begravning efter mycket kortare tid.
Alltså, jag blir inte klok på detta!
Har man inte hittat NÅGOT på den MT efter snart 6 månader får mig att tvivla lite grann.
Man har en MT som FU är ganska säker på ligger bakom mordet på LW
Hur kommer det sig att man ännu inte lyckats med en häktning i ärendet??? Inte en enda häktning!
Vad i helvete pysslar Örebro polisen med?
NFC?
Det börjar ta mig fan bli löjligt. Ta till alla resurser som finns, detta KAN inte vara ett svårt fall att lösa!
Edit; Förlåt men jävligt tröttsamt att titta på hur vissa polisdistrikt inte kan sköta sitt arbete
Men visst, jag delar din frustration över den synbara bristen på framsteg.