2018-09-24, 08:34
Medlem
Det var väl Tims pappa som avslutade alla kontrakt, när slutade Sean jobba för Avicii AB? Var det i juli, samtidigt som Seans mamma började posta Avicii-foton varje dag?
Citera
2018-09-24, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carolina1993
I think that is what she wants to say, that it was not suicide (from her point of view): don't forget that she is an absolute insider. One of Tim's very closest. She knows everything about his friends, family and the whole background. And she certainly was in his house the weeks after his death together with friends of Tim.

For me she sounds like a person, who has remained quiet, as everybody of Tim's entourage for 5 months, but now she has enough. This is my interpretation, what do you think?
I thought about Faby and her post again. As far as I know she was the person who usually cared for Liam when Tim was travelling. So I suppose that she and Tim were in close contact during the Oman trip. From this point of view her statement becomes even more important
Citera
2018-09-24, 11:24
Medlem
Citat:
she was the person who usually cared for Liam when Tim was travelling.

Spin off.

Om det var hon som tog hand om Liam, och Sean som hade det där emotional support dog dokumentet, varför blev det hundtränaren som tog hand om Liam? Faby och Sean kändes närmare egentligen. Om hunden var för ”mycket” för någon av dem, hur fungerade det fram tills nu? När de hade den ofta.
Citera
2018-09-24, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekanin2018
Spin off.

Om det var hon som tog hand om Liam, och Sean som hade det där emotional support dog dokumentet, varför blev det hundtränaren som tog hand om Liam? Faby och Sean kändes närmare egentligen. Om hunden var för ”mycket” för någon av dem, hur fungerade det fram tills nu? När de hade den ofta.

Innan var det kanske en del av deras jobb. Det är det inte längre. Då kanske utrymmet inte finns längre.
Citera
2018-09-24, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avali
Innan var det kanske en del av deras jobb. Det är det inte längre. Då kanske utrymmet inte finns längre.
Att vara tre som delar på en hund är betydligt enklare än att ta hand om den själv, vilket nu skulle bli fallet. I Sverige skulle den ha bott i lägenhet i Stockholm, inget bra alternativ, och Faby har väl inte tid sköta om den själv. Och har förmodligen inte heller förmågan att träna den osv.
Citera
2018-09-24, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekanin2018
Spin off.

I speak about the past when Tim was alive. Faby was Tim's housekeeper and somebody wrote that she also cared for the dog when Tim was travelling.
This has nothing to do with the situation after Tim's death. Filippo Moretti wrote that they all together (Tim's friends) after Tim's death decided what would be the best place to be for Liam.
Faby certainly has to look for a new job, so no one can ask her to care for Tim's dog now.
Senast redigerad av Carolina1993 2018-09-24 kl. 17:26.
Citera
2018-09-24, 17:40
Medlem
Citat:
I thought about Faby and her post again. As far as I know she was the person who usually cared for Liam when Tim was travelling. So I suppose that she and Tim were in close contact during the Oman trip. From this point of view her statement becomes even more important
It is possible that Faby and Tim communicated several times, I would not be surprised.

And I think it's also obvious now that Tim did not sent any farewell messages to his beloved ones. as a rumor said, because Faby, as his 'second mom' certainly would have received one, or if not, she would have been shown it by his friends.
Citera
2018-09-24, 19:04
Medlem
Jag kan inte riktigt släppa allt hemlighetsmakeri kring Tims död. Om det skulle vara så att Tim faktiskt dog av en överdos av antingen droger eller tabletter ,Frivilligt eller inte, så kan jag förstå att familjen av någon anledning vill lägga locket på. Dock förstår jag inte sambandet mellan dödsorsak och hemlighållandet av hans gravplats. Varför inte låta allmänheten få möjlighet att besöka hans gravplats?!!! Tycker som sagt att det är en hel del som är konstigt kring hans död.....
Citera
2018-09-24, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeLLa
[..]Dock förstår jag inte sambandet mellan dödsorsak och hemlighållandet av hans gravplats. Varför inte låta allmänheten få möjlighet att besöka hans gravplats?!!! Tycker som sagt att det är en hel del som är konstigt kring hans död.....
Jag vill INTE att de ska berätta var hans grav är. Jag vill inte att någon stjäl hans kvarlevor. Jag vill att bara hans släkt och vänner vet. De som han kände. Låt dem få besöka hans gravplats i frid. Däremot kan de göra en minnesplats för honom, som andra kan besöka, ett minnesmärke.
Citera
2018-09-24, 20:08
Medlem
Så många i denna tråd som inte har en aning om vad dom pratar om. Själv kände jag honom och han jobbade väldigt mycket, tog inga droger såvitt jag vet. Att han har legat med Madonna är ju ingen omöjlighet däremot.
Citera
2018-09-24, 20:08
Medlem
Vem är gabriellaelio?
https://www.instagram.com/p/BneH7FJDBJe/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=m41av1t7g04t
Citera
2018-09-24, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym-11111
Jag vill INTE att de ska berätta var hans grav är. Jag vill inte att någon stjäl hans kvarlevor. Jag vill att bara hans släkt och vänner vet. De som han kände. Låt dem få besöka hans gravplats i frid. Däremot kan de göra en minnesplats för honom, som andra kan besöka, ett minnesmärke.

Håller med dig till 100%. En minnesplats för dom andra vore mycket bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in