2018-09-23, 19:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
4+4=8

Håll fast vid att han inte skulle norrut. Inte mig emot. Just nu tramsar du mest så det var nog en bra idé du skulle hållit fast vid tidigare - dragit dig undan mig och Otto.

Vad jag dock skriver är att han hade kunnat vara hemma betydligt tidigare - om han reducerat tider vid respektive delmoment.
Så skedde icke och han åkte fast.
Citera
2018-09-23, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Varför skulle enbart 50 minuter reduceras?
Han hade kunnat fixa hela rutten betydligt snabbare oavsett om han ursprungligen tänkt sig Flakfortet som ursprungsplan och dumpa i Kögebukt.
Första dyket är också långt dvs drygt 2.5 timmar.
Sen stannar han som sagt i 50 minuter och han hade knappast behövt vara nere i fyra timmar för en styckning. Från kl 08.22 seglar han runt i bukten och dumpar påsar samt torso.
Han sölar med tiden och hade kunnat vara snabbare totalt.
Jag tror däremot han tappar bort sig fullständigt som tidsoptimist och för att han är exalterad över hela händelsen - samt psykopat som har storhetsvansinne och tror att det är piece of cake.
De har en tendens att inte bry sig nämligen och därav stora risktagare.

Sammantaget kan man väl säga att Madsen inte upplevde någon tidsbrist förrän väldigt sent! Personligen tror jag han ville njuuta så länge som möjligt ...
Citera
2018-09-23, 19:58
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Håll fast vid att han inte skulle norrut. Inte mig emot. Just nu tramsar du mest så det var nog en bra idé du skulle hållit fast vid tidigare - dragit dig undan mig och Otto.

Vad jag dock skriver är att han hade kunnat vara hemma betydligt tidigare - om han reducerat tider vid respektive delmoment.
Så skedde icke och han åkte fast.

Jo, men man kommer inte undan restiden till och från Køge. Så är det bara.
Citera
2018-09-23, 19:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Sammantaget kan man väl säga att Madsen inte upplevde någon tidsbrist förrän väldigt sent! Personligen tror jag han ville njuuta så länge som möjligt ...
Det tror jag med - lustan tog överhanden. Living the dream i en pervers bubbla ihop med att vara överoptimistisk psykopat.
Citera
2018-09-23, 20:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Jo, men man kommer inte undan restiden till och från Køge. Så är det bara.
Självklart är det en restid. Däremot äter varje delmoment tid och vi diskuterar knappast att han skulle hem och lägga sig en viss tid..
Han hade säkerligen vunnit mark om han inte varit ute så länge totalt.
Men som jag skrev nyss - lustan tog över.
Citera
2018-09-23, 20:09
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Självklart är det en restid. Däremot äter varje delmoment tid och vi diskuterar knappast att han skulle hem och lägga sig en viss tid..
Han hade säkerligen vunnit mark om han inte varit ute så länge totalt.
Men som jag skrev nyss - lustan tog över.

Jag ser det så här. När han så småningom valde Køge hadde han plötsligt all tid i världen. Han kunne aldrig hinna hem i tid från Køge... Då måste ubåten senkas, men han fick hela natten på sig.
Citera
2018-09-23, 20:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag ser det så här. När han så småningom valde Køge hadde han plötsligt all tid i världen. Han kunne aldrig hinna hem i tid från Køge... Då måste ubåten senkas, men han fick hela natten på sig.
Hinna hem i tid till vad? Han säkerställer sig att vara ute under natten via sms till frun, nån sökinsats verkar inte ens falla honom i tanken.
Han verkar snarare inbilla sig att han har all tid i världen.

Jag tror inte ett smack på nåt "så småningom valde Køge". Köge är en perfekt plats för dumpning, han är känd med platsen och har diskuterat den förr i sådant ändamål.
Att dra norröver är snarare perfekt för att förvirra framtida sökning.
Däremot borde han ha varit ur Köge betydligt tidigare innan folk vaknat till och börjat ge sig ut på fritidsaktiviter.
Att flöjta runt och dumpa påsar i flera timmar ter sig osedvanligt korkat på dagtid - men troligen inte för en psykopat.
Citera
2018-09-23, 20:24
Medlem
Citat:
Det tror jag med - lustan tog överhanden. Living the dream i en pervers bubbla ihop med att vara överoptimistisk psykopat.

Ja, han var enväldig Makthavare på sin älskade Nautilus med en fastbunden kvinna som var helt i hans makt. Ingen visste ens var han var och på botten kunde han ligga dold länge ....

Tills han på morgonkvisten i ytläge upptäckte helikoptrarna ... då blev den liite mer spänning än han önskade .... MEN likdelarna var redan färdiga och förpackade så det gick fort via framluckan. Han försökte köpa sig tid ... men lyckades inte riktigt ...

Men det var på håret när han satte av över gräsmattan ... att han skulle undkomma. Heder åt den vakne mannen vid räddningshelikoptern som ropade efter honom ...

Sedan kom polisen.
Citera
2018-09-23, 20:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, han var enväldig Makthavare på sin älskade Nautilus med en fastbunden kvinna som var helt i hans makt. Ingen visste ens var han var och på botten kunde han ligga dold länge ....

Tills han på morgonkvisten i ytläge upptäckte helikoptrarna ... då blev den liite mer spänning än han önskade .... MEN likdelarna var redan färdiga och förpackade så det gick fort via framluckan. Han försökte köpa sig tid ... men lyckades inte riktigt ...

Men det var på håret när han satte av över gräsmattan ... att han skulle undkomma. Heder åt den vakne mannen vid räddningshelikoptern som ropade efter honom ...

Sedan kom polisen.
Ja, det blev väl lite väl spännande och jag skulle tippa att han förbannat sig själv.
Han borde haft ett gökur med sig.
Begriper inte vart polisen var, att det tog tid innan de anlände. Det fanns ju redan info via helikoptern att han hittats. Den där killen på båten fick ju direktiv om att fråga PM om det fanns nån mer kvar i ubåten.
Dragør är ju bara nån mil från Köpenhamn och det tog ju tid att resan in till hamnen med båten.
Så det var tur att helikopterpersonalen var alert när han försökte köpa sig tid och smita hem.
Citera
2018-09-23, 20:46
Medlem
Citat:
Ja, det blev väl lite väl spännande och jag skulle tippa att han förbannat sig själv.
Han borde haft ett gökur med sig.
Begriper inte vart polisen var, att det tog tid innan de anlände. Det fanns ju redan info via helikoptern att han hittats. Den där killen på båten fick ju direktiv om att fråga PM om det fanns nån mer kvar i ubåten.
Dragør är ju bara nån mil från Köpenhamn och det tog ju tid att resan in till hamnen med båten.
Så det var tur att helikopterpersonalen var alert när han försökte köpa sig tid och smita hem.

Att han inte hade någon panik innan framgår tydligt(?) av hans eget uttalande att han, efter 50 minuters stoppet, snarast lät ubåten driva fritt ("det ser du säkert, Jacob") till Köge Bukt, där ubåten dyker.

Huruvida det var sant eller inte, vet jag förstås inte. Jacob sa intet.
Citera
2018-09-23, 21:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Att han inte hade någon panik innan framgår tydligt(?) av hans eget uttalande att han, efter 50 minuters stoppet, snarast lät ubåten driva fritt ("det ser du säkert, Jacob") till Köge Bukt, där ubåten dyker.

Huruvida det var sant eller inte, vet jag förstås inte. Jacob sa intet.
Ja, han är kall som en fisk.
Vissa delar han säger gällande första delen är nog överensstämmande såsom att hon inledde en intervju. Skulle tippa att han rent av hade gåshud av att få bräka om sig själv och tänka på vad som komma skall.
Det här är en lika absurd situation som han garanterat njöt till fullo av:
"De taler om sikkerheden ombord på ubåden. Peter Madsen fortæller hende også, hvornår hun skal have redningsvest på. " live dr
Citera
2018-09-23, 21:12
Medlem
develis avatar
Herre gud så dumt resonemang. Sms självmord skickas 23.25.
Citat:
"Jeg vil gøre det af med mig selv. Sms'en er min afsked med XX (ekskones navn, red.). Jeg sender den i den tanke. Jeg siger farvel til XX", forklarer Peter Madsen.

Hans stemme knækker og han begynder at græde.
"Jeg er forfærdet over det, der er sket. Jeg kan ikke forestille mig, at jeg kan overleve det psykisk eller juridisk". live dr
Kroppsdelarna dumpas efter kl 08.22 och då beslutar sig PM för att leva vidare.
Citat:
"Hvornår beslutter du dig for ikke at begå selvmord alligevel?, spørger Betina Hald Engmark.
Peter Madsen svarer, at han beslutter sig for det, efter at han har smidt Kim Walls ligdele overbord."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in