Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Minns att jag ringde Efterlyst när detta togs upp där för många många år sedan. Kan lika gärna skriva samma tips här som input.
Stadsdelsnämnden, eller vad de nu hette, hyrde ett hus bara några hundra meter från platsen. Där placerade man tillfälligt diverse lösdrivare, psykfall och andra diverse män med problem. Vissa normala som bara var tillfälligt bostadslösa men vissa var riktigt sjuka, men av någon anledning gick de lösa istället för att sitta bakom stängsel. Alla som bodde i huset vid tidpunkten för våldtäkten borde kollas upp (eller snarare kollats upp, är nog för sent nu). Tycker fortfarande det var ett bra tips.
Det är kanske inte ett hett tips men en bra uppslag. Har de inte hört dessa ’brukare’?
Det finns en mycket enkel anledning att man inte gjorde det . Boendet hade inte startat då.
Boendet var en oerhört uppmärksammad historia, med bla ett av Janne Josefssons mest kända reportage.
Hade boendet startat när den här våldtäkten inträffade så hade det säkert satt igång ett jävla liv.
Jag vet det eftersom jag jobbade i altbo som drev boendet vid den tiden.