Citat:
Ursprungligen postat av
Dirtoz
Tjena alla.
Blev tagen med cannabis för ett halvår sen, ringa narkotikabrott alltså. Polisen tog blodprov vilket var negativt. Nu ska transportstyrelsen utreda om jag får ha kvar kortet osv. Kommer bli kallad till soc för utfrågning, antar att det är bäst att gå på det? Måste man ta prover när man går o snackar med soc eller är det bara prat?
Hur tror ni det kommer gå med körkortet? Har prövotid fortfarande, spelar det roll? Var ju ren när de tog mig.
Är det verkligen soc du blir kallad till? Är det inte drog/alkohol beroende enheten i din kommun?
Jag skulle rekommendera att du håller dig ren tills mötet. Med stor sannolikhet så kommer frågan uppkomma om du är villig att ta ett urinprov eller blodprov vilket nog kommer vara frivilligt. Men om du säger nej till detta så kommer det skrivas i utvärderingen och därmed sätta dig i dåliga dager.
Om du klarar dig undan mötet bra, lämnar negativt prov så ser jag ingen anledning till varför dom ska rycka ditt kort. Såvida du inte har mer i ditt belastningsregister.