2018-09-20, 18:15
Medlem
VM på gång nu vågar man ha några förhoppningar om bra Svenska placeringar och då menar jag topp 10 .. När ska Ludvigsson få till ett topp tempo på ett mästerskap? linjeloppet har jag nästan som krav att han ska sitta med i utbrytningen eller verkligen göra ett försökt att göra de...Damerna är de väl en för tuff banna för Fahlin ? Hanna N kan nog göra ett rätt ok lopp men topp 10 känns ändå en bit bort...bland U23 så Eriksson men har han samma form som på SM och EM?
Citera
2018-09-20, 18:25
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Jaen klasisk Lobato. Första gången jag såg honom var ju på touren där han tog polkatröjan etapp 1.

Nej inget olaglig, de festade på natten och tog någon drog och vaknade inte till frukosten. Pascal Eenkhoorn och Antwan Toelhoek fick dock vara kvar i laget eftersom de var unga (och holländare).

Vacchi hade lite dålig koll när han pratade om medicin för att sova bättre.
Cyclingnews.com anger också att det rörde sig om sömnmedel, Stilnoct och Noctamid, och att de inte fått det via lagläkaren var orsaken till petningen.
Citera
2018-09-23, 16:56
Medlem
Och där hämtade vinst maskinen Quick-Step Floors hem lagtempo Guldet! vilken avslutning på loppet dom hade och Sky blev fyra vad ska man göra för att stoppa Quick-Step Floors när dom vinner så pass mycket ops ironi de sista och tydligen vann Gibert i sin comeback idag också..
Citera
2018-09-23, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Och där hämtade vinst maskinen Quick-Step Floors hem lagtempo Guldet! vilken avslutning på loppet dom hade och Sky blev fyra vad ska man göra för att stoppa Quick-Step Floors när dom vinner så pass mycket ops ironi de sista och tydligen vann Gibert i sin comeback idag också..
Jag är verkligen en stolt supporter av detta av detta fantastiska lag. Synd att monstren Terpstra och Scachmann (som tur för mig går han till Bora) lämnar. Men det öppnar för nya talanger, Asgreen exempelvis kom in i laget i våras och är nu hur bra som helst. Jungels är klass rakt igenom. Lampaert fick kämpa idag.

Men ser man til indeviduella tempoegenskaper så är inte QS bäst på pappret. Men de är och kör som ett LAG.

Förövrigt är jag även nöjd med resultatet i damloppet då Vivianis tjej kör i vinnarlaget.
Citera
2018-09-23, 22:38
Medlem
Citat:
Jag är verkligen en stolt supporter av detta av detta fantastiska lag. Synd att monstren Terpstra och Scachmann (som tur för mig går han till Bora) lämnar. Men det öppnar för nya talanger, Asgreen exempelvis kom in i laget i våras och är nu hur bra som helst. Jungels är klass rakt igenom. Lampaert fick kämpa idag.

Men ser man til indeviduella tempoegenskaper så är inte QS bäst på pappret. Men de är och kör som ett LAG.

Förövrigt är jag även nöjd med resultatet i damloppet då Vivianis tjej kör i vinnarlaget.

Dom har varit extremt bra i år bara titta på vilka segrar dom tagit i en dagas lopp och hur många segrar dom har totalt.. ändå snackas de mest hur man ska förhindra sky s dominans men Quick-Step har väl vunnit 69 segrar mot Sky 40.. visst sky vann Girot o Tdf ..

Scachmann känns som ett väldigt intressant namn till nästa år fick upp ögonen extra på han efter La Flèche Wallonne i år
Citera
2018-09-24, 17:27
Medlem
FNLSs avatar
Juniorbrons till Magnus Bäckstedts dotter. Den räknar vi in tycker jag.
Citera
2018-09-24, 17:34
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Jaförf-n! Hon tävlar förstås för Storbritannien, men vi svenskar är så svältfödda på cykelframgångar, så vi får glädja oss åt det här som årets höjdpunkt i sporten.
Citera
2018-09-25, 05:59
Medlem
Illusioners avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Jaförf-n! Hon tävlar förstås för Storbritannien, men vi svenskar är så svältfödda på cykelframgångar, så vi får glädja oss åt det här som årets höjdpunkt i sporten.
Exakt. Den här tar vi. Britterna har ju två GTs i år.

Hittade det här klippet med henne, från 2017 visserligen men ändå kul att se tycker jag.

https://www.bbc.com/sport/wales/40652899
Senast redigerad av Illusioner 2018-09-25 kl. 06:02.
Citera
2018-09-26, 13:46
Medlem
http://www.cyclingnews.com/news/lance-armstrong-says-david-millar-is-the-last-person-who-should-lead-cpa/

Håller med Armstrong i detta fall. Väldigt märkligt med dessa anglofoner som sitter på så höga hästar.
Citera
2018-09-26, 23:41
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
http://www.cyclingnews.com/news/lance-armstrong-says-david-millar-is-the-last-person-who-should-lead-cpa/

Håller med Armstrong i detta fall. Väldigt märkligt med dessa anglofoner som sitter på så höga hästar.

Låter mest som du är grinig på britterna

Vet ni nte om Millar har kompetrns för posten, men bara det att han ställt upp verkar satt en del eldgaffar i baken på CPA. Lär dock forsätta vara dysfunktionellt som alla andra cykelorgan även i fortsättningen.
Citera
2018-09-27, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Låter mest som du är grinig på britterna

Vet ni nte om Millar har kompetrns för posten, men bara det att han ställt upp verkar satt en del eldgaffar i baken på CPA. Lär dock forsätta vara dysfunktionellt som alla andra cykelorgan även i fortsättningen.
Millar åkte fast för doping, erkände och blev någon slags anti-doping hjälte.
Citera
2018-09-27, 14:56
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren

Pratar hon någon svenska eller är hon helt engelskspråkig? Kul att hon tog brons i alla fall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in