2018-09-23, 19:50
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Skulle just länka den. Tyvärr kan man inte fastslå helt att den är inne pga vinkeln.
Intelligent sagt. Det är vinklat...
2018-09-23, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Tycker du att det skulle varit straff för Bajen i slutet?

Vad borde Bajen gjort annorlunda på målet? Elyounossi (sic?) slår en jävligt fin boll till Goitom som avslutar överjävligt bra ur svår vinkel. Riktigt snyggt!

aik skapade något fler chanser ja, men din jämförelse blir orättvis när du bara snackar om skott på mål för Bajen men hänvisar till målchanser för aik. Det är inte bara rena avslut och lägen man måste ha i beaktande när man gör en helhetsbedömning av en match.

Men aik var bättre, det ska inte snackas bort. Grattis!
Rent partiskt tycker jag inte straff för Bajen - men det är av ren princip. Allvarligt så har jag inte sett ngn repris, Pertan hoppade och det gick snabbt.

Handsregeln är djävligt otydlig för mig.

Jag skrev väl även skott för AIK, mer än dubbelt så många - och då räknas inte straffen.

Någon av mittbackarna(?) borde väl följt Goitom? Ni var ju ändå fler än Tarik och Goitom.

För övrigt var det många fina bollar från Koffe till just Tarik idag.

Jag hoppas Stefanelli startar mot Göteborg, han borde vara sugen. Det är en dyr derbyvinst om man förlorar före och efter.
2018-09-23, 19:54
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Intelligent sagt. Det är vinklat...

Varför sån douchebag? Försöker föra vettiga och sansade diskussioner, medan du kör en översittarstil trots detta. Har jag sagt något till dig tidigare som du tagit illa vid dig av?
2018-09-23, 20:06
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Rent partiskt tycker jag inte straff för Bajen - men det är av ren princip. Allvarligt så har jag inte sett ngn repris, Pertan hoppade och det gick snabbt.

Handsregeln är djävligt otydlig för mig.

Jag skrev väl även skott för AIK, mer än dubbelt så många - och då räknas inte straffen.

Någon av mittbackarna(?) borde väl följt Goitom? Ni var ju ändå fler än Tarik och Goitom.

För övrigt var det många fina bollar från Koffe till just Tarik idag.

Jag hoppas Stefanelli startar mot Göteborg, han borde vara sugen. Det är en dyr derbyvinst om man förlorar före och efter.

Ser om målet nu. Goitom löper mellan Fällman och Paulsen och baggen (kan inte stava efternamnet) slår den i steget på fel sida om Fällman. Goitom grejar offsidelinjen perfekt också och båglöper sig till avsluter.

Är man petig så är det dessutom 2 vs 3 i själva situationen. Enda man skulle kunna klaga på är Neto som är passiv, men det är förståeligt då han riskerar straff och andra gult vid eventuell kapning. Bättre att låta Goitom avsluta ur dålig vinkel, även fast det tyvärr blev mål denna gång.

Min poäng gällande målchanser etc. är att man inte bara kan gå på skott på mål, avslut och målchanser när man ska bedöma en matchbild. aik var bättre ja, men Bajen var inte alls långt efter idag.
Senast redigerad av simonvp 2018-09-23 kl. 20:08.
2018-09-23, 20:18
Medlem
Shuyins avatar
Förra gången var vi tråkiga, nu är det gnäll på domarna... Vore fint av Bajen att erkänna att motståndarna var bättre. Men men jag förstår att man är frustrerad också.

Det blev kanske inte tidernas derby på plan men häftigt med fullsatt och nu ska vi bara gasa vidare, men IFK Göteborg borta är inte en favorit direkt. Ingen vinst sedan 2014 där.

Tycker Bajens trupp känns lite tunn för att vara med hela vägen. MFF har bäst trupp men ligger några poäng efter, om de vinner mot Norrköping, Hammarby och AIK blir det svettigt.
2018-09-23, 20:24
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Förra gången var vi tråkiga, nu är det gnäll på domarna... Vore fint av Bajen att erkänna att motståndarna var bättre. Men men jag förstår att man är frustrerad också.
.

Torska med uddamålet där vi blir blåsta på en rätt given straff och ser ut som vi dessutom har en boll inne och isåfall gör 1-0 i typ tredje minuten, då blir det rätt gnälligt.
2018-09-23, 20:31
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Torska med uddamålet där vi blir blåsta på en rätt given straff och ser ut som vi dessutom har en boll inne och isåfall gör 1-0 i typ tredje minuten, då blir det rätt gnälligt.

Fast den är nog inte inne.

Håller dock med om att man ska vara försiktig med att döma en spelare utifrån vad han säger i affekt direkt efter en snöplig prestigefull torsk. Svårt att vara helt nykter i sitt omdöme då.
2018-09-23, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
https://scontent.farn2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-9/42314566_1484984821603992_5428204321244184576_n.jp g?_nc_cat=0&oh=29be046eae8f278423b45f1cb1ab2521&oe =5C2E3481

Haha, så fruktansvärt rånade vi blir av horungen utan hår idag.
Ha, ha skön vinkel. Är ribban inne i målet också???
2018-09-23, 21:08
Medlem
Citat:
Ha, ha skön vinkel. Är ribban inne i målet också???
Även om den inte skulle vara inne blir vi fortfarande rånade.

Gillar verkligen inte att gnälla över domarmissar men idag går det inte att blunda för att Johannesson gör avgörande misstag.
2018-09-23, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Även om den inte skulle vara inne blir vi fortfarande rånade.

Gillar verkligen inte att gnälla över domarmissar men idag går det inte att blunda för att Johannesson gör avgörande misstag.
Är du Billborn?
19 poäng senaste 12 omgångarna, tar ni en trea ens mot kris-Elfsborg på onsdag?
2018-09-23, 21:27
Medlem
Citat:
Är du Billborn?
19 poäng senaste 12 omgångarna, tar ni en trea ens mot kris-Elfsborg på onsdag?
Är du Corneliusson? Vi e svarta, vi e gula – Kalle, Kalle, Kalle Kula.
2018-09-23, 21:28
Medlem
Så som Simonvp betér sig efter en sådan här förlust kan jag ibland önska att jag också kunde göra. Där får du faktiskt 5 av 5.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in