2018-09-23, 17:49
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Handssituationer är ju alltid 50-50 känns det som, oavsett om man VARar eller inte VARar, så vet inte hur mycket det hjälper. Sen tycker jag att det mycket väl kan vara straff i den här situationen, men skit händer alla lag.

Grym match i övrigt, men fan vad glad jag är att den är över.

Fast den här kändes tydlig på reprisen. Han sträcker ut armen långt utanför kroppen och blockar nicken. Men men, shit happens. Handlar om otur snarare än systematisk mygel i Solnas favör.
2018-09-23, 17:52
Medlem
Fred Friendlys avatar
Vi hade inte vunnit SM-guld ändå men handsen är ju solklar. Avstånd är en faktor att ta i beaktande men om armen är i naturlig position en annan och här kan vi ju konstatera att armen inte är det. Smula ironiskt för på läktaren fick jag nästan en smäll när jag sa att det var korrekt dömt. Intressant vad man missar live.

Grattis till guldet Black Army-Steffe och ZlatanMania.
2018-09-23, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Surt, men Johannesson kan ju inte blåsa straff om han inte ser att det är hands. VAR är lösningen således. aiks straff i första kändes solklar vid första anblick, men på reprisen verkar de dra varandra lika mycket? Svårt att avgöra för mig.

Men men, aik vinner rättvist tillslut. Man är något bättre i en match som var fantastisk stundtals. Vägrar fan skylla ifrån mig på domare etc. aik vinner rättvist i båda mötena.

Topp 4 för oss nu och göra bra avslutning för Kennedy är det som gäller för resten av säsongen. Vi får inte rasa ihop nu!
Det var rätt tydligt på Karlssons kroppsspråk att han hade tagit den med handen.
2018-09-23, 18:02
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sociofoben
Det var rätt tydligt på Karlssons kroppsspråk att han hade tagit den med handen.

Samt bajarnas reaktion. Men ser han inte så ser han inte. VAR måste in, även fast vi fått felaktiga domslut med oss också.
2018-09-23, 18:05
Bannlyst
Helvete vad nervöst det var idag. Galet spännande med missad straff, bortdömt mål och ett sent avgörande. Nu jävlar är det nära.
2018-09-23, 18:10
Medlem
mark.corrigans avatar
Som ett brev på posten kom ju Hamads bortförklaringar i tidningen nu också. Verkar fortfarande tro att han är bäst i Norden och att allt som går emot är fusk och korruption. Det som förvånar mig mest är att ni låter den pajasen vara lagkapten.
2018-09-23, 18:10
Medlem
simonvps avatar
Kan lyfta igen till neutrala och aikare: är det straff i första på Neto vs Goitom? Vad tycker ni?
2018-09-23, 18:12
Bannlyst
Citat:
Kan lyfta igen till neutrala och aikare: är det straff i första på Neto vs Goitom? Vad tycker ni?

Jag tyckte det såg ut som en riktigt klumpig tackling från västra läktaren och på repriserna.
2018-09-23, 18:14
Medlem
Bondbruds avatar
Citat:

Ja. Solklar straff i mina ögon och smart spelat av Goitom.

Lika mycket straff är det på Karlssons hands i slutet, där hade vi turen på vår sida.
2018-09-23, 18:21
Medlem
Ovcharkas avatar
Olsson säger "om vi ska, eller nu ska vi inte det.." när Isaksson kommer upp.

Jag tror Jonas är jävligt taggad på en till säsong. Ett sista anamma för att få bucklan.

DIF bör förlänga. Jonas måste dock förstå att han får sitta på bänken ibland. Vi har ändå Une, Gunnar och EJ också.
2018-09-23, 18:22
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Jag tyckte det såg ut som en riktigt klumpig tackling från västra läktaren och på repriserna.

Citat:
Ursprungligen postat av Bondbrud
Ja. Solklar straff i mina ögon och smart spelat av Goitom.

Lika mycket straff är det på Karlssons hands i slutet, där hade vi turen på vår sida.

De drar inte i varandra lika mycket då, eller ser jag reprisen helt galet?

Respekt att ni inte snackar bort handsen i slutet, även fast det betyder nada i efterhand.
2018-09-23, 18:24
Bannlyst
Citat:
De drar inte i varandra lika mycket då, eller ser jag reprisen helt galet?

Respekt att ni inte snackar bort handsen i slutet, även fast det betyder nada i efterhand.

Jag såg bara repriserna på storbildsskärmen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in