2018-09-23, 10:29
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Bedöm efter matchen

Varför det? Är ju förutsättningarna inför matchen som gör situationen. Ettan mot tvåan inför utsålt friends, vinner gnaget så hänger man av bajen och nära på avgör serien.
2018-09-23, 10:33
Medlem
Fattar inte att GBG-klubbar missat "Bonden" Robin "Daniel" Jansson. Rashidi är också ett grymt fynd av AIK.
2018-09-23, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sociofoben
Fattar inte att GBG-klubbar missat "Bonden" Robin "Daniel" Jansson. Rashidi är också ett grymt fynd av AIK.

Vilka är de?
2018-09-23, 11:03
Medlem
simonvps avatar
Till alla bajare som klagade på aiks defensiva taktik i våras så säger jag bara: se om fjolårsmötet på Friends! Helt jävla sjukt att vi gjorde två jävla mål den matchen.

Också sjukt vad som hänt med lagen sen dess. Olsson var sämst på planen tillsammans med Krpic. Bajen ställde upp med virtuoserna Persson och Smarrason som mittfältare, och aik hade NEJ i en wing back-position.
2018-09-23, 12:49
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Undrar hur mycket man drar in på skatteintäkter av sålda biljetter, mat&dryck innan, under och efter matchen samt t.ex. hotellnätter för folk som reser dit, som tankar bilarna på vägen, äter längs vägarna etc...
.

Det blir mycket skattepengar till staten, lågt räknat ligger nog "omsättningen" av supportrar på 45-50 miljoner.
2018-09-23, 14:33
Medlem
eternussermos avatar
SVFF beordrar dopingtest dagen innan länsderbyt, på Bajen enbart, någon som är förvånad?

https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/uppladdningen-blev-testade-for-doping/
2018-09-23, 15:37
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Undrar hur mycket man drar in på skatteintäkter av sålda biljetter, mat&dryck innan, under och efter matchen samt t.ex. hotellnätter för folk som reser dit, som tankar bilarna på vägen, äter längs vägarna etc...

Allsvenskan drar in mångfalt mer pengar till samhället/år än vad den kostar densamma och då räknar jag bara rena kronor och ören. Sedan sociala faktorer som att många får ett sammanhang att umgås i etc som bevisat ger t.ex. bättre hälsa är en annan sak som är mer svåruträknad men som ger mindre utgifter för samhället i stort.

Sedan kan man givetvis alltid tycka att alla matcher ska vara "kramkalas" där inte en enda snut behöver vara men det är en annan sak.

Kramkalas hade väl varit mysigt?😉
Klart att en sån match genererar mkt pengar också till andra verksamheter men ändå!
Att det är onödiga Polisresurser som används idag tycker nog många. Iaf jag.
Givetvis tycker jag det är onödiga resurser som används även när ”mitt” Malmö spelar.

Kanske tom du tycker det trots att det också genererar pengar?
2018-09-23, 17:12
Medlem
Borde ju ha varit straff för Hammarby i slutminuterna. Märkligt att inte domaren heller ser på Karlssons kroppsspråk att det var hands. Kan inte vänta på att Allsvenskan inför VAR. Finns inte en chans att AIK tappar detta nu.
2018-09-23, 17:15
Medlem
Tappar gnaget det här kommer man aldrig vinna guldet.
2018-09-23, 17:17
Medlem
erikp121s avatar
Surt. Gratisstraffar och bortdömda mål är vad man kommer komma ihåg årets aik-derbyn som.

Som lök på laxen får statsmaktens och förbundets lag täcka avslut med handen i straffområdet också.

Trist.
2018-09-23, 17:43
Medlem
simonvps avatar
Surt, men Johannesson kan ju inte blåsa straff om han inte ser att det är hands. VAR är lösningen således. aiks straff i första kändes solklar vid första anblick, men på reprisen verkar de dra varandra lika mycket? Svårt att avgöra för mig.

Men men, aik vinner rättvist tillslut. Man är något bättre i en match som var fantastisk stundtals. Vägrar fan skylla ifrån mig på domare etc. aik vinner rättvist i båda mötena.

Topp 4 för oss nu och göra bra avslutning för Kennedy är det som gäller för resten av säsongen. Vi får inte rasa ihop nu!
2018-09-23, 17:46
Medlem
mark.corrigans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Surt, men Johannesson kan ju inte blåsa straff om han inte ser att det är hands. VAR är lösningen således. aiks straff i första kändes solklar vid första anblick, men på reprisen verkar de dra varandra lika mycket? Svårt att avgöra för mig.

Men men, aik vinner rättvist tillslut. Man är något bättre i en match som var fantastisk stundtals. Vägrar fan skylla ifrån mig på domare etc. aik vinner rättvist i båda mötena.

Topp 4 för oss nu och göra bra avslutning för Kennedy är det som gäller för resten av säsongen. Vi får inte rasa ihop nu!

Handssituationer är ju alltid 50-50 känns det som, oavsett om man VARar eller inte VARar, så vet inte hur mycket det hjälper. Sen tycker jag att det mycket väl kan vara straff i den här situationen, men skit händer alla lag.

Grym match i övrigt, men fan vad glad jag är att den är över.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in