2018-09-23, 15:18
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Framförallt kan man bara läsa om dem. Till skillnad från LW's barn som har namn och bilder.

Det finns massor av bilder på SDs och HDs barn
på SDs geocachlogg.
Citera
2018-09-23, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag är bekant till flera av de nämnda i tråden men har ingen information om hur SD och HD har det och beter sig just nu.

Inget alls heller under sommaren?
Citera
2018-09-23, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Instämmer att bilde/blicken inte ger bra vibbar. Sedan ser man ju själv också helt eländig ut på alla kort och hon kanske också bara har otur framför kameran... Men ihop med det andra som redan nämnts i tråden så känns det såklart inget vidare.

Jag har som sagt svårt att släppa HDs ev inblandning (obs, ej bara baserat blick eller foto ska jag säga innan någon lynchar mig!) och undrar om det är helt långsökt att tänka att det kan finnas tillsynes helt normala svenssons-par som tillsammans gör hemska saker? Det har väl funnits par tidigare i historien som tillsammans begått mord så dessa vore väl inte historiens första och enda? Rent hypotetiskt måste det väl inte vara mer omöjligt än många andra spekulationer? Parets tighthet trots skilsmässan efter mordanklagelserna är ju svåra att bortse ifrån.

Det är ju det man undrar. Den tightheten vi ser nu fanns inte förut under lång tid förrän det sista året. Inga tecken på sorg eller liknade har kunnat ses under sommaren vilket får en att fundera.
Citera
2018-09-23, 16:06
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreamer33
Så kan det förstås vara. Men de som jobbade den natten LW försvann bör ändå veta om HD var på jobbet eller om hon var ledig. Kan inte hjälpa att det känns märkligare och märkligare att se HD och SD så nära tillsammans.

HD skulle resa till USA dagen efter att LW försvann
så antagligen så jobbade hon inte den natten.
Citera
2018-09-23, 16:43
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Så har det hänt igen, SD dyker oanmäld upp på ett event. Med är även flera av LW goda vänner, citykatterna som skrivit loggen nedan, coco c och mgl. Något är allvarligt fel i huvudet på dessa, umgås med LWs misstänkta mördare.
Jag fysiskt illa, hur f*n beter sig folk, är det ingen som står upp för LW?

Vi anlände med minsta möjliga tidsmarginal i sällskap med Herr TeamDavidsson. Begränsande parametrar var i ena änden HonKattens fyrkantiga arbetstider, längs vägen hastighetsbegränsningarna och i andra änden eventets officiella sluttid. Till vår glädje var det många som dröjde sig kvar kring elden och gemenskapen varade på sätt och viss tills natten tog över. Det letades kablar till husbilar, restes tält, badades bastu och småpratades så länge de som slutit upp orkade och hade lust.

Själva fick vi följa med Mc-vännen & den vankande ankan hem till deras tre alldeles riktiga ByKatter

Tack för gemenskapen!
Lars & Helena

Såg du MGL umgås normalt med SD?
Jag trodde att han var en god och riktig vän
till LW.
Han verkar för övrigt ha hittat en ny vän.
Hon ser rar ut.

coco_c är det JS?
Pratade han med SD?

Var försiktig så du inte outar dig.
Citera
2018-09-23, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det finns massor av bilder på SDs och HDs barn
på SDs geocachlogg.

Hej!
Jag har följt denna tråd med stort intresse, sedan starten. I samband med detta inlägg av dig fick jag en fråga.

Frågan är egentligen riktad till den könsneutrala dublettskribenten EGT, men den verkar ha tagit en paus, så jag slänger ut den så här:
Varför var du tidigare så osäker på antal barn detta par(SD+HD) hade, när det visar sig att de dessutom finns på bild?
(Du velade mellan 2-3 barn).

Eftersom du, EGT, i flera månader har jobbat intensivt med att oskyldigförklara SD med exfru så förstår jag om du tar lite ledigt från denna tråd. Det tar på krafterna att jobba så hårt och ändå stå kvar i samma ruta.
Svara gärna på min fråga ovanför när du är tillbaka, tack på förhand!
Citera
2018-09-23, 17:03
Medlem
gloriouslifes avatar
Oskyldig eller skyldig - konstig "humor" har han
i varje fall SD.

Det finns ett foto i hans goecachlogg
på HD och barnen vid en
Häxbränningsplats med en rishög liggande
framför dem.
Barnen ser INTE roade ut.

"2014-03-30
Mor i Team Davidsson förstår inte varför jag placerat dem och en rishög på platsen."
Citera
2018-09-23, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
I så fall är ju inte SD skyldig. Hans dna har de allt sett till att ta. Självklart när han suttit frihetsberövad. Det där gäller nåt fall där det finns dna men ingen matchning. Kan vara detta fall iofs. Hoppas det.
Inte helt otroligt. SD och Hd är ju nästan syskonlika Kaukasier. LW ska ju enligt Schazz vara asiat från Korea. Håller nog med, även om hon har drag av sydamerikan/Hawaiian.
Dessa DNA-profiler är en baggis att skilja från t ex någon från Afghanistan/Syrien/Norra Afrika.
Bara som ett exempel alltså.
Citera
2018-09-23, 18:13
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoing
Det finns fler som står upp för LW olika mycket men de flesta håller nog god min för att det inte ska hända ngt.

Så kan det förstås vara.
För egen del så tycker jag dock att det är stor skillnad på att hålla god min och på att umgås, dela fordon och ge sig ut på event tillsammans.
Citera
2018-09-23, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Så kan det förstås vara.
För egen del så tycker jag dock att det är stor skillnad på att hålla god min och på att umgås, dela fordon och ge sig ut på event tillsammans.

Du har helt rätt i det. Det är ju trots allt ett aktivt val att tex dela fordon och hänga tillsammans. Just den delen är så svårt att förstå att man väljer göra så.
Citera
2018-09-23, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissMind
Hej!
Jag har följt denna tråd med stort intresse, sedan starten. I samband med detta inlägg av dig fick jag en fråga.

Frågan är egentligen riktad till den könsneutrala dublettskribenten EGT, men den verkar ha tagit en paus, så jag slänger ut den så här:
Varför var du tidigare så osäker på antal barn detta par(SD+HD) hade, när det visar sig att de dessutom finns på bild?
(Du velade mellan 2-3 barn).

Eftersom du, EGT, i flera månader har jobbat intensivt med att oskyldigförklara SD med exfru så förstår jag om du tar lite ledigt från denna tråd. Det tar på krafterna att jobba så hårt och ändå stå kvar i samma ruta.
Svara gärna på min fråga ovanför när du är tillbaka, tack på förhand!

Vi är nog flera som undrar samma sak. Och undrar också var alla övriga tagit vägen.
Citera
2018-09-23, 19:21
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Svensk polis har anlitat Parabon Nanolabs för att identifiera gärningsman.

"Enligt tidningen har polisen skickat dna till det amerikanska företaget för att få en fantombild i ett svensk olöst brottsfall. Vilken utredning det rör sig om är dock okänt och DN uppger att polisen ska ha tagit fram fantombilden redan i våras. Men eftersom utredningen är i ett ”känsligt skede” vill de inte berätta något om hur fantombilden blev eller fallet i fråga."

(https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KvmKR4/dna-fantombild-loste-mord-i-texas--nu-testar-svensk-polis-tekniken)

Kan det vara detta fall?

Dubbelmordet i Linköping 2004 kanske? Eftersom polisen i detta fall har haft dna sedan länge, men kanske vill kolla upp likheter/olikheter med den nuvarande fantombilden, för att utröna om den kan behöva justeras. Min gissning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in