2018-09-23, 09:30
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Så har det hänt igen, SD dyker oanmäld upp på ett event. [/i]

Finns inget krav på att man måste anmäla sig i förväg till ett event
just på det eventet som du pratar om så träffade jag på flera som inte anmält i förväg att dem skulle komma, så jag förstår inte varför det skulle vara annorlunda för SD?
Citera
2018-09-23, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vad hände mellan SD och LW efter sommaren -16?

Tidigt i november -16 gör LW anmälan om trakasseri, men drar tillbaka den.

Januari -17 blir SD arg och knogar hennes huvud. Hon anmäler.

Mars/april -17 unfriendas det på Fb. Anmälan kommit till kännedom?

Juli -17 ordnar HD eget geocachekonto.

LW är ute och geocachar med nya och nygamla vänner som t ex ML, AL, JD och Mr W*nt*r.

Under hösten -17 läggs förundersökning om misshandel ned.

Under -18 umgås LW mkt med AL, ML och sedermera JH (Beh*lderX) som hon planerade event med. Han var även med i Norgesällskapet som skulle hämta upp LW på vägen.

SD nämns inte, förutom som Tummetott i mars när han samlat geocachare till Vågentorget dit LW fått skjuts av hjälpsamma C*j*o.

I maj är SD ensam och övergiven av såväl fru som tidigare älskarinna och geocachevän.

Har SD fått en knäpp i huvudet den 14 maj eller har en hemsk idé grott sen en tillbaka?

Om nämnda är oskyldiga så känns det inte riktigt bra att gräva i deras förehavanden och relationer... Men men...

Snubblade över denna logg, som pekar på avslappnat umgänge mellan SD, HD och LW så sent som 21 januari 2017: https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=b410eb15-f179-4e94-a0ef-d1a0fd66cdcd

(SD:s logg ovan daterad 23, LW verkar ha loggat den som FTF den 21:a, se https://www.certitudes.org/certitude?wp=GC6X53C)
Senast redigerad av pruppmupp 2018-09-23 kl. 10:04. Anledning: Läsbarhet
Citera
2018-09-23, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Finns inget krav på att man måste anmäla sig i förväg till ett event
just på det eventet som du pratar om så träffade jag på flera som inte anmält i förväg att dem skulle komma, så jag förstår inte varför det skulle vara annorlunda för SD?

Det hör till god kutym att göra det men absout inget krav. Dock är detta ett förändrat beteende enligt de loggar som setts tidigare innan 15 maj.
Citera
2018-09-23, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Har han anmält sig tidigare vid besök till div event (före sommaren)?

Dom han åkte dit med var dom anmälda... ?

Ja och ja.
Citera
2018-09-23, 10:03
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pruppmupp
Om nämnda är oskyldiga så känns det inte riktigt bra att gräva i deras förehavanden och relationer... Men men... Snubblade över denna logg, som pekar på avslappnat umgänge mellan SD, HD och LW så sent som 21 januari 2017 (SD:s logg här daterad 23, LW verkar ha loggat den som FTF den 21:a, se https://www.certitudes.org/certitude?wp=GC6X53C): https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=b410eb15-f179-4e94-a0ef-d1a0fd66cdcd

just den ovannämda cachen har LW loggat 2017-01-29
så jag vet inte var du fick att hon ftfat den 21:a? hon har visserligen varit först att lösa och det är en helt annan sak, för den saken behöver man inte åka till platsen utan kan göras hemifrån
Citera
2018-09-23, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pruppmupp
Om nämnda är oskyldiga så känns det inte riktigt bra att gräva i deras förehavanden och relationer... Men men...

Snubblade över denna logg, som pekar på avslappnat umgänge mellan SD, HD och LW så sent som 21 januari 2017: https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=b410eb15-f179-4e94-a0ef-d1a0fd66cdcd

(SD:s logg ovan daterad 23, LW verkar ha loggat den som FTF den 21:a, se https://www.certitudes.org/certitude?wp=GC6X53C)

Fast det var nog ingen fysisk träff utan säkerligen kontakt över mobil och andra sätt.
Citera
2018-09-23, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
just den ovannämda cachen har LW loggat 2017-01-29
så jag vet inte var du fick att hon ftfat den 21:a? hon har visserligen varit först att lösa och det är en helt annan sak, för den saken behöver man inte åka till platsen utan kan göras hemifrån

Har själv inget geocache-konto, så jag kan inte gräva fritt och jag kan inte lingo't. Jag uppfattade det bara som att hon varit först att hitta den - den som också registrerades som den första att hitta den, den 21 januari. När jag sökte på cache-namnet kom denna lista upp, vet inte vad det är:
https://www.certitudes.org/certitude?wp=GC6X53C Nåt auto-genererat ser det ut som? Där hittas dock ingen TeamD vad jag ser.

Hur som helst handlade det inte om vem som var FTF eller hur det hela loggades, utan det till synes oproblematiska umgänget och grannsämjan.
Citera
2018-09-23, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spoing
Fast det var nog ingen fysisk träff utan säkerligen kontakt över mobil och andra sätt.

Ja, inte vet jag.

"Just som de kommit fram och loggat FTF så är jag klar meddet nya pusslet. Läser upp koordinaterna i telefonen, och vi reagerar alla samtidigt att något är fel. Kolla igen. Jo, StMellosa har gjort något fel. Men så ser jag att ursprungskoordinaten även den ligger på fel sida av sjöarna. Attans. Det var inte Lelle å Katta. Det var deras bundisar Mariedal! 20 mil till burken. Nä, det är inte lockande. Damerna får komma hemåt istället."

Edit: Obs! Mitt ursprungsinlägg var endast tänkt som en kommentar/pusselbit till det övergripande relationstidspussel Honan6 lade - hoppas det inte drar iväg till omfattande ut- och invändningar kring detaljer.
Senast redigerad av pruppmupp 2018-09-23 kl. 10:19. Anledning: Förtydligande
Citera
2018-09-23, 10:30
Medlem
Blir inte klok på efterlysningen av Peter-damen.
Om hon är så viktig att polisen går ut med en efterlysning, känns det konstigt att de samtidigt avslöjar hennes vittnesmål om att ha iakttagit en person som talar under natten då LW försvann.
Det är för farligt för henne anser jag.
Det hade räckt med signalementet, att hon var på trädgårdsmarknaden och att hon letade efter Peter.
Eller också hennes uppgifter om iakttagelserna men utan signalement.
Citera
2018-09-23, 10:38
Medlem
Citat:
Jag upplever SD som en verkligt obehaglig människa. (Inte man för det är han inte)
Han ska alltid stå i centrum, vill vara bäst på allt. Han verkar gilla sig själv mer än allt annat.
När han inte får bestämma eller vara bäst blir det problem. Han har då enligt flera inlägg svårt att kontrollera sitt humör. Han har inga spärrar mot att ofreda eller utöva våld mot bla LW när hon inte lyder honom.

Ja när han tappar behärskningen tror jag han att fullt kapabel att ha ihjäl en liten skadad tjej.
Antagligen njöt han av att äntligen få slå henne så mycket han orkade, hon hade ju förtjänat det i hans ögon.
Han skulle nog också kunna sticka en kniv i ryggen på dig när du vänder dig om.
Han är ett fegt stackars kräk, som nu har många saker sin "meritlista" :
Otrohet
Lögnare
Fuskare
Kvinnomisshandlare
Våldsam
Ofredare
Kvinnomördare

Och detta är bara det jag snabbt kommer på..

Detta med ”kniven” kan vara orsaken att många nu inte vågar vända honom ryggen. Heder till dig som står rak. Gissar att SD är mera rädd för dig än du för honom...
Citera
2018-09-23, 10:52
Medlem
Citat:
Jag upplever SD som en verkligt obehaglig människa. (Inte man för det är han inte)
Han ska alltid stå i centrum, vill vara bäst på allt. Han verkar gilla sig själv mer än allt annat.
När han inte får bestämma eller vara bäst blir det problem. Han har då enligt flera inlägg svårt att kontrollera sitt humör. Han har inga spärrar mot att ofreda eller utöva våld mot bla LW när hon inte lyder honom.

Ja när han tappar behärskningen tror jag han att fullt kapabel att ha ihjäl en liten skadad tjej.
Antagligen njöt han av att äntligen få slå henne så mycket han orkade, hon hade ju förtjänat det i hans ögon.
Han skulle nog också kunna sticka en kniv i ryggen på dig när du vänder dig om.
Han är ett fegt stackars kräk, som nu har många saker sin "meritlista" :
Otrohet
Lögnare
Fuskare
Kvinnomisshandlare
Våldsam
Ofredare
Kvinnomördare

Och detta är bara det jag snabbt kommer på..
Mmm... Det finns ju folk av alla slag. Min erfarenhet är dock att skrytsamma, fega fuskare som är stora i truten och alltid ska veta bäst, nog kan ha ett häftigt humör. Men samtidigt är de just fega smitare och saknar den kyla som behövs för att utöva grovt våld. Om du hänger med vad jag menar.
Men det är klart om SD är en sådan som slår kvinnor så håller jag med dig. Det är just fega krakar.
De män som jag känner som har suttit inne för mord och misshandel på andra män, är av en annan tystare och just kyligare typ. Fast när de blir arga, då håller man sig för skratt. Dock känner jag mig helt trygg som tjejkompis. De här grabbarna har heller inget rykte att slå kvinnor.
Om man bortser från LW's anmälan. Har SD ett rykte om att vara våldsam mot kvinnor?
Citera
2018-09-23, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jaså? För mig veterligen har han konsekvent haft ringen på.

Visa gärna någon bild där han inte bär ring.

Ok. tyckte jag sett bilder på och av flimra förbi här. Mitt personliga intresse är obefintligt.

Jag tror dig mao
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in