2018-09-22, 13:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Nej, det senaste vad jag sett var intervju med hans föräldrar som sa att eftersom de var en traditionell familj så kunde han inte ha gjort något dumt (ja förutom stöld, narkotikabrott, våldsamt motstånd och misskötsel som renderat flera orisanmälningar).

Om händelsen har inget nytt tillkommit.
Framgår det var hans föräldrar bor? Jag undrar varför han inte bor med sina föräldrar. Nu bor han med 3 andra arab-killar i en lägenhet. Det kan väl knappast vara så att han tvingas studera på annan ort bara för att gå språkintroduktion?
Citera
2018-09-22, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
det våldtas oavsett klädsel, smink osv...det våldtas barn, kvinnor, pojkar, flickor, män blir så j---a f-annad på detta snack. Bara det finns ett h-l!
Självklart,har vi nog av störda killar som behandlar flickor och kvinnor som redskapga sina egna störda uppfattningar.
Vi har en del sådana svenska pojkar, och vi har fått påökning av invandrande pojkar.
Det är något fel i föräldrarnas värderingar och uppfostran, när deras söner tycks tro att de får göra vad som helst med flickor/kvinnor.
Det kan bara utrotas med att föräldrar lär sönerna att det är fel att våldta.
En del av sådana grabbar, tycks försvara sig på olika sätt.
En del förstår inte ens att de har begått en våldtäkt, ibland förstår inte ens flickan/kvinnan att hon blivit våldtagen.
I detta fall, är kvinnan dock medveten om att hon blev våldtagen.
GM och hans föräldrar tycks inte begripa. Föräldrarna verkar bete sig som strutsar, och antar att sonen är samma slag. Hur ska man få folk att begripa?
Citera
2018-09-22, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Absolut, du har helt rätt. Att bära korrekt klädsel på sitt arbete, verkar inte vara självklart för alla.
Klädkod är viktigt framför allt om man möter mänskor från andra kulturer.
Klädsel ger signaler och kan bli helt fel om en tjänsteman/kvinna är klädd i åtsittande snäva plagg,
djupa uringar osv. Tjänstemannarollen förbleknar, om kvinnan är klädd för fest, eller utmanande klädd, i lärarrollen är det viktigast att elever lyssnar på sin lärare, och inte har fokus på hennes.
kropp.
Det är inte lärarens fel att hon blev våldtagen på sin arbetsplats!!! Finns ingenting i det du tar upp här ovan som på något minsta vis kan försvara det som hänt. Visst finns det bättre och sämre kläder i alla yrken men det du skrivit här ovanför är faktiskt helt irrelevant. INGEN ska behöva bli ett offer på sin arbetsplats.

Citat:
Personligheten och budskapen är viktigt, och självklart ska kvinnor i privata sammanhang få klä sig hur de vill utan att bli antastade eller kränkta, våldtagna.
Bra! Där håller jag med.

Citat:
Det är två olika diskussions spår.
Tjänstemannens klädkod och våldtäktsmannens egna värderingar.
Men om elev och föräldrar har Palestinsk bakgrund, så är så klart stilen främmande, för dem, om läraren klär sig sexigt. Inte omöjligt att föräldrarna förfasar sig över lärarens klädsel och kommenterar läraren inför sin son.
Läraren framstår som den dåliga kvinnan pga sexig klädsel.
Totalt jävla skitsnack! Vi bor i Sverige, vi pratar svenska, vi har svenska värderingar. Sverges skrivna och oskrivna regler SKA gälla på svensk jord. De är våra gäster. Hade de fått adekvat information om vad som gäller och konsekvenser för vad de gör som de inte borde göra så hade "jobbet" definitivt varit lättare för dem, men de har sitt eget ansvar för sitt eget beteende. Det går att ta reda på för den som är intresserad.

Citat:
Att en ung palestinier, tvingar sig på sin lärare och begår våldtäkt är naturligtvis, helt sjukt.
En normal man våldtar inte.
Här har vi något jag kan hålla med om.

Citat:
Sedan är det viktigt att tjänstemän kan skilja på sitt privata liv, och veta var gränsen går mellan det privata och personliga förhållningssättet..
Att lämna ut sitt privat liv, i facebook o instagram är inte bra. Integriteten om vad som är lämpligt i
olika situationer, är väl något som ens föräldrar lär barnen, men är föräldrar gränslösa så växer barn och unga upp med gränslöst beteende.
Ja visst, jag är fruktansvärt sparsam med vad jag publicerar online. Men individen ska tamejfan inte behöva göra avkall på sin personlighet bara för att "det inte ser bra ut". Visst finns det personer i min omgivning som postar saker på social medier som jag skulle se som väldigt privata för mig själv, men det är deras val. Jag har vänner med vad jag anser vara ett, på gränsen till, gränslöst beteende på sociala media, vilka har föräldrar som är nästan extremt integritetshävdande. Så jag hävdar fortfarande att det är individens ställningstagande, och så länge man inte skadar någon annan så ska vi bry oss fan i det.

Citat:
Både vad gäller klädkod och vad som är brottsligt.
Finns många "gränslösa" som kan skilja mellan rätt och fel. Somliga VÄLJER att gör fel...

JA, hon gillade att visa upp sig, NEJ hon ska inte riskera bli våldtagen på grund av det.
Citera
2018-09-22, 14:20
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Jag brukar aldrig någonsin känna att offret har minsta skuld i en våldtäkt, men snacka om att vara helt fel person på helt fel plats. En trasig själ med ett på många sätt stort bagage ska inte leka med elden som hon har gjort, det kunde helt enkelt aldrig sluta bra.
Citera
2018-09-22, 14:24
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
Jag brukar aldrig någonsin känna att offret har minsta skuld i en våldtäkt, men snacka om att vara helt fel person på helt fel plats. En trasig själ med ett på många sätt stort bagage ska inte leka med elden som hon har gjort, det kunde helt enkelt aldrig sluta bra.
Fast hon har ju arbetat som lärare i 11 år, och det gick bra ända tills i förra veckan. Verkar därför inte ha varit något enormt risktagande.
Citera
2018-09-22, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Framgår det var hans föräldrar bor? Jag undrar varför han inte bor med sina föräldrar. Nu bor han med 3 andra arab-killar i en lägenhet. Det kan väl knappast vara så att han tvingas studera på annan ort bara för att gå språkintroduktion?

Ja detta är helt klart intressant? Varför bor han inte med föräldrarna om han är 19-20? Hur länge har föräldrarna bott här och varför kom han först 2015 eller kom han tillsammans med dem? Enligt Expressens kommentaren från föräldrarna pratar de klockren svenska?!
Citera
2018-09-22, 14:29
Medlem
Det här händer i tråden hela tiden.

Någon har en åsikt som ger en förklaring till varför någonting händer.
Detta läses som att det är en ursäkt till att detta händer.

Det finns en viktig nyansskillnad där som vissa inte vill eller kan se.
Citera
2018-09-22, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
då hade han kunnat gå till rektorn och säga att han inte kan sitta i samma sal som henne för att han känner att han kan inte stå emot sina lustar. Sen hade rektorn fått ta tag i det hela.
Citera
2018-09-22, 14:30
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Fast hon har ju arbetat som lärare i 11 år, och det gick bra ända tills i förra veckan. Verkar därför inte ha varit något enormt risktagande.
Så kan man ju resonera om man vill, men det handlar ju bara om att hon hade turen att inte råka ut för något hon inte kunnat hantera tidigare. En människa med hennes bakgrund och personlighet ska i mitt tycke inte ha det ansvar hennes position innebar, just för att en sådan människa på flera sätt saknar den styrka som krävs när något till slut skiter sig.
Citera
2018-09-22, 14:45
Medlem
MacEbolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Det är som vanligt polariserat här inne.

Vissa menar att läraren klär sig slampigt, andra anser att hon har rätt att klä sig hur som helst. Alternativt att hon inte alls klär sig utmanande.

Jag är själv lärare.
Tidigare mellanstadiet. Nu högstadiet.

Jag lägger ofta ut foton själv i olika poser då jag tränar 6 dagar i veckan och är rätt fixerad vid min kropp.
Joag är som singel även sexuellt aktiv.
Med andra ord är jag ingen moralist.
Jag gör det dock PRIVAT.

Min input i detta är att kvinnan i detta fall beter sig högst olämpligt på flera plan.
Det är dock inget svar på skuldfrågan.

Men.
Som lärare får du givetvis supa skallen i bitar, klä dig i en tråd och puta med munnen samtidigt som du har gruppsex.
Dock ska detta vara privat.
Inte något man öppet meddelar omvärlden. Inklusive elever och dess föräldrar.

Denna kvinna klär sig utmanande på jobbet.
Inget snack.
Talet om att det är vanlig klädsel på en skola är rent bull.
Hon har kroppstighta klänningar som slutar strax under rumpan och ordentliga urringningar.
Jag kan lova, jag har varit lärare länge och så klär sig inga av mina kollegor. (Tyvärr...)
Bilderna på kvinnan och framförallt hennes poseringar är något SAMTLIGA av mina kvinnliga kollegor jag visat dem för säger: oj! Det där ser inte alls lämpligt ut.

Det är ju inte bara klädseln.
Det är hennes desperata poseringar som skriker efter sexuell, ytlig bekräftelse på hennes OFFENTLIGA sidor.
Dessa poseringar är förlåtna av en osäker 18-åring.
Men en gift tvåbarnsmamma som är lärare för myndiga, vuxna elever.
Det är högst olämpligt att offentliggöra.

På samma sätt är det även fullt acceptabelt att ha privata politiska åsikter.
Men att som lärare i t.ex SO ha en hemsida där jag basunerar ut mina privata politiska åsikter är även det olämpligt.

Eller skulle det vara okej att jag på en hemsida står med en svastika och samtidigt skriver om den vita rasens överlägsenhet.
Allt det är i dagens samhälle fullt tillåtet.
Men lämpligt som lärare?
Nej.

Att ens ha ett politiskt partis symbol på en knapp eller liknande är faktiskt olämpligt i skolan där vi ska sträva efter opartiskhet.

Rent moraliskt är det givetvis inte vidare lämpligt gentemot hennes barn heller då barnens lärare samt deras kompisars föräldrar kan se en sexuellt bekräftelsesökande mamma till barnen på nätet.

Gällande hennes make vet ju inte jag om han är ovetande eller inte.
Känner han till sidan och dess bilder med poseringar är han en uppenbar mes och toffel som förtjänar det han får.
Om han är ovetande, ja då är det än mer tydligt att kvinnan saknar rent mjöl i påsen.

Att dessutom skriva offentligt om en våldtäkt som inträffat vid 6 års ålder och massa annat t.ex om hur skön hennes kropp är o.s.v är inte heller det något vuxna elever ska läsa om sin lärare faktiskt.
upmärksamhetsbehov får man sköta mer privat alternativt söka hjälp.

Avslutningsvis hennes omfattande sms kontakt med eleven.
Mycket stört och olämpligt beteende.
All kontakt med elever SKA ske via skolmail och skolportal.
Detta VET alla lärare om.
Att hon inte verkar bry sig om den regeln gör naturligtvis att misstanke om att hon velat hålla denna kontakt ändå beror på någon form av relation till eleven.
Det i sig är givetvis helt åt helvete fel i rollen som lärare.
Men även minst lika åt helvete mot hennes make.

Skuldfrågan får vi se var den landar i.
Givetvis kan hon blivit utsatt för våldtäkt och vara oskyldig till den sin olämplighet till trots.
Samtidigt måste man kunna dra slutsatsen att hon krattat vägen väldigt bra för att råka illa ut.

Man kan bli våldtagen och vara offer. Men samtidigt ha betett sig väldigt olämpligt.

Och olämpligt har kvinnan uppfört sig på flera plan.
Punkt slut.

Vänligen.

Det är upplyftande att läsa ett inlägg av någon som inte varit på helgspriten än :-)

Myndigheter har klädkoder, varför skulle inte skolans personal kunna ha detsamma?
Det hade kanske gjutit olja på hormonvågorna till viss del.
Skoluniform på de små liven hade inte skadat heller.
Citera
2018-09-22, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Ingen nyhet, mina grannar kan ff inte svenska efter xx antal år

Men enligt Expressen pratar de perfekt svenska när de svarar på frågorna. Kanske har dem översatt det. Dock framstår familjen som en svensk familj.
Senast redigerad av OkandMe 2018-09-22 kl. 14:49.
Citera
2018-09-22, 14:48
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bmbamse
/../
Totalt jävla skitsnack! Vi bor i Sverige, vi pratar svenska, vi har svenska värderingar. Sverges skrivna och oskrivna regler SKA gälla på svensk jord. De är våra gäster. Hade de fått adekvat information om vad som gäller och konsekvenser för vad de gör som de inte borde göra så hade "jobbet" definitivt varit lättare för dem, men de har sitt eget ansvar för sitt eget beteende. Det går att ta reda på för den som är intresserad. /.../

Då har du missat att svensk grundlag nyligen ändrades,, just i akt o mening att migranter skall behålla sina kulturella värderingar från hemlandet. När dom så gör så blir det tydligen en ävla liv på samma PK-folket. Hur fen vill ni ha det??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in