2018-09-22, 06:21
Medlem
carass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergstrollet
Men nu handlar det om en lärarinna för gymnasieelever som klär sig djupt olämpligt (för sitt yrke). Det gör naturligtvis inte en våldtäkt laglig eller ok men det kan förklara hur hon har hamnat i den situation som har uppkommit. Då tänker jag framförallt på att hon verkar ha obearbetade upplevelser från tidigare våldtäkter och skit tidigare i livet.

Det i kombination med en eventuell psykiskt störning kan ge en djupare insikt i hur det hela gick till. Givetvis är det oväsentligt för om samtycke har funnits eller ej.

Trollar du? Du och många trams kommentarer låter likadant.. Du/även andra skriver: "Men nu handlar det om en lärarinna för gymnasieelever som klär sig djupt olämpligt (för sitt yrke)."

Vad fan vet du om hur hon läraren klär sig på jobbet?

Och oavsett hennes klädstil på hennes privata blogg/eller var du hittat bilder - av dig/och andra troll taget ur sin kontext - så är det irrelevant om det som (eller iaf påstås) faktiskt har hänt
Citera
2018-09-22, 07:27
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caras
Trollar du? Du och många trams kommentarer låter likadant.. Du/även andra skriver: "Men nu handlar det om en lärarinna för gymnasieelever som klär sig djupt olämpligt (för sitt yrke)."

Vad fan vet du om hur hon läraren klär sig på jobbet?

Och oavsett hennes klädstil på hennes privata blogg/eller var du hittat bilder - av dig/och andra troll taget ur sin kontext - så är det irrelevant om det som (eller iaf påstås) faktiskt har hänt

Nu läser du inte ordentligt, skärpning.

Det skribenten menade var, fritt tolkat av mig, att om man är utmanande och möjligen lite småslampigt klädd som gymnasielärare i skolmiljö, så är det lite konstigt, det är inte så vanligt, ok.

Detta i kombination med korkade, sexuellt snedseglande pajasaraber blir en risk för den utmanande läraren. Dessa MENA-elever kommer från en helt annorlunda kultur med en helt annan syn på kvinnor och sexualitet.

Detta menade skribenten kan vara en förklaring till att damaskusclownen gick över gränsen och möjligen våldtog lärarinnan, ok.

Skribenten förtydligar på slutet av sin text att en våldtäkt är exakt lika djävla illa om lärarinnan hade varit klädd i mormon-dräkt som om hon klätt sig i leopardstring och topless framför svarta tavlan i klassrummet. Lika illa, okej!

Skribenten pekar på en förhöjd risk i situationen, hen menar INTE att det är förmildrande för GM (Gärningsmannen). Däremot ökar risken för BO (Brottsoffret).

Är du med??

Man ska inte behöva bli våldtagen om man så undervisar i bodypaintad stringbikini framme vid katedern i Sverige, det är exakt lika illa. Araber och afrikaner skulle vad jag misstänker bli lite mer upprörda och sexuellt förvirrade över en bodypaintlärare än vad vi, lite lagom porrskadade, svenskar skulle bli, för att dra ett tillspetsat exempel.

Många är också ymnigt provocerade över att många våldtäktsoffer själva har röstat för den huvudlösa massinvandring som bidragit till den nya otryggheten.

Där har du pudelns olika kärnor, jag hoppas att det klarnade lite i alla fall.

Trevlig helg önskar RingRing
Senast redigerad av RingRing2014 2018-09-22 kl. 08:26.
Citera
2018-09-22, 08:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Finns ingen som har gjort det.

Ni har röstat hit fanskapen.

vem sa att jag har röstat på detta? har aldrig i hela mitt liv röstat vänster eller på s eller något av dem partierna hoppades på att sd skulle vinna och jag gillar dem inte ens men jag mår illa av allt jag ser, och jo det är många som försvarar det och drar in vad hon har haft för kläder mår illa av att se att det finns vissa som drar in klädsel som något relevant överhuvudtaget, så tjejer i bikini får skylla sig själva då? jag förstår inte det tankesättet jag förstår inte hur någon ens kan tänka så och jag önskar att jag undvek att få veta att det finns personer som tänker så, vill dock inte bråka om det alla tänker olika mår illa av det men så är det.
Senast redigerad av zzcool 2018-09-22 kl. 08:32.
Citera
2018-09-22, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzcool
får ärligt talat ångest av att läsa att vissa försvarar honom för att hon är "konstig" "attention whore" "klär sig fel" vill inte leva i ett sånt land mår illa av att det finns någon som försvarar detta, en tjej kan gå runt naken om hon ville eller ha camshower det ger ingen rätt att våldta henne, mår så fruktansvärt dåligt av att se detta, att detta är landet jag lever i nu där våldtäktmän försvaras för att dem inte är svenskar eller för att tjejen inte "klädde sig rätt" jag menar allvar när jag säger att det ger mig ångest har en klump i magen nu.

Ja du är verkligen inte ensam om att må dåligt, bli meningslöst arg av att läsa om det Nya Sverige.
Har du sann passion kan du nu i helgen tända eld på dej själv på Sergels Torg samt visa dina åsikter på plakat. Vi behöver debattera detta synligt och du kan vara gnistan till upplysning för folket.

Expressen framför tillsammans med familjen att MG är oskyldig men glömde visst hans brottshistoria och andra öser skuld över kvinnan när hon stolt visar upp hur Gud skapade henne. Var snäll och hjälp oss se helheten som efter den arabiska våren och nu kanske vi blir mer medvetna av "Den svenska hösten" om du hjälper till för den goda saken och vill slippa klumpar i magen från maktlöshet! Kan tyvärr inte hjälpa till då jag bor i Asien

Varning: Smeta in kroppen med oljor om du vill överleva och ring pressen innan för max effekt! Ingen skall väl behöva må dåligt av att se dej må dåligt.
Senast redigerad av shivashambo 2018-09-22 kl. 08:50.
Citera
2018-09-22, 08:53
Medlem
Utmanande klädsel?? och, det lär finnas ett antal hundra tjejer i skolan som klär sig mer utmanande…..
Citera
2018-09-22, 09:04
Medlem
Bombaysapphires avatar
Citat:
hade många lärare som klädde sig så och jag kunde kontrollera mig förstår inte hur många försvarar denna personen

Försvar och försvar, naturligtvis har GM gjort fel - men man måste i ren självbevarelsedrift göra riskanalyser här i livet. I den klassiska actionfilmen Die Hard 3; går Bruce Willis runt i Harlem med en skylt prydd med texten I hate niggers. I en perfekt värld ska man naturligtvis kunna uttrycka en sådan åsikt utan att riskera sitt liv - yttrandefrihet och hela den grejen. Men gör man en riskanalys av situationen förstår man naturligtvis att risken är överhängande att man kommer bli lynchad.
På samma sätt bör en kvinna - i en perfekt värld, kunna gå gatan ner spritt språngande naken utan att bli antastad, men världen är långt ifrån en idyll. Utför man den minsta riskanalys av att klä sig utmanande när man har med flyktingbarn att göra, förstår man hur det kommer att sluta. Det handlar som sagt om ren självbevarelsedrift.
Citera
2018-09-22, 09:05
Medlem
itsurewasntmes avatar
Min poäng är att jag inte accepterar att någon trashar en tjej som inte ens är i närheten av att dela med sig lika mycket av sitt privatliv som nutidens förebilder. Ta en titt på Instagram, sök på vilken skådis/tv/blogg- mamma som helst och lär dig något om din samtid. Det är äckligt att racka ner på någon som råkat illa ut när hon bara gjort ett sött försök att göra som sina idoler.

Att du stuckit från landet gör att du per automatik förlorat rätten att berätta för oss som är kvar hur vi ska leva i Sverige. Alla gör så gott de kan för att få en bra dag. Även om den innehåller att försöka utbilda orcher. Eller att våga sätta på sig en knälång sommarklänning i värmen.

Glöm inte att be din fru att packa burkan nästa gång hon kommer på besök, om du nu tillåter henne att hälsa på släkten.
Senast redigerad av itsurewasntme 2018-09-22 kl. 09:07.
Citera
2018-09-22, 09:15
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
får ärligt talat ångest av att läsa att vissa försvarar honom för att hon är "konstig" "attention whore" "klär sig fel" vill inte leva i ett sånt land mår illa av att det finns någon som försvarar detta, en tjej kan gå runt naken om hon ville eller ha camshower det ger ingen rätt att våldta henne, mår så fruktansvärt dåligt av att se detta, att detta är landet jag lever i nu där våldtäktmän försvaras för att dem inte är svenskar eller för att tjejen inte "klädde sig rätt" jag menar allvar när jag säger att det ger mig ångest har en klump i magen nu.

Ta dig samman. Det mesta som gällt hennes klädsel handlar om vad som kan tänkas vara lämpligt som lärare, inget annat. Har knappt sett någon som försvarat misstänkt våldtäktsman, men det finns idioter överallt. Egentligen ska inte "språkintroduktion" behöva existera på svenska gymnasier, men nu gör det det, och bland de eleverna så kan det vara bra att förstå att om man visar halva pattarna för unga muslimska män så är det som att "bära en klänning gjord av rå lövbiff bland tigrar" (citerar annan användare).

Den viktigaste poängen är att det distraherar från undervisningen. MGM har gått språkintro i ett år och kan fortfarande inte hjälplig svenska!
Citera
2018-09-22, 09:27
Medlem
Gizurs avatar
Att ha fått stänga sin blogg lär kännas jäkligt surt för henne.
Citera
2018-09-22, 09:33
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Ta dig samman. Det mesta som gällt hennes klädsel handlar om vad som kan tänkas vara lämpligt som lärare, inget annat. Har knappt sett någon som försvarat misstänkt våldtäktsman, men det finns idioter överallt. Egentligen ska inte "språkintroduktion" behöva existera på svenska gymnasier, men nu gör det det, och bland de eleverna så kan det vara bra att förstå att om man visar halva pattarna för unga muslimska män så är det som att "bära en klänning gjord av rå lövbiff bland tigrar" (citerar annan användare).

Den viktigaste poängen är att det distraherar från undervisningen. MGM har gått språkintro i ett år och kan fortfarande inte hjälplig svenska!
Nåväl, hon har arbetat som sådan lärare i många år och det var först nu som det blev ett övergrepp. Den här killen tycks ha varit en värsting och har förmodligen en hel del problem. Den kulturella bakgrunden kan ha varit en delförklaring men mycket annat också. Skulle hon ha varit som en råbiff bland tigrar så borde hon blivit utsatt av dem långt tidigare.
Citera
2018-09-22, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Jag förstår. Märkligt nog skrevs i någon av artiklarna (Expressen?) att övergreppet pågick i runt en halvtimme, men det ni skriver låter rimligare. Hennes beskrivning på bloggen låter som fingrande på ställen där han inte var välkommen.

Det kanske pågick i en halvtimme, kanske i fem minuter. Det går inte veta baserat bara på tidsspannet som angivits på häktningsframställan.
Citera
2018-09-22, 09:53
Medlem
Det är som vanligt polariserat här inne.

Vissa menar att läraren klär sig slampigt, andra anser att hon har rätt att klä sig hur som helst. Alternativt att hon inte alls klär sig utmanande.

Jag är själv lärare.
Tidigare mellanstadiet. Nu högstadiet.

Jag lägger ofta ut foton själv i olika poser då jag tränar 6 dagar i veckan och är rätt fixerad vid min kropp.
Joag är som singel även sexuellt aktiv.
Med andra ord är jag ingen moralist.
Jag gör det dock PRIVAT.

Min input i detta är att kvinnan i detta fall beter sig högst olämpligt på flera plan.
Det är dock inget svar på skuldfrågan.

Men.
Som lärare får du givetvis supa skallen i bitar, klä dig i en tråd och puta med munnen samtidigt som du har gruppsex.
Dock ska detta vara privat.
Inte något man öppet meddelar omvärlden. Inklusive elever och dess föräldrar.

Denna kvinna klär sig utmanande på jobbet.
Inget snack.
Talet om att det är vanlig klädsel på en skola är rent bull.
Hon har kroppstighta klänningar som slutar strax under rumpan och ordentliga urringningar.
Jag kan lova, jag har varit lärare länge och så klär sig inga av mina kollegor. (Tyvärr...)
Bilderna på kvinnan och framförallt hennes poseringar är något SAMTLIGA av mina kvinnliga kollegor jag visat dem för säger: oj! Det där ser inte alls lämpligt ut.

Det är ju inte bara klädseln.
Det är hennes desperata poseringar som skriker efter sexuell, ytlig bekräftelse på hennes OFFENTLIGA sidor.
Dessa poseringar är förlåtna av en osäker 18-åring.
Men en gift tvåbarnsmamma som är lärare för myndiga, vuxna elever.
Det är högst olämpligt att offentliggöra.

På samma sätt är det även fullt acceptabelt att ha privata politiska åsikter.
Men att som lärare i t.ex SO ha en hemsida där jag basunerar ut mina privata politiska åsikter är även det olämpligt.

Eller skulle det vara okej att jag på en hemsida står med en svastika och samtidigt skriver om den vita rasens överlägsenhet.
Allt det är i dagens samhälle fullt tillåtet.
Men lämpligt som lärare?
Nej.

Att ens ha ett politiskt partis symbol på en knapp eller liknande är faktiskt olämpligt i skolan där vi ska sträva efter opartiskhet.

Rent moraliskt är det givetvis inte vidare lämpligt gentemot hennes barn heller då barnens lärare samt deras kompisars föräldrar kan se en sexuellt bekräftelsesökande mamma till barnen på nätet.

Gällande hennes make vet ju inte jag om han är ovetande eller inte.
Känner han till sidan och dess bilder med poseringar är han en uppenbar mes och toffel som förtjänar det han får.
Om han är ovetande, ja då är det än mer tydligt att kvinnan saknar rent mjöl i påsen.

Att dessutom skriva offentligt om en våldtäkt som inträffat vid 6 års ålder och massa annat t.ex om hur skön hennes kropp är o.s.v är inte heller det något vuxna elever ska läsa om sin lärare faktiskt.
upmärksamhetsbehov får man sköta mer privat alternativt söka hjälp.

Avslutningsvis hennes omfattande sms kontakt med eleven.
Mycket stört och olämpligt beteende.
All kontakt med elever SKA ske via skolmail och skolportal.
Detta VET alla lärare om.
Att hon inte verkar bry sig om den regeln gör naturligtvis att misstanke om att hon velat hålla denna kontakt ändå beror på någon form av relation till eleven.
Det i sig är givetvis helt åt helvete fel i rollen som lärare.
Men även minst lika åt helvete mot hennes make.

Skuldfrågan får vi se var den landar i.
Givetvis kan hon blivit utsatt för våldtäkt och vara oskyldig till den sin olämplighet till trots.
Samtidigt måste man kunna dra slutsatsen att hon krattat vägen väldigt bra för att råka illa ut.

Man kan bli våldtagen och vara offer. Men samtidigt ha betett sig väldigt olämpligt.

Och olämpligt har kvinnan uppfört sig på flera plan.
Punkt slut.

Vänligen.
Senast redigerad av wakkawalla 2018-09-22 kl. 10:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in