2018-09-21, 20:50
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Föräldrarna säger att han är oskyldig, folk på Flashback kan sluta döma på förhand.

Ja föräldrarnas analys är ju särskilt viktig viktig här.. Eller så ger artikeln i vart fall några extra betalda klick till Expressen.
Citera
2018-09-21, 20:52
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
En bisarr tråd som iofs också handlar om ett bisarrt fall. En massa feminister som menar att ingenting om kvinnan får ifrågasättas och att hon ska kunna gå naken på gatan om hon vill. En rad förhastade slutsatser också. Ingen vet om någon våldtäkt faktiskt har begåtts. Många varningsklockor ringer när man ser hennes blogg, och inte minst de bilder hon tog i skolan. Det avgörande här lär vara sms-konversationen mellan de båda.

Det skulle inte förvåna mig alls om det här inte ens räcker till åtal. Och känslan är att MBO snarare behöver hjälp, än en rättegång.

Sverige i dag är "spännande" Inte så svårt att dra paralleller till kulturprofilen och de sköra kvinnorna som omgav honom.

Han är häktad på sannolika skäl. Då är det starka bevis/underlag.

Wiki:
Citat:
På sannolika skäl misstänkt. Misstanken framstår vid en objektiv bedömning som berättigad. Det krävs något som ytterligare binder personen till brottet, exempelvis ett vittne eller teknisk bevisning.
Citera
2018-09-21, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Jaha, men flera domar och orosanmälningar har han fått mot sig, bland annar har han sysslat med narkotikabrott och våldsamt motstånd. Undrar vad föräldrarna klassar som "något dumt" som han aldrig skulle göra.

Missuppfattning? Tja, det låter ju troligt.

vore nöje att utvisa honom efter straff om det blir av. Men både hans familj o GM har väl uppehållstillstånd eller jag är ute och cyklar?
Citera
2018-09-21, 20:58
Medlem
Citat:
Föräldrarna säger att han är oskyldig, folk på Flashback kan sluta döma på förhand.
Vilka föräldrar vet om ifall deras barn är sexualförbrytare, det är skyddande av brottsling om de skulle ha kännedom om det och inte göra något. Tror jag åtminstone.

Vi är en traditionell familj. De menar att de är för fina för att kunna begå våldsbrott? Inte enligt MGM tidigare problem. Sexualförbrytare finns inom alla samhällsklasser och grupper. Människor som redan har problem med lagen är särskilt mer frekvent förekommande och det finns dem som är helt fläckfria på papper som ändå är skyldiga.

Jag tror att han är skyldig. Hur mycket bättre än en svensk lärarinna en familj anser sig vara. Invandrare är dem med sämst kvinnosyn något som förtydligas av påstående om att man är något särskilt. Givetvis jobbigt, jag skulle inte vilja vara i deras skor men här i Sverige så får vi acceptera om någon anhörig är oskötsam utan att kunna luta oss mot att familjen eller släkten är på visst vis.
Citera
2018-09-21, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Wiki:
Säkerligen deras konversationer eller annan teknologisk bevisning.
Citera
2018-09-21, 21:00
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ja föräldrarnas analys är ju särskilt viktig viktig här.. Eller så ger artikeln i vart fall några extra betalda klick till Expressen.
Härligt hur sexpressen smäller upp. Mina föräldrar tror det är en svensk. Det står inte annat. Men ja svensk medborgare, men någonstans med de domarna på så kort tid måste väl msm släppa på. Snyft.
Citera
2018-09-21, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Vad jag fattat är både bloggen o instagram privata nu och inte öppna att se. Finns det kvar någon bild på lärarinnan?

Om du söker lärarinnans blogg på google bild så kommer du åt "bilder"
Citera
2018-09-21, 21:04
Medlem
sajebiss avatar
Citat:

Föräldrarna vill ju troligtvis bara försöka mildra sina egna missgärningar mot sonen eftersom de förmodligen har könsstympat honom en gång i tiden.

Senast redigerad av sajebis 2018-09-21 kl. 21:10.
Citera
2018-09-21, 21:05
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Wiki:

Nja, det är den högre graden av misstanke. Inte mer än så.
Citera
2018-09-21, 21:06
Medlem
okok1s avatar
Citat:

En klan som skyddar sin egna medlem...
Citera
2018-09-21, 21:20
Medlem
Det är sorgligt tydligt varför man som offer drar sig för att anmäla och med lite målmedvetenhet kan man säkert få ner antalet anmälningar, så att nästan ingen anmäler.
Kanske är det just det man vill uppnå när man så intensivt bombar ett våldtäktsoffer med allehanda glåpord och trashar dennes person och familj. Den våldtäkten kan säkert upplevas som värre än det ursprungliga brottet.
Kanske vill man att så få som möjligt ska anmäla, så att det blir fritt fram att ta för sig som man vill.
Kanske upplever vissa här att sharialagar är drömmen, där den våldtagna kvinnan är gärningsmannen och ska straffas för det. Rätt ordentligt dessutom.
Citera
2018-09-21, 21:27
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missfosteroutsider
vore nöje att utvisa honom efter straff om det blir av. Men både hans familj o GM har väl uppehållstillstånd eller jag är ute och cyklar?
Det är inga problem att utvisa någon med uppehållstillstånd, inte ens om det är permanent uppehållstillstånd. Problemet är att denne man hunnit bli svensk medborgare och kan därför inte utvisas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in