Citat:
Ursprungligen postat av
Cloudedcrystalbeam
Ja, jag funderar över om JG, LI och MH har stött på varandra/umgåtts i något sammanhang. Gissningsvis via kyrkan eller arbetslivet, spekulerar jag. En negativ syn på LW skulle kunna vara sprungen ur ett sådant umgänge, tänker jag. Samtidigt (om så vore fallet) hade säkerligen någon som eventuellt vetat svarat redan förra gången jag undrade, inser jag nu.
Tack för att du så ofta tar dig tid att läsa andras inlägg samt kommentera och reflektera kring dem på ett så konstruktivt sätt. Jag följer med intresse dina välutvecklade spekulationer och vidsynta resonemang i tråden

Ja, det är en intressant aspekt. I MHs blogg så framstår ju inte att hon direkt högaktar UWs och LWs föräldraskap eller leverne överhuvudtaget. Du har ju säkerligen rätt i att om hon med dessa tankar mött JG som känt sig sviken av LW utifrån hans idéer om vad en pastor ska ha för etisk standard mer än äkta makar, så kan ju negativiteten mot LW expanderat så att säga. Men har det kunnat leda till mer än ryggdunk då kan man undra? Det kan ju iofs förklara JGs beslutsamhet om att det var rätt att börja behandla LW som luft. Det är inte utan att man blir arg över hur LW först fått ta hela skulden av en gemensam affär och sedan fått betala med sitt liv... som Remark ofta skrivit, detta känns alltmer som en klassisk historia av våld mot kvinnor... hemskt. Och det är svårt att inte reagera på att tråden stundtals har färgats av denna kvinnosyn också. Absolut att man bör vända på stenar för att förstå helhetsbilden men det är något skevt då det blir så hätskt om en mördad kvinna som saknar sin röst och sitt liv, medan andra misstänkta ska behandlas varsamt.
Tack själv för kloka inlägg! Det behövs sådana också i denna tråd! Tycker att du bidragit bra med både gräv och eftertänksamhet samt framförallt konstruktiv ton. Jag måste säga att det är stundtals svårt att hänga med i tråden då den ibland rör sig så fort framåt eller tonen blir hätsk men det finns mycket intressanta inlägg. Jag läste länge bara innan jag skaffade eget konto i sommar men blev så frustrerad över att många intressanta inlägg försvann i mängden och vissa aspekter därför föll bort. Jag har lite dåligt samvete över att fantasin ibland skenar, särskilt sent om kvällen/natten, men försöker vara tydlig med att jag inte vet något utan bara liksom de flesta spekulerar på de knapphändiga uppgifter som vi har i tråden. T ex så har jag ju inget personligt emot låt säga HD men kombinationen av så många frågor som uppstått kring henne och att det funnits ett mönster tidigare i sommar av att alla frågor kring henne dränkts i teknikaliteter, har gjort att jag velat veta mer kring hennes ev inblandning. Sedan är det en balansgång mellan att efterfråga och spekulera kring vad som har relevans för att få förståelse för vad som kan ha hänt och spekulera kring det som närstående till den man spekulerar kring, bara anser som snokande och skvallerintresse. Svårt. Och jag har försökt vara tydlig med att jag tråden igenom svängt mellan MGMs, från SD till HD till MH, till SD, till HD och tillbaka till de båda ungefär. Jag försöker att också eftersträva konstruktivitet i det jag skriver men förstår om mina frågor kring vissa MGMs retar vissa. Men vi får peppa varandra att hålla oss på rätt sida linjen och behålla en god ton!