2018-09-21, 14:49
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Det fetade: Minns att du har ställt denna fråga tidigare. Jag finner den också intressant då jag tidigare varit inne och spekulerat kring MH utifrån bloggen som kom tråden till kännedom (som du ser så har jag svängt hela tiden mellan olika MGMs). Men du får gärna förklara om det är av någon särskild anledning som du tänker att det vore intressant om det finns en länk mellan JG/LI och MH för även om jag reagerat på dessa personer som figurerat i tråden så ser jag inte själv en uppenbar länk dem emellan, mer än då MHs konstaterade kristna tillhörighet och JGs antagna amerikanska kristendom. Tänker du att de har någon kristen koppling med relevans? Eller mer att de har något allmänt gemensamt intresse av att ta ställning kring LW, ev hysa agg eller skydda SD? Eller är det bara en fråga ställd i största allmänhet?

Ja, jag funderar över om JG, LI och MH har stött på varandra/umgåtts i något sammanhang. Gissningsvis via kyrkan eller arbetslivet, spekulerar jag. En negativ syn på LW skulle kunna vara sprungen ur ett sådant umgänge, tänker jag. Samtidigt (om så vore fallet) hade säkerligen någon som eventuellt vetat svarat redan förra gången jag undrade, inser jag nu.

Tack för att du så ofta tar dig tid att läsa andras inlägg samt kommentera och reflektera kring dem på ett så konstruktivt sätt. Jag följer med intresse dina välutvecklade spekulationer och vidsynta resonemang i tråden
Citera
2018-09-21, 15:07
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Ja, jag funderar över om JG, LI och MH har stött på varandra/umgåtts i något sammanhang. Gissningsvis via kyrkan eller arbetslivet, spekulerar jag. En negativ syn på LW skulle kunna vara sprungen ur ett sådant umgänge, tänker jag. Samtidigt (om så vore fallet) hade säkerligen någon som eventuellt vetat svarat redan förra gången jag undrade, inser jag nu.

Tack för att du så ofta tar dig tid att läsa andras inlägg samt kommentera och reflektera kring dem på ett så konstruktivt sätt. Jag följer med intresse dina välutvecklade spekulationer och vidsynta resonemang i tråden

Ja, det är en intressant aspekt. I MHs blogg så framstår ju inte att hon direkt högaktar UWs och LWs föräldraskap eller leverne överhuvudtaget. Du har ju säkerligen rätt i att om hon med dessa tankar mött JG som känt sig sviken av LW utifrån hans idéer om vad en pastor ska ha för etisk standard mer än äkta makar, så kan ju negativiteten mot LW expanderat så att säga. Men har det kunnat leda till mer än ryggdunk då kan man undra? Det kan ju iofs förklara JGs beslutsamhet om att det var rätt att börja behandla LW som luft. Det är inte utan att man blir arg över hur LW först fått ta hela skulden av en gemensam affär och sedan fått betala med sitt liv... som Remark ofta skrivit, detta känns alltmer som en klassisk historia av våld mot kvinnor... hemskt. Och det är svårt att inte reagera på att tråden stundtals har färgats av denna kvinnosyn också. Absolut att man bör vända på stenar för att förstå helhetsbilden men det är något skevt då det blir så hätskt om en mördad kvinna som saknar sin röst och sitt liv, medan andra misstänkta ska behandlas varsamt.

Tack själv för kloka inlägg! Det behövs sådana också i denna tråd! Tycker att du bidragit bra med både gräv och eftertänksamhet samt framförallt konstruktiv ton. Jag måste säga att det är stundtals svårt att hänga med i tråden då den ibland rör sig så fort framåt eller tonen blir hätsk men det finns mycket intressanta inlägg. Jag läste länge bara innan jag skaffade eget konto i sommar men blev så frustrerad över att många intressanta inlägg försvann i mängden och vissa aspekter därför föll bort. Jag har lite dåligt samvete över att fantasin ibland skenar, särskilt sent om kvällen/natten, men försöker vara tydlig med att jag inte vet något utan bara liksom de flesta spekulerar på de knapphändiga uppgifter som vi har i tråden. T ex så har jag ju inget personligt emot låt säga HD men kombinationen av så många frågor som uppstått kring henne och att det funnits ett mönster tidigare i sommar av att alla frågor kring henne dränkts i teknikaliteter, har gjort att jag velat veta mer kring hennes ev inblandning. Sedan är det en balansgång mellan att efterfråga och spekulera kring vad som har relevans för att få förståelse för vad som kan ha hänt och spekulera kring det som närstående till den man spekulerar kring, bara anser som snokande och skvallerintresse. Svårt. Och jag har försökt vara tydlig med att jag tråden igenom svängt mellan MGMs, från SD till HD till MH, till SD, till HD och tillbaka till de båda ungefär. Jag försöker att också eftersträva konstruktivitet i det jag skriver men förstår om mina frågor kring vissa MGMs retar vissa. Men vi får peppa varandra att hålla oss på rätt sida linjen och behålla en god ton!
Citera
2018-09-21, 15:17
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Japp Alla läser här inne!
Polisen, GM?-SD, JG, HD, mgl mfl
Vore ju bättre att alla bara sa sanningen här på en gång så är det löst

Ja, det är frustrerande. Kan inte GM bara träda fram och berätta ärligt om sin ev inblandning, slå hål själva på våra misstagna bispår och få detta mord uppklarat för allas skull, inklusive den egna? Är det en narcisst så borde hen gilla uppmärksamheten hen skulle får här av oss andra, polis och media som har tusen frågor. Är det en vanlig människa som i vredesmod begått ett mord som hen ångrar och mår dåligt över så vore det väl lika bra att ge upp, börja botgörelse och ge både LW och hennes anhöriga frid. Hen skulle dessutom skona anhöriga som kanske misstänkts felaktigt. Att träda fram nu och bara ge sig är en win-win! Kom igen! Det är baske mig snart vinter och jul och barnen W bör åtminstone då ha fått känna att mammas mördare är fast och att mamma har fått frid. Träd fram och be LWs anhöriga om förlåt.
Citera
2018-09-21, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Vänta nu. Skulle inte SD's bostad kunna vara BP? De första bilderna var ju från hans källardörr/garagedörr med polisens tejp. Sedan blev det diskussion om vilket hus det var eftersom inte bilden stämde.
Säg att LW messade/mailade SD om någon gear hon behövde för Norge, och frågade om han hade en sån klätterlina el dyl.
Han svarar: "Tror det, kan finnas i källaren. Om du kommer över kan vi kolla."
LW rusar dit, intet ont anande. Det blir diskussioner om vilka män som ska med till Norge. LW blir arg: "Sluta nu, jag orkar inte med din svartsjuka. Lägg ner!"
SD blir ursinnig och det ena leder till det andra. HD bor ju inte i huset och om hon hälsar på går hon nog inte ner i alla skrymslen i källaren. Tonårstjejerna är livrädda för källaren och alla spindlar.
Efter utlandsresan lastar SD in LW i bilen, som han backat ner på garagenerfarten och i skydd av mörkret släpar han den bakom planket.
Vad tror ni? Eller har jag missat att det varit uppe och klarats av förut?
Citera
2018-09-21, 15:31
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ja, det är frustrerande. Kan inte GM bara träda fram och berätta ärligt om sin ev inblandning, slå hål själva på våra misstagna bispår och få detta mord uppklarat för allas skull, inklusive den egna? Är det en narcisst så borde hen gilla uppmärksamheten hen skulle får här av oss andra, polis och media som har tusen frågor. Är det en vanlig människa som i vredesmod begått ett mord som hen ångrar och mår dåligt över så vore det väl lika bra att ge upp, börja botgörelse och ge både LW och hennes anhöriga frid. Hen skulle dessutom skona anhöriga som kanske misstänkts felaktigt. Att träda fram nu och bara ge sig är en win-win! Kom igen! Det är baske mig snart vinter och jul och barnen W bör åtminstone då ha fått känna att mammas mördare är fast och att mamma har fått frid. Träd fram och be LWs anhöriga om förlåt.

Hen är nog inte så smart som hen tror.

Hade hen anmält mordet och sig själv direkt
och skyllt på olyckshändelse så hade hen kanske
kunnat komma undan med dråp.

Nu får hen nog vara glad om hen kommer ut
medan hen fortfarande orkar leta efter burkar.
Citera
2018-09-21, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vad hände mellan SD och LW efter sommaren -16?

Tidigt i november -16 gör LW anmälan om trakasseri, men drar tillbaka den.

Januari -17 blir SD arg och knogar hennes huvud. Hon anmäler.

Mars/april -17 unfriendas det på Fb. Anmälan kommit till kännedom?

Juli -17 ordnar HD eget geocachekonto.

LW är ute och geocachar med nya och nygamla vänner som t ex ML, AL, JD och Mr W*nt*r.

Under hösten -17 läggs förundersökning om misshandel ned.

Under -18 umgås LW mkt med AL, ML och sedermera JH (Beh*lderX) som hon planerade event med. Han var även med i Norgesällskapet som skulle hämta upp LW på vägen.

SD nämns inte, förutom som Tummetott i mars när han samlat geocachare till Vågentorget dit LW fått skjuts av hjälpsamma C*j*o.

I maj är SD ensam och övergiven av såväl fru som tidigare älskarinna och geocachevän.

Har SD fått en knäpp i huvudet den 14 maj eller har en hemsk idé grott sen en tillbaka?

Tack för ett avlövat träd med "händelsefakta"!
Citera
2018-09-21, 15:35
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Då jag redan ligger i risksonen för oplanerad semester tänker jag nu uttrycka mig väldigt sparsamt, men här kommer min spaning som jag också hoppas att polisen har koll på.

Jag tror att GM planerat detta en tid, iaf lekt med tanken. Jag tror att GM är aktiv i denna tråd. Jag tror att om man tittar igenom GM historik på flashback så kommer man finna en stor mängd inlägg i andra trådar där hen skaffar sig kunskap kring hur man skall göra för att inte åka dit. Bla gällande alibi och dna-register.

Om polisen via GM dator kan hitta användarnamn på fb samt inlägg i tidigare trådar så skulle nog GM kunna ligga pyrt till.

Utsäkta att jag citerar dig men jag undrar om någon kommer ihåg nicket på den användare som gjorde ett inlägg och aldrig skulle göra fler men kom tillbaka och gjorde ett till.

Användaren var pro SD och skrev något om att SD hört av sig till de som haft kontakt med LW bl a.
Citera
2018-09-21, 15:36
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Då jag redan ligger i risksonen för oplanerad semester tänker jag nu uttrycka mig väldigt sparsamt, men här kommer min spaning som jag också hoppas att polisen har koll på.

Jag tror att GM planerat detta en tid, iaf lekt med tanken. Jag tror att GM är aktiv i denna tråd. Jag tror att om man tittar igenom GM historik på flashback så kommer man finna en stor mängd inlägg i andra trådar där hen skaffar sig kunskap kring hur man skall göra för att inte åka dit. Bla gällande alibi och dna-register.

Om polisen via GM dator kan hitta användarnamn på fb samt inlägg i tidigare trådar så skulle nog GM kunna ligga pyrt till.
Polisen har säkert koll på MGM både här och i andra nätaktiviteter. Tyvärr räcker det inte att söka på skumma grejer för att bli fälld för mord eller dråp. Möjligen förberedelse.
Citera
2018-09-21, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Utsäkta att jag citerar dig men jag undrar om någon kommer ihåg nicket på den användare som gjorde ett inlägg och aldrig skulle göra fler men kom tillbaka och gjorde ett till.

Användaren var pro SD och skrev något om att SD hört av sig till de som haft kontakt med LW bl a.

medinsyn
Citera
2018-09-21, 15:40
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Vad tror ni? Eller har jag missat att det varit uppe och klarats av förut?

Är inte FP även BP så är jag böjd åt att gissa detsamma iom hur länge avspärrningarna satt där. Lägger man till att det framkommit uppgifter i tråden om att SD hade kontakt digitalt med LW på kvällen så kan det mycket väl då ha gått till som du spekulerar. Men då blir man ju bara mer frustrerad. Okej, de hittar inte nog med teknisk bevisning vid planket för att fälla MGM. Då går de till hans hus men inte ens där hittar de nog och det har gått månader sedan mordet... hur lång tid tar den forensiska undersökningen? Eller är BP på någon ytterligare annan plats? HDs hus? JGs lägenhet? Skogen?
Citera
2018-09-21, 16:12
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ja, det är en intressant aspekt. I MHs blogg så framstår ju inte att hon direkt högaktar UWs och LWs föräldraskap eller leverne överhuvudtaget. Du har ju säkerligen rätt i att om hon med dessa tankar mött JG som känt sig sviken av LW utifrån hans idéer om vad en pastor ska ha för etisk standard mer än äkta makar, så kan ju negativiteten mot LW expanderat så att säga. Men har det kunnat leda till mer än ryggdunk då kan man undra? Det kan ju iofs förklara JGs beslutsamhet om att det var rätt att börja behandla LW som luft. Det är inte utan att man blir arg över hur LW först fått ta hela skulden av en gemensam affär och sedan fått betala med sitt liv... som Remark ofta skrivit, detta känns alltmer som en klassisk historia av våld mot kvinnor... hemskt. Och det är svårt att inte reagera på att tråden stundtals har färgats av denna kvinnosyn också. Absolut att man bör vända på stenar för att förstå helhetsbilden men det är något skevt då det blir så hätskt om en mördad kvinna som saknar sin röst och sitt liv, medan andra misstänkta ska behandlas varsamt.

Tack själv för kloka inlägg! Det behövs sådana också i denna tråd! Tycker att du bidragit bra med både gräv och eftertänksamhet samt framförallt konstruktiv ton. Jag måste säga att det är stundtals svårt att hänga med i tråden då den ibland rör sig så fort framåt eller tonen blir hätsk men det finns mycket intressanta inlägg. Jag läste länge bara innan jag skaffade eget konto i sommar men blev så frustrerad över att många intressanta inlägg försvann i mängden och vissa aspekter därför föll bort. Jag har lite dåligt samvete över att fantasin ibland skenar, särskilt sent om kvällen/natten, men försöker vara tydlig med att jag inte vet något utan bara liksom de flesta spekulerar på de knapphändiga uppgifter som vi har i tråden. T ex så har jag ju inget personligt emot låt säga HD men kombinationen av så många frågor som uppstått kring henne och att det funnits ett mönster tidigare i sommar av att alla frågor kring henne dränkts i teknikaliteter, har gjort att jag velat veta mer kring hennes ev inblandning. Sedan är det en balansgång mellan att efterfråga och spekulera kring vad som har relevans för att få förståelse för vad som kan ha hänt och spekulera kring det som närstående till den man spekulerar kring, bara anser som snokande och skvallerintresse. Svårt. Och jag har försökt vara tydlig med att jag tråden igenom svängt mellan MGMs, från SD till HD till MH, till SD, till HD och tillbaka till de båda ungefär. Jag försöker att också eftersträva konstruktivitet i det jag skriver men förstår om mina frågor kring vissa MGMs retar vissa. Men vi får peppa varandra att hålla oss på rätt sida linjen och behålla en god ton!

Det är sannerligen inte lätt att röra och föra sig på ett någorlunda objektivt och sakligt sätt i tråden. Omöjligt skulle jag vilja påstå. Människor har väl en önskan att förstå vad, när och hur något hänt. Någon förståelse för GM:s vidriga agerande kommer dock ingen (förutom möjligen hen själv) någonsin att ha, tänker jag.
Citera
2018-09-21, 16:13
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
medinsyn
Tack. Onekligen intressant!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto